Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset joita pahoinpidellään parisuhteissa

Vierailija
05.10.2025 |

Missä vaiheessa voi sanoa, että on peiliin katsomisen paikka?

Parisuhteet vaihtuvat, mutta väkivalta säilyy. Milloin voi sanoa, että oma syy? Miksi valitset aina kumppaniksi henkilöitä jotka ovat väkivaltaisia? Ei ole enää huonoa tuuria jos takana on useita parisuhteita ja kaikissa niissä on joutunut pahoipidellyksi.

Tämä ei koske niitä, joilla on satunnaisia väkivaltasuhteita. Niitä kun voi tulla kenelle vain.

Aloitus on tarkoituksella sukupuoleton.

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kai lapsena sain kasvatuksen olla kiltti. Sit sen takia ajauduin suhteisiin jossa oli väkivaltaa jonkin verran. Nyt oon ollu vuosia sinkku eli asetin rajat ihmisille ja niiden käytökselle itseäni kohtaan. Vaikka nyt en ole suhteessa niin tiedä sit osaanko joskus olla. Sen näkee sit. 

Itsellä on nollatoleranssi. Käytännössä miehet failaavat tämän usein jo ensimmäisessä keskustelussa.

Vierailija
22/70 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluat häpäistä uhreja ja  nostaa sitä kautta omaa häntääsi. Pidätkö itseäsi nyt parempana ihmisenä kun et ole joutunut väkivallan kohteeksi? Ole onnellinen jos omat suhteesi ovat olleet väkivallattomia. Kyseessä ei ole harvinainen ilmiö ja tapahtuu ihan kaikissa ammateissa ja ihmisryhmissä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastauksena kysymykseen, miten aion itse jatkossa välttää. Pysyn kaukana miehistä enkä aio enää seurustella. 4

Miksi valitsee vääriä ihmisiä, johtuu omastalapsuudesta. Kannattaa käydä läpi omaa lapsuuttaan.

Vierailija
24/70 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset eivät sillä hetkellä tiedä, että mies on väkivaltainen, kun alkavat siihen parisuhteeseen.

Eli eivät he valitse väkivaltaisia miehiä, kun ei mitään väkivaltaa ole edes voinut olla ennenkuin parisuhde on edes alkanut.

Oikea kysymyksenasettelu olisi, että miksi naiset jäävät väkivaltaisiin suhteisiin?

Osin väärin. Kyseessä ei ole sukupuolesta riippuvainen asia kuten aloituksessa painotin.

Toisekseen, jos henkilölle on sanottu tai hänenkin tiedossaan on valitsemansa ihmisen luonne, niin miksi hän valitsee sellaisia? Miksi valita ihminen joka on ollut väkivaltainen jokaisessa aiemmassa suhteessaan ja agressiivisen ihmisen maineessa

Minä valitsin miehen, joka ei ollu väkivaltaisen ihmisen maineessa. Jätin miehen. Muut miehet eivät ole olleet väkivaltaisia

Vierailija
25/70 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen vasta nyt melkein nelikymppisenä alkanut miettimään lapsuutta. Mun sisko oli väkivaltainen mua kohtaan ja kasvoin kai siihen, että se on ihan normaalia elämää.

Oon ollut neljässä pitkässä suhteessa ja kaikki on kohdelleet mua alistavasti. Vasta viimeisimmässä aloin ajattelemaan kun se turpiinveto alkoi tapahtumaan jo kuukausittain. Sitä ennen oli ihan normihommaa että mua esim kiristettiin, ei se mitään ja kyllähän mä ymmärrän.

Miksi nuo ukot ei sano jo ensinäkemällä että "tykkään muuten läiskiä akkaa, kai se on ok"?

En ole enää pystynyt suhteisiin kun saan jonkun ihme slaagin jos joku pääsee lähelle.

Mikä näitä miehiä yhdistää? Tunsitko heidät entuudestaan? Eikö agressiivisuus näkynyt jo aiemmin?

Vierailija
26/70 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provo, surullinen sellainen ap. Et tule pitämään vastauksesta. Miesten, ihan suomalaisten, parisuhteessa harjoittama väkivalta, henkinen, seksuaalinen ja fyysinen, on yleisempää kuin ymmärretään. Jos seurustelet miehen kanssa, riski joutua pahoinpidellyksi, on suuri. Tiedän itse tuttavapiiristä neljä miestä, jotka ovat pahoinpidelleet puolisoaan, ilman tuomiota. Kaikki korkeasti koulutettuja, kaikkien mukavia pitämiä miehiä. Naiset eivät ole tehneet rikosilmoitusta. Tiedän myös yhden tuomion saaneen.  En liiku missään huume- tai muissa vastaavissa piireissä. Vaan kaikki nämä miehet ovat tavallisia perheenisejä. Osa jo eronneita.

Aloitus ei ole provo vaan ih

Jos minä menen jatkuvasti ihmisen luokse joka hakkaa minua, niin milloin minulle voidaan sanoa, älä mene?

Ei se sanominen auta yhtään mitään, kun on kahdesta sairaasta ihmisestä kyse. Ymmärrän, että joillain on isoja haasteita ymmärtää mielensairauksia, mutta tuo on käytännössä sama kuin sanoisi keuhkokuumeeseen sairastuneelle, että älä sairasta.

Vierailija
27/70 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset eivät sillä hetkellä tiedä, että mies on väkivaltainen, kun alkavat siihen parisuhteeseen.

Eli eivät he valitse väkivaltaisia miehiä, kun ei mitään väkivaltaa ole edes voinut olla ennenkuin parisuhde on edes alkanut.

Oikea kysymyksenasettelu olisi, että miksi naiset jäävät väkivaltaisiin suhteisiin?

Osin väärin. Kyseessä ei ole sukupuolesta riippuvainen asia kuten aloituksessa painotin.

Toisekseen, jos henkilölle on sanottu tai hänenkin tiedossaan on valitsemansa ihmisen luonne, niin miksi hän valitsee sellaisia? Miksi valita ihminen joka on ollut väkivaltainen jokaisessa aiemmassa suhteessaan ja agressiivisen ihmisen maineessa

Minä valitsin miehen, joka ei ollu väkivaltaisen ihmisen maineessa. Jätin miehen. Muut miehet eivät ole olleet väkivaltaisia

Kuten aloitus kertoo. Aina ei voi tietää, mutta jos jokainen suhde on väkivaltainen, niin jotainhan sekin kertoo siitä millaisia kumppaneita valitsee. Tietoisesti tai tiedostamatta.

Vierailija
28/70 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi ihmiset pohtivat tämmöisiä asioita, joiden syy-seuraus-mekanismit ovat käytännössä katsoen jo yleistietoon kuuluvia asioita. Ehkä aloittajankin olisi pitänyt ensin lukea pari tietoiskua lähisuhdeväkivallasta, jos on oikeasti noin nolon tietämätön, eikä trollaa. Vahvasti kuitenkin epäilen jälkimmäistä, koska tosiaan, asiasta on puhuttu ja kirjoitettu jo niin valtavasti, että melko tynnyrissä on saanut kasvaa, jos vähäkään info ei ole otsalohkoa kyennyt lävistämään.

En ole ap, mutta kommentoin. Kun on kasvanut lapsuutensa rakastavassa perheessä ja ympäristössä ja sen jälkeen ollut ainoastaan parisuhteessa jossa puoliso ei koskaan ole vihastuksissaan edes korottanut ääntään niin näitä asioita on oikeasti vaikea ymmärtää.

Vierailija
29/70 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi ihmiset pohtivat tämmöisiä asioita, joiden syy-seuraus-mekanismit ovat käytännössä katsoen jo yleistietoon kuuluvia asioita. Ehkä aloittajankin olisi pitänyt ensin lukea pari tietoiskua lähisuhdeväkivallasta, jos on oikeasti noin nolon tietämätön, eikä trollaa. Vahvasti kuitenkin epäilen jälkimmäistä, koska tosiaan, asiasta on puhuttu ja kirjoitettu jo niin valtavasti, että melko tynnyrissä on saanut kasvaa, jos vähäkään info ei ole otsalohkoa kyennyt lävistämään.

Tämä. Aloittaja on trolli tai sitten kumppanilleen toistuvasti väkivaltainen henkilö, joka yrittää tällä tavoin oikeuttaa omaa väkivaltaisuuttaan. Muuten aivan liian idoottialoitus.

Vierailija
30/70 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluat häpäistä uhreja ja  nostaa sitä kautta omaa häntääsi. Pidätkö itseäsi nyt parempana ihmisenä kun et ole joutunut väkivallan kohteeksi? Ole onnellinen jos omat suhteesi ovat olleet väkivallattomia. Kyseessä ei ole harvinainen ilmiö ja tapahtuu ihan kaikissa ammateissa ja ihmisryhmissä. 

Mikä sinua vaivaa? Eikö täällä saa keskustella aiheesta? Jos esimerkiksi ystävälläni on ollut kahdeksan parisuhdetta jossa on aina joutunut väkivallan kohteeksi, niin milloin häneltä saa kysyä miksi hän valitsee aina miehiä joilla on väkivaltainen maine?

Vierailija
31/70 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Aloittaja on trolli tai sitten kumppanilleen toistuvasti väkivaltainen henkilö, joka yrittää tällä tavoin oikeuttaa omaa väkivaltaisuuttaan. Muuten aivan liian idoottialoitus.

Ei ole. Toistan taas samaa vastausta. Ihmettelen miksi mennä yhteen aina väkivaltaiseksi tiedetyn ihmisen kanssa. Miksi?

Vierailija
32/70 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta kommentoin. Kun on kasvanut lapsuutensa rakastavassa perheessä ja ympäristössä ja sen jälkeen ollut ainoastaan parisuhteessa jossa puoliso ei koskaan ole vihastuksissaan edes korottanut ääntään niin näitä asioita on oikeasti vaikea ymmärtää.

Olen minäkin kasvanut todella hyvässä ja tasapainoisessa perheessä, mutta ei se ole aiheuttanut minulle haasteita luetun ymmärryksessä ja tiedon omaksumisessa.

Vierailija
33/70 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan tietää oikeiden ihmisten vastauksia enkä kylmiä tutkimustuloksia.

Mikä saa ihmisen valitsemaan kerta toisensa jälkeen kumppanikseen ihmisen joka pahoinpitelee? Miks tätä ei tapahdu kaikilla  vaan osalla? Jokaisella voi olla yksi tai kaksi väkivaltaista suhdetta, mutta jos muunlaisia suhteita ei olekaan, niin kyllä kyse on siinä vaiheessa ihmisen omasta mies-/tai naismausta. Valitaan tietynlaisia ihmisiä.

Vierailija
34/70 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastauksena kysymykseen, miten aion itse jatkossa välttää. Pysyn kaukana miehistä enkä aio enää seurustella. 4

Miksi valitsee vääriä ihmisiä, johtuu omastalapsuudesta. Kannattaa käydä läpi omaa lapsuuttaan.

Tämä on itsestäänselvää. Osasyy on mainitsemani, miehissä on enemmän parisuhteessa väkivaltaisia, kuin ajatellaan.

Vierailija
35/70 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhdeväkivalta on 95% tapauksista molemminpuolista. Muutenkin väkivaltaiset ja tyypillisesti runsaasti päihteitä käyttävät pariskunnat tappelevat keskenään. Yleensä kyse ei ole siitä, mutta puolustuskyvytöntä uhria hakataan jatkuvasti vaan molemmat vievät sanallisia riitoja fyysiseksi. 

Vierailija
36/70 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeile kognitiivista empatiaa. Vai etkö pysty aidosti asettumaan sodassa vanhempansa menettäneen lapsen, tsunamin kokeneen tai maanjäristyksessä perheen menettäneen ihmisen asemaan? 

Vierailija
37/70 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Toistan taas samaa vastausta. Ihmettelen miksi mennä yhteen aina väkivaltaiseksi tiedetyn ihmisen kanssa. Miksi?

Mikset etsi kirjallisuutta tai tieteellisiä tutkimuksia aiheesta. Vaan haluat väitellä täällä. Miksi?

Vierailija
38/70 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne miehet, jotka kohdistavat väkivaltaa nimenomaan naisystäväänsä, eivät ole väkivaltaisen miehen maineessa. Tuo asia salataan. Kavereille käyttäydytään hyvin ja töissäkin vedetään hauskan miehen roolia. Helvetti päästetään irti sitten kotona.

Eli nainen ei useimminkaan tiedä, mihin lähtee.

Nainen ei valitse siis väkivaltaisia miehiä, sillä nainen ei tiedä heidän olevan väkivaltaisia.

Vierailija
39/70 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluan tietää oikeiden ihmisten vastauksia enkä kylmiä tutkimustuloksia.

Mikä saa ihmisen valitsemaan kerta toisensa jälkeen kumppanikseen ihmisen joka pahoinpitelee? Miks tätä ei tapahdu kaikilla  vaan osalla? Jokaisella voi olla yksi tai kaksi väkivaltaista suhdetta, mutta jos muunlaisia suhteita ei olekaan, niin kyllä kyse on siinä vaiheessa ihmisen omasta mies-/tai naism

Kyse on traumasta. Kyse on myös siitä, että on elänyt lapsuutensa ympäristössä, jossa on alistettu tai narsistisen ihmisen vaikutuspiirissä. Tällainen ihminen kokee tuttuutta ja jopa turvallisuutta väkivaltaisen ihmisen lähellä.

Trauma pitää saada purettua. Eli suomeksi itselle haitallinen käyttäytymismalli pitää tiedostaa ensin ja saada se sitten purettua.

Vierailija
40/70 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin kiihotun siitä, että mies on mies ja ottaa minut rajusti.

Se, että hän sitoo minut ja vähän antaa avokämmetä ja jopa nyrkkiä, saa minut itseni tuntemaan hyvällä tavalla avuttomaksi ja ymmärrän myös, että olen ollut tuhma ja se on minulle oikein.

Parasta on, kun kuukautisten aikaan mies yhtyy anaaliini ja kun on siemensyöksynsä sinne laskenut, hän lopuksi nuolettaa valtavan kalunsa minulla puhtaaksi.

Tyttäreni on ainakin kahdeksan kertaa tullut siihen väliin, ja saanut isäpuoleltaan saman kohtelun. Epäilen, että se tekee sen tahallaan ja ainakin äänistä päätellen se nauttii siitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi