Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset joita pahoinpidellään parisuhteissa

Vierailija
05.10.2025 |

Missä vaiheessa voi sanoa, että on peiliin katsomisen paikka?

Parisuhteet vaihtuvat, mutta väkivalta säilyy. Milloin voi sanoa, että oma syy? Miksi valitset aina kumppaniksi henkilöitä jotka ovat väkivaltaisia? Ei ole enää huonoa tuuria jos takana on useita parisuhteita ja kaikissa niissä on joutunut pahoipidellyksi.

Tämä ei koske niitä, joilla on satunnaisia väkivaltasuhteita. Niitä kun voi tulla kenelle vain.

Aloitus on tarkoituksella sukupuoleton.

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun se draama on niin ihkua.

Vierailija
2/59 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

He tuntevat vetoa "vaaralliseen" ihmistyyppiin. Eivät kestä olla tasaisessa parisuhteessa.

Milloin tuosta voi sanoa... Se riippuu ystävyyden tasosta ja tilanteesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/59 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvallinen helvetti on parempi kuin avoin taivas vai miten sanotaan..oman arvon tunne on voinut ottaa niin kovaa osumaa että ei usko ansaitsevansa parempaa.

Vierailija
4/59 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo, surullinen sellainen ap. Et tule pitämään vastauksesta. Miesten, ihan suomalaisten, parisuhteessa harjoittama väkivalta, henkinen, seksuaalinen ja fyysinen, on yleisempää kuin ymmärretään. Jos seurustelet miehen kanssa, riski joutua pahoinpidellyksi, on suuri. Tiedän itse tuttavapiiristä neljä miestä, jotka ovat pahoinpidelleet puolisoaan, ilman tuomiota. Kaikki korkeasti koulutettuja, kaikkien mukavia pitämiä miehiä. Naiset eivät ole tehneet rikosilmoitusta. Tiedän myös yhden tuomion saaneen.  En liiku missään huume- tai muissa vastaavissa piireissä. Vaan kaikki nämä miehet ovat tavallisia perheenisejä. Osa jo eronneita.

Vierailija
5/59 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provo, surullinen sellainen ap. Et tule pitämään vastauksesta. Miesten, ihan suomalaisten, parisuhteessa harjoittama väkivalta, henkinen, seksuaalinen ja fyysinen, on yleisempää kuin ymmärretään. Jos seurustelet miehen kanssa, riski joutua pahoinpidellyksi, on suuri. Tiedän itse tuttavapiiristä neljä miestä, jotka ovat pahoinpidelleet puolisoaan, ilman tuomiota. Kaikki korkeasti koulutettuja, kaikkien mukavia pitämiä miehiä. Naiset eivät ole tehneet rikosilmoitusta. Tiedän myös yhden tuomion saaneen.  En liiku missään huume- tai muissa vastaavissa piireissä. Vaan kaikki nämä miehet ovat tavallisia perheenisejä. Osa jo eronneita.

Aloitus ei ole provo vaan ihmettelen aidosti tätä asiaa.

Kiitos kuitenkin vastauksestasi.

Vierailija
6/59 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksena kysymykseen, miten aion itse jatkossa välttää. Pysyn kaukana miehistä enkä aio enää seurustella. 4

Vierailija
7/59 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uhrin sheimaaminen on aina provoamista.

Vierailija
8/59 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saisinko saman suomeksi?

Vierailija
9/59 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset eivät sillä hetkellä tiedä, että mies on väkivaltainen, kun alkavat siihen parisuhteeseen.

Eli eivät he valitse väkivaltaisia miehiä, kun ei mitään väkivaltaa ole edes voinut olla ennenkuin parisuhde on edes alkanut.

Oikea kysymyksenasettelu olisi, että miksi naiset jäävät väkivaltaisiin suhteisiin?

Vierailija
10/59 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Missä on ihmisen oma vastuu elämästään? Jos menen jonkun henkilön luokse jonka tiedän hakkaavan minua joka kerta, niin milloin minulle voidaan sanoa, että älä mene?

Vierailija
11/59 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uhrin

Saisinko saman suomeksi?

Uhrin syyllistäminen, häpäisy. Victim blaming. Kun alat vastuuttaa uhria, osoitat, ettet ymmärrä koko aiheesta mitään etkä kykene empatiaan ja haluat päästää tekijän kuin koiran veräjästä. Siirrät keskustelun fokusta, mikä on kaasuvalotusta. Uhrin syyllistämistä harrastava on itse yleensä ollut tai on tekijä.

Vierailija
12/59 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska dissosiaatio on rakentunut lapsuuskotona. Väkivalta ei tunnu eikä pelota. Voi myös olla kasvatettu siihen, että pitää kestää sairasta kohtelua.

Ja väkivaltaiset kyllä tunnistavat nämä. 

Vierailija
13/59 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset eivät sillä hetkellä tiedä, että mies on väkivaltainen, kun alkavat siihen parisuhteeseen.

Eli eivät he valitse väkivaltaisia miehiä, kun ei mitään väkivaltaa ole edes voinut olla ennenkuin parisuhde on edes alkanut.

Oikea kysymyksenasettelu olisi, että miksi naiset jäävät väkivaltaisiin suhteisiin?

Osin väärin. Kyseessä ei ole sukupuolesta riippuvainen asia kuten aloituksessa painotin.

Toisekseen, jos henkilölle on sanottu tai hänenkin tiedossaan on valitsemansa ihmisen luonne, niin miksi hän valitsee sellaisia? Miksi valita ihminen joka on ollut väkivaltainen jokaisessa aiemmassa suhteessaan ja agressiivisen ihmisen maineessa

Vierailija
14/59 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kai lapsena sain kasvatuksen olla kiltti. Sit sen takia ajauduin suhteisiin jossa oli väkivaltaa jonkin verran. Nyt oon ollu vuosia sinkku eli asetin rajat ihmisille ja niiden käytökselle itseäni kohtaan. Vaikka nyt en ole suhteessa niin tiedä sit osaanko joskus olla. Sen näkee sit. 

Vierailija
15/59 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä missään. Suomen koko mieskanta on mätää sillä parisuhde nähdään s eksiorjuutena, mitään velvollisuuksia ei ole, eikä aitoa inhimillisyyttä. En ihmettele ollenkaan vaikka 100% suomalaisista naisista phoinpideltäisiin ja r aiskattaisiin suhteissa. Ja ne joita ei r aiskata, säästyvät r aiskaukselta siksi että antavat suosiolla. Ei tuohon ole kuin yksi syypää.

Vierailija
16/59 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi ihmiset pohtivat tämmöisiä asioita, joiden syy-seuraus-mekanismit ovat käytännössä katsoen jo yleistietoon kuuluvia asioita. Ehkä aloittajankin olisi pitänyt ensin lukea pari tietoiskua lähisuhdeväkivallasta, jos on oikeasti noin nolon tietämätön, eikä trollaa. Vahvasti kuitenkin epäilen jälkimmäistä, koska tosiaan, asiasta on puhuttu ja kirjoitettu jo niin valtavasti, että melko tynnyrissä on saanut kasvaa, jos vähäkään info ei ole otsalohkoa kyennyt lävistämään.

Vierailija
17/59 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä missään. Suomen koko mieskanta on mätää sillä parisuhde nähdään s eksiorjuutena, mitään velvollisuuksia ei ole, eikä aitoa inhimillisyyttä. En ihmettele ollenkaan vaikka 100% suomalaisista naisista phoinpideltäisiin ja r aiskattaisiin suhteissa. Ja ne joita ei r aiskata, säästyvät r aiskaukselta siksi että antavat suosiolla. Ei tuohon ole kuin yksi syypää.

Eikä vaan suomalaisista vaan ihan maailmanlaajuisesti. Mitä etelämmäs mennään, sitä enemmän r aiskaukset ja väkivalta kohdistuvat myös lapsiin. Jotkut sietävät sitä rahasta tai muista syistä, mutta en usko että nainen saa aidosti koskaan mitään vastinetta sille, mitä antaa itsestään suhteeseen. 

Vierailija
18/59 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on mielenkiintoinen kysymys. Tiedän lapsuudenystäväni joka joutuu aina parisuhteissaan väkivallan uhriksi. Olen keskustellut hänen kanssaan, mutta sanoo pitävänsä tietynlaisista miehistä. Hän on kyllä itsekin kovaksikeitetty joten en usko väkivallan olevan yksipuolista. 

Vierailija
19/59 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vasta nyt melkein nelikymppisenä alkanut miettimään lapsuutta. Mun sisko oli väkivaltainen mua kohtaan ja kasvoin kai siihen, että se on ihan normaalia elämää.

Oon ollut neljässä pitkässä suhteessa ja kaikki on kohdelleet mua alistavasti. Vasta viimeisimmässä aloin ajattelemaan kun se turpiinveto alkoi tapahtumaan jo kuukausittain. Sitä ennen oli ihan normihommaa että mua esim kiristettiin, ei se mitään ja kyllähän mä ymmärrän.

Miksi nuo ukot ei sano jo ensinäkemällä että "tykkään muuten läiskiä akkaa, kai se on ok"?

En ole enää pystynyt suhteisiin kun saan jonkun ihme slaagin jos joku pääsee lähelle.

Vierailija
20/59 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kuit

Uhrin syyllistäminen, häpäisy. Victim blaming. Kun alat vastuuttaa uhria, osoitat, ettet ymmärrä koko aiheesta mitään etkä kykene empatiaan ja haluat päästää tekijän kuin koiran veräjästä. Siirrät keskustelun fokusta, mikä on kaasuvalotusta. Uhrin syyllistämistä harrastava on itse yleensä ollut tai on tekijä.

Jos minä menen jatkuvasti ihmisen luokse joka hakkaa minua, niin milloin minulle voidaan sanoa, älä mene?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan