Tehkää nuoret niitä lapsia, kyllä niitä edelleen tarvitaan elättäjäksi ihan niin kuin ennen vanhaan. Tämä ei koske terveydellisistä syistä
lapsettomia, joten jo etukäteen pyydän teiltä anteeksi avaustani.
Kommentit (127)
Tee ihan itse vain, mulle ei tulis pieneen mieleen. Mä en lisäänny vaikka tarvitsisitte mitä. Mun elämä, mun valinnat. Muiden valinnat ei kiinnosta pätkääkään eikä mun valintani kuulu muille.
Ei tähän maahan tee enää kukaan täysijärkinen lapsia, ei ainakaan ellet ole niin varakas, että pystyt kustantamaan lapselle itse todella aivan kaiken terveyspalveluista päivähoitoon ja koulutukseen. Kaikki julkiset palvelut on niin retuperällä eikä poliittista tahtoa niiden korjaamiseen ole.
Siis ap on pitkäaikainen sossuasiakas ja ajattelee silti, että hänen porsimisensa on jotenkin merkittävästi hyödyttänyt kansantaloutta? Tuliko niistä toimeentulotuella kasvatetuista lapsista kaikista jotain juristeja ja erikoislääkäreitä? Aikamoista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EI oo varaa
Jos käytät vuokran, sähkön yms jälkeen jäävän toimeentulotuen 300€/kk per lapsi vain lapsen tarpeisiin ja sen oman 600€/kk perheen yhteisiin menoihin, se riittää. Terveisin kokemusta on.
Sä oot siis loinen. Turha tyyppi, joka teki lisää turhia tyyppejä.
Raha ratkaisee ihmisarvon nykynuorison mielestä. Ehkä juuri siksi niin suuri osa meistä nuorista on päätynyt tk-eläkkeelle.
Minusta nuorempi polvi on paljon vähemmän materialistista kuin 60+ ikäisten sukupolvi, jolle taas on aina ollut tärkeää näyttää statusta omaisuuden muodossa. Nuoremmat arvostavat enemmän vapautta ja omannäköistä elämää.
"Mutta etpä ikinä pääse olemaan rikaskaan. Tuskinpa minulla olisi lapsettomanakaan ollut kykyjä rikastua. Ehkä onnellisuus onkin kykyä iloita siitä mikä on elämässä hyvin."
Jaa, itse onnistuin rikastumaan juuri siitä syystä, että nuoruus meni töissä, ja pistin rahani järkeviin sijoituksiin, jotka ajan kanssa moninkertaistuivat. Nyt teen töitä vain muutaman päivän viikossa, ja ajattelin lopettaa senkin pian. Tämä ei olisi ollut mahdollista, jos olisin tehnyt nuorena lapsi ja kaikki aika ja raha olisi mennyt lapseen ja perheeseen. Elämänsähän voi toki elää monella tapaa.
"Raha ratkaisee ihmisarvon nykynuorison mielestä. Ehkä juuri siksi niin suuri osa meistä nuorista on päätynyt tk-eläkkeelle."
Olen itsekin nuori vielä, ja sinänsä totta, että kyllä tietty varallisuus herättää hiljaista kunnioitusta nuorten keskuudessa.
En tee lapsia koska tämä maa on surkea. Koittakaa nyt vaan hyväksyä se fakta että me kaikki emme halua tehdä lapsia ja ei meidän mieli muutu vaikka jankkaatte aiheesta päivittäin. En tekisi lapsia vaikka saisin 500e lapsilisää joka kuukausi.