Olen niiiiin väsynyt naapurin lapsiperheen jatkuvaan meteliin
En vihaa lapsia, mutta inhoan meteliä. Naapurin 3 lasta huutavat koko ajan sisällä ja ulkona. En ymmärrä miksei lapsille voisi opettaa, että jatkuva huutaminen ei ole kaunista eikä tarpeellista käytöstä?
Olen kroonisesti sairas ja kaipaisin hiljaisuutta ja rauhaa. Maalle tai omaan taloon ei ole mahdollisuutta muuttaa. Toivoisinkin, että olisi olemassa lapsettomia kerrostaloja, senioritaloon olen vielä liian nuori.
Vanhemmat pliis, opettakaa lapsillenne toisten huomioonottamista, johon kuuluu myös (seinä)naapurit.
Kommentit (213)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kävin oven takana sanomassa, kun tuntui jo, että katto tipahtaa niskaan - sitä pomppimista, rynnimistä ja juoksemista ja tavaroiden paiskomista ja kiljumista. Ainakin 5 lasta ja järkyttävä meteli. Tuli hiljaista... suosittelen suoraa kommentointia. Voihan olla, etteivät tiedä, miten naapuritkin kurittomuudesta kärsivät. (En tarkoita kaiken leikin hiljentämistä, mutta järkyttävän hyppimisen niin että naapurilta tippuu lamput katosta)
Minulla on kaksi pientä lasta ja on ihan turha luulo että meitä vanhempia itseä ei muka haittaisi mikään. Lasten äänistä voi saada jopa pysyvän kuulovaurion. Käytän usein korvatulppia itse. Mutta jos ymmärtäisit lapsista yhtään mitään niin jotain väsynyttä ja nälkäistä lasta ei voi vain komentaa olemaan hiljaa kuten jotain koiraa.
Onko teidän lapset nyt sitten koko ajan väsyneitä ja nälkäisiä ja huutavat koko ajan?
Se on surulista toi lasten kirkuminen. Kaikki luulee että se kuuluu leikkiin. Mitä jos joku lapsi on oikeesti hädässä ja ei saa apua kun kukaan ei reagoi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta maalle.
Muuta itse, jos et osaa ihmisiksi asua kaupungissa, jossa pitäisi osata olla sen verran hiljaa, ettei toisen kotirauhaa riko.
Lasten äänet eivät ole kotirauhan rikkomista ja ihan turha yrittää saada jotain perhettä häädettyä lasten takia :D
Kokemusta on siitäkin kun lapset terrorisoi rappukäytävään yöaikaan, paiskoivat ovia, tekivät pahuuksia yhteisissä tiloissa jne. Lähtivät kuin leppäkeihäät parissa kuukaudessa. Ja tokihan me naapurit olimme paskoja kun emme sietäneet asiatonta käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos joku lapsi on oikeesti hädässä ja ei saa apua kun kukaan ei reagoi?
Eipä taida olla suuri menetys 😏
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kävin oven takana sanomassa, kun tuntui jo, että katto tipahtaa niskaan - sitä pomppimista, rynnimistä ja juoksemista ja tavaroiden paiskomista ja kiljumista. Ainakin 5 lasta ja järkyttävä meteli. Tuli hiljaista... suosittelen suoraa kommentointia. Voihan olla, etteivät tiedä, miten naapuritkin kurittomuudesta kärsivät. (En tarkoita kaiken leikin hiljentämistä, mutta järkyttävän hyppimisen niin että naapurilta tippuu lamput katosta)
Minulla on kaksi pientä lasta ja on ihan turha luulo että meitä vanhempia itseä ei muka haittaisi mikään. Lasten äänistä voi saada jopa pysyvän kuulovaurion. Käytän usein korvatulppia itse. Mutta jos ymmärtäisit lapsista yhtään mitään niin jotain väsynyttä ja nälkäistä lasta ei voi vain komentaa olemaan hiljaa kuten jotain koiraa.
Mitä ihmettä juuri luin. Lapsesi kiljuvat niin lujaa että saat siitä kuulovaurion, mutta sen sijaan että yrittäisit korjata heidän käytöstään sinä leikit että koko ongelmaa ei ole kun suojaudut korvatulpilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja on vain kateellinen.
Maailman väsynein argumentti. Kateellinen mistä?
Siitä, että joku toinen on onnistunut elämässään ja itse on monivaivainen läski luuseri ja pelkkä taakka yhteiskunnalle.
Adessa-Jadessan äiti siellä uhoaa. Mitä jos opettaisit lapsellesi käytöstavat? Ai niin mutta kun ne puuttuvat mammaltakin. Vaikea se on opettaa jotain mitä ei itse osaa.
Onpas täällä tosiaan aika kipakkaa keskustelua, mutta ei se mitään. Toivottavasti saatte purettua pahaa oloanne ulos..
Kerrostaloasuminen on sellaista kompromissien tekemistä, mutta toimii vain jos kaikki tekee niitä kompromisseja ja ottaa naapurit huomioon. Jos yksikin perhe elää kerrostalossa välittämättä naapureista, niin aika moni kärsii. Ja yleensä ne kärsijät on sellaisia, jotka kärsii jo muutenkin sairauden, vanhuuden tai muun syyn takia.
Siksi tää asia on niin tärkeä. Että otettaisiin muut huomioon ja kasvatettais lapset myös siihen.
ap
Lapsiperheet eivät ole rasittavia.
Lasten laiskat luuseri vanhemmat ovat rasittavia, kun eivät tajua että heidän lapsistaan kasvaa samanlaisia alisuoriutujia kuin he itse ovat. Että syytä tyhmiä vanhempia. Tee vaikka lastensuojelu ilmoitus.
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä ole minua ikinä lasten äänet häirinneet. Toinen juttu on sitten koirien räksytys ja aikuisten kuminpoltto moottoripyörillä.
AI että mä nautin, kun jyräytän Harrikan käyntiin aamulla, kun lähden töihin. Koko talo herää.
Ymmärrän tuon tunteen. Jossain kulkee se raja lastenkin äänille. Meillä on kuunneltu muutama vuosi erittäin äänekästä meteliä naapurista. Lapsi on siitä lähtien, kun oppi kävelemään ja juoksemaan riehunut päivät sisällä äidin hoteissa. Juoksee, huutaa, paiskoo ovia, hakkaa patteria ja hyppii. Pääsee ulos noin 18 aikoihin isänsä kanssa, jolloin osan ajasta nukkuu vaunuissa koska ilmeisesti isän pitää saada myös lenkkeillä. Lähes 3 vuotias riehuu, paiskoo ovia, hakkaa tavaroilla seiniä, huutaa ja itkee sitten illan alkuyöhön asti. Nuo myöhäiset ulkoilut siirtävät ilmeisesti yöunia. Pahimmillaan riehunnan aikana meillä tärisee lattiat ja astiat helisee. Telkkarista pitää katsoa tekstityksellä suomenkielisiä ohjelmia. Ja meillä ei todellakaan ole mitkään huonot äänieristeet. Vain kovimmat äänet kuuluvat eli meteli todella kovaa ja tietenkin pauke runkoääninä. Vaunut säilytetään kulkureiteillä rapussa, meillä asuu myös liikuntarajoitteisia talossa joten ovat myös turvallisuusriski. Asiallisesta huomauttamisesta vaunuista suututaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko ihmetellä, miksi lapsiperheet saavat terrorisoida naapureita jatkuvalla melulla. Kesällä huudetaan päivät trampalla ja illat sisällä. Eihän tuota kukaan jaksa koko ajan kuunnella.
Hanki äänieristys siihen röttelöösi. Minua ei haittaa mitenkään naapurin lapset trampoliinilla.
Ei minuakaan mutta jos kirkuvat siinä öisin, niin sitten haittaisi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketju ilmoitettu asiattomaksi. Liian rajua kielenkäyttöä.
Eikö lapseton ja työtön, monivaivainen sontaluuseri kestä omaa peliään?
Kylläpä sulla on rumaa toi puhe!
Mä sain myös hyvät naurut. Kukaan ei ole kateellinen yksinhuoltajalle eikä sen kurittomille rakkauslapsille.