Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset joita pahoinpidellään parisuhteissa

Vierailija
05.10.2025 |

Missä vaiheessa voi sanoa, että on peiliin katsomisen paikka?

Parisuhteet vaihtuvat, mutta väkivalta säilyy. Milloin voi sanoa, että oma syy? Miksi valitset aina kumppaniksi henkilöitä jotka ovat väkivaltaisia? Ei ole enää huonoa tuuria jos takana on useita parisuhteita ja kaikissa niissä on joutunut pahoipidellyksi.

Tämä ei koske niitä, joilla on satunnaisia väkivaltasuhteita. Niitä kun voi tulla kenelle vain.

Aloitus on tarkoituksella sukupuoleton.

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ainakaan ollut mitään väkivaltaista lapsuudenkotia enkä tiennyt miehen olevan väkivaltainen kun suhteeseen ryhdyin. Mies pahoinpiteli aikansa ja sitten jätin miehen. Ikinä en ole törmänny muihin parisuhteessa väkivaltaisiin miehiin. 

Juuri näin, ja eihän niitä väkivaltaisia miehiä nyt kovin paljoa voi olla. 

Miehistä suunnilleen joka neljäs on tuota sorttia, mutta koska naiset seulovat, parisuhteissa olevista miehistä niitä on suunnilleen joka kuudes.

Vierailija
62/74 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos väkivaltaisia miehiä on niin paljon niin miksi osa meistä naisista ei koskaan törmää heihin?

Pieni prosentti miehistä tekee suurimman osan väkivallasta ja jos ei ole päihdepiireissä niin ei välttämättä koskaan nää tätä. 

Anteeksi. Minä olen tuo ylläoleva kirjoittaja, joka on ollut väkivaltaisissa suhteissa. En pyöri päihdepiireissä, enkä voi sietää päihteitä! Silti vain ajauduin väkivaltaisiin suhteisiin. Ja yksi näistä on erittäin arvostetussa ammatissa ja poliitikko. Eli siis, ei ne kaikki mitään päihetyyppejä ole. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos väkivaltaisia miehiä on niin paljon niin miksi osa meistä naisista ei koskaan törmää heihin?

Pieni prosentti miehistä tekee suurimman osan väkivallasta ja jos ei ole päihdepiireissä niin ei välttämättä koskaan nää tätä. 

Ottamatta kantaa mihinkään påihdepiireihin niin alkoholi on varmaankin suurin yksittäinen väkivallan riskiä lisäävä tekijä, ja erityisesti suomalaisilla miehillä on geeni joka altistaa väkivaltakäyttäytymiselle alkoholia otettaessa. Tästähän on mm. Hannu Lauerma puhunut. Tällaisen miehen pitäisi tietää taipumuksensa ja pidättäytyä täysin alkoholista.

Vierailija
64/74 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastauksena kysymykseen, miten aion itse jatkossa välttää. Pysyn kaukana miehistä enkä aio enää seurustella. 4

Miksi valitsee vääriä ihmisiä, johtuu omastalapsuudesta. Kannattaa käydä läpi omaa lapsuuttaan.

Kävin läpi lapsuuttani ja tulin tulokseen etten halua miestä ollenkaan. 

Vierailija
65/74 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ainakaan ollut mitään väkivaltaista lapsuudenkotia enkä tiennyt miehen olevan väkivaltainen kun suhteeseen ryhdyin. Mies pahoinpiteli aikansa ja sitten jätin miehen. Ikinä en ole törmänny muihin parisuhteessa väkivaltaisiin miehiin. 

Miehistä suunnilleen joka neljäs on tuota sorttia, mutta koska naiset seulovat, parisuhteissa olevista miehistä niitä on suunnilleen joka kuudes.

Nii siis fyysisesti väkivaltaisiako? Seksuaailnen hyväksikäyttö ja verbaalinen tai muu väkivalta on paljon yleisempää. Suhteita ei edes muodostu ellei nainen vihjaile antavansa seksiä eli siittää itseään = seksuaalinen hyväksikäyttö.

Vierailija
66/74 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi valitsee vääriä ihmisiä, johtuu omastalapsuudesta. Kannattaa käydä läpi omaa lapsuuttaan.

Hyvä lapsuus - hyviä miehiä, huono lapsuus - huonoja miehiä? Kuulostaa aika yksinkertaistetulta. Ja masentavalta.

Vierailija
67/74 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nii siis fyysisesti väkivaltaisiako? Seksuaailnen hyväksikäyttö ja verbaalinen tai muu väkivalta on paljon yleisempää. Suhteita ei edes muodostu ellei nainen vihjaile antavansa seksiä eli siittää itseään = seksuaalinen hyväksikäyttö.

Onpa harmi, että sinulle seksi on vain seksuaalista hyväksikäyttöä. Älä kuitenkaan väitä, etteikö olisi naisia, jotka nauttivat seksistä, ihan siksi, koska se on kivaa ja sitä haluaa. Ainakin minä halua! 

Vierailija
68/74 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä lapsuus - hyviä miehiä, huono lapsuus - huonoja miehiä? Kuulostaa aika yksinkertaistetulta. Ja masentavalta.

Mutta valitettavan usein totta. Etu on se, että tuon tiedostamalla kierrettä voi alkaa katkaisemaan ja etsimään muita tapoja toimia. 

Vierailija
69/74 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottamatta kantaa mihinkään påihdepiireihin niin alkoholi on varmaankin suurin yksittäinen väkivallan riskiä lisäävä tekijä, ja erityisesti suomalaisilla miehillä on geeni joka altistaa väkivaltakäyttäytymiselle alkoholia otettaessa. Tästähän on mm. Hannu Lauerma puhunut. Tällaisen miehen pitäisi tietää taipumuksensa ja pidättäytyä täysin alkoholista.

Oma otantani on lyönyt keskellä kirkasta päivää, vesiselvinä. Jos puhutaan välillä tekijöistä eikä uhreista, poikia auttaisi tunteiden sanottamisen opettelu, empaattinen kasvatus ja lupa tuntea kaikenlaisia tunteita, myös vihaa ja erityisesti surua, pettymystä, lapsena. Hellyys kotona.

Minusta vaikuttaa siltä, että kyvyttömyys ilmaista tunteitaan ja kohdata nainen ihmisenä, päästää lähelle, kyvyttömyys pyytää anteeksi ja halata altistavat väkivallalle. Eräs tällainen ilmaisi ihan suoraan, että kokee ristiriitatilanteet tai ihmissuhteen tunnepuheen pelottavana. Hänelle siis täysin vierasta maaperää, jota välttelee. Ilmeisesti hylkäämisen pelossa.

Vierailija
70/74 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

upup

Vierailija
71/74 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on mielenkiintoinen kysymys. Tiedän lapsuudenystäväni joka joutuu aina parisuhteissaan väkivallan uhriksi. Olen keskustellut hänen kanssaan, mutta sanoo pitävänsä tietynlaisista miehistä. Hän on kyllä itsekin kovaksikeitetty joten en usko väkivallan olevan yksipuolista. 

Tämä molemminpuolinen väkivalta unohtuu näistä keskusteluista, joissa halutaan nähdään syyllinen-tekijä (mies) ja viaton uhri (nainen).

Olen ollut nuorempana tilanteessa, jossa vaimoni sairaalloinen mustasukkaisuus johti siihen, että olin lopulta fyysisesti nurkkaan ajettuna, tökittynä ja ärsytettynä. Siihen asti olin vastaanottanut kaiken rauhallisesti, mutta nyt keitti yli. Työnsin hänet voimalla toiselle puolelle huonetta. Hän kompastui mattoon ja lensi päin ovea, johon tuli reikä. Tilanne pysäytti ja säikäytti molemmat. Onneksi ei käynyt pahemmin.

Tällaisesta keissistä saisi monenlaista narratiivia aikaiseksi, kuka on syyllinen ja mitä nyt pitäisi tehdä, se tulee vain pahenemaan jne. Meidän kohdalla kumpikin otti vastuun omasta osuudestaan. Vaimo pääsi eroon mustasukkaisuudestaan terapian kautta. Itse mietin ja harmittelin pitkään, että mitä jos hänen pää olisi osunut lähellä olevaan metalliin eikä siihen onttoon oveen. Parikymmentä vuotta väkivallatonta yhteiseloa nyt takana.

M 47

Vierailija
72/74 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on mielenkiintoinen kysymys. Tiedän lapsuudenystäväni joka joutuu aina parisuhteissaan väkivallan uhriksi. Olen keskustellut hänen kanssaan, mutta sanoo pitävänsä tietynlaisista miehistä. Hän on kyllä itsekin kovaksikeitetty joten en usko väkivallan olevan yksipuolista. 

Tämä molemminpuolinen väkivalta unohtuu näistä keskusteluista, joissa halutaan nähdään syyllinen-tekijä (mies) ja viaton uhri (nainen).

Olen ollut nuorempana tilanteessa, jossa vaimoni sairaalloinen mustasukkaisuus johti siihen, että olin lopulta fyysisesti nurkkaan ajettuna, tökittynä ja ärsytettynä. Siihen asti olin vastaanottanut kaiken rauhallisesti, mutta nyt keitti yli. Työnsin hänet voimalla toiselle puolelle huonetta. Hän kompastui mattoon ja lensi päin ovea, johon tuli reikä. Tilanne pysäytti ja säikäytti molemmat. Onneksi ei käynyt pahemmin.

Tällaisesta keissistä

Mieti, millaisia vastauksia ko. nainen olisi saanut vauvapalstalla, kun olisi tapauksen jälkeen kirjoittanut aloituksen omasta näkökulmastaan käsin.

Vierailija
73/74 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastauksena kysymykseen, miten aion itse jatkossa välttää. Pysyn kaukana miehistä enkä aio enää seurustella. 4

Kävin läpi lapsuuttani ja tulin tulokseen etten halua miestä ollenkaan. 

Sama täällä. Minkin olen ihan helvetin ruma ja kehopositiivinen. Olen myös armoton rurkkari, joten ei ole hätää.

Välillä miehenkaipuuseen vetelen itseäni tekomulkulla ohimoon.

Vierailija
74/74 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se silti totta, varsinkin jos ne lapsuuden asiat on jääneet käsittelemättä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi