Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tehkää nuoret niitä lapsia, kyllä niitä edelleen tarvitaan elättäjäksi ihan niin kuin ennen vanhaan. Tämä ei koske terveydellisistä syistä

Vierailija
05.10.2025 |

lapsettomia, joten jo etukäteen pyydän teiltä anteeksi avaustani.

Kommentit (149)

Vierailija
121/149 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee lapsia koska tämä maa on surkea. Koittakaa nyt vaan hyväksyä se fakta että me kaikki emme halua tehdä lapsia ja ei meidän mieli muutu vaikka jankkaatte aiheesta päivittäin. En tekisi lapsia vaikka saisin 500e lapsilisää joka kuukausi. 

Vierailija
122/149 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ihan itse vain, mulle ei tulis pieneen mieleen. Mä en lisäänny vaikka tarvitsisitte mitä. Mun elämä, mun valinnat. Muiden valinnat ei kiinnosta pätkääkään eikä mun valintani kuulu muille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/149 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tähän maahan tee enää kukaan täysijärkinen lapsia, ei ainakaan ellet ole niin varakas, että pystyt kustantamaan lapselle itse todella aivan kaiken terveyspalveluista päivähoitoon ja koulutukseen. Kaikki julkiset palvelut on niin retuperällä eikä poliittista tahtoa niiden korjaamiseen ole. 

Vierailija
124/149 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ap on pitkäaikainen sossuasiakas ja ajattelee silti, että hänen porsimisensa on jotenkin merkittävästi hyödyttänyt kansantaloutta? Tuliko niistä toimeentulotuella kasvatetuista lapsista kaikista jotain juristeja ja erikoislääkäreitä? Aikamoista! 

Vierailija
125/149 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EI oo varaa

Jos käytät vuokran, sähkön yms jälkeen jäävän toimeentulotuen 300€/kk per lapsi vain lapsen tarpeisiin ja sen oman 600€/kk perheen yhteisiin menoihin, se riittää. Terveisin kokemusta on.

Sä oot siis loinen. Turha tyyppi, joka teki lisää turhia tyyppejä.

Raha ratkaisee ihmisarvon nykynuorison mielestä. Ehkä juuri siksi niin suuri osa meistä nuorista on päätynyt tk-eläkkeelle.

Minusta nuorempi polvi on paljon vähemmän materialistista kuin 60+ ikäisten sukupolvi, jolle taas on aina ollut tärkeää näyttää statusta omaisuuden muodossa. Nuoremmat arvostavat enemmän vapautta ja omannäköistä elämää.

Vierailija
126/149 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mutta etpä ikinä pääse olemaan rikaskaan.   Tuskinpa minulla olisi lapsettomanakaan ollut kykyjä rikastua. Ehkä onnellisuus onkin kykyä iloita siitä mikä on elämässä hyvin."

Jaa, itse onnistuin rikastumaan juuri siitä syystä, että nuoruus meni töissä, ja pistin rahani järkeviin sijoituksiin, jotka ajan kanssa moninkertaistuivat. Nyt teen töitä vain muutaman päivän viikossa, ja ajattelin lopettaa senkin pian. Tämä ei olisi ollut mahdollista, jos olisin tehnyt nuorena lapsi ja kaikki aika ja raha olisi mennyt lapseen ja perheeseen. Elämänsähän voi toki elää monella tapaa.

Vierailija
127/149 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Raha ratkaisee ihmisarvon nykynuorison mielestä. Ehkä juuri siksi niin suuri osa meistä nuorista on päätynyt tk-eläkkeelle."

Olen itsekin nuori vielä, ja sinänsä totta, että kyllä tietty varallisuus herättää hiljaista kunnioitusta nuorten keskuudessa.

Vierailija
128/149 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella lapsi ansaitsee syntyä toivottuna ja rakastavaan perheeseen.

Lasten hankkiminen on muutenkin henkilökohtainen asia, joka ei kuulu kenellekään muulle.

Oletusko on, että nykyään lapsi ei syntyisi rakastettuna? Jos huomasit, avauksessa oli rajattu pois ne nuoret aikuiset, joilla on terveydellisiä syitä.

Ulkopuolisen käsky tehdä lapsia ei tee lapsesta toivottua.

Ei se ollut käsky, vaan kehotus miettiä sitä tosiseikkaa ettei lakisääteisiä työeläkkeitä ole, jos ei ole maksajia eli jälkeläisiä. Mutta aika monihan vastasikin, että säästää itse omat eläkkeensä eli homma OK 

"Tehkää nuoret niitä lapsia" = nuorille suunnattu kehotus tehdä lapsia.

"Miettikää lasten tekemistä" = nuorille suunnattu kehotus miettiä lasten tekemistä.

Ei tarvita pyytämättä sinunkaan kehotuksia/mielipiteitä/tyrannisointia kenenkään YKSITYISASIOHIN.

Vierailija
129/149 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lasten asia elättää ja hoitaa vanhempiaan, ap. Et sinäkään niin tee.

Veikkaan ettet ole ikinä pannut tikkua ristiin toisen ihmisen hyväksi.

Vierailija
130/149 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tekemässä tähän paskamaailmaan, kauhea ajatus että pitäisi esittää jälkikasvulle kaiken olevan ok.

Vierailija
131/149 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä ap tehtailet liukuhihnalta itse niin paljon sinappikoneita kuin perceesi, lompakkosi ja sielusi sietää.

Muiden lapsilukuun tai perhesuunnitteluun sinulla ei ole mitään koputtamista kyömysyyläkyylänokallasi.

Vierailija
132/149 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole lasten asia elättää ja hoitaa vanhempiaan, ap. Et sinäkään niin tee.

Veikkaan ettet ole ikinä pannut tikkua ristiin toisen ihmisen hyväksi.

Suomalaisen manifesti?

Vierailija
133/149 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ole aikoihin ollut yleisesti tapana hoitaa vanhuksiaan, vaan ne lykätään laitokseen ja se maksaa 6000 euroa kuukaudessa verorahoista.

Monet toki pitävät pitkään huolta siitä, että vanhus saa apua yhteiskunnalta. Tuskin enää palataan siihen yhteiskuntaan, jossa 3 sukupolvea asui yhdessä huushollissa. 

Vierailija
134/149 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka uneksii, että omasta lapsesta tulisi mummojen hoitaja?. Meillä taitaa olla niin paljon näitä tautejakin , että hyvä jos kaikkine diagnooseineen pystyvät edes itsestään huuolehtimaan.

Kyllä ne työt ulkoistetaan maahanmuuttajille, Ruotsin mallia seuraten, taidetaan jo olla pitkällä siihen suuntaan eteläisessä Suomessa menossa.

Vierailija
135/149 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee vain itse niin paljon kuin haluat,  jokainen nainen saa päättää itse lisääntymisestään.

Ja jos katsoo vähän Suomen ulkopuolelle, mitä maailmassa tapahtuu, niin tosiaan voisi harkita asiaa, ellei sodat loput ja imasto parane.

Vierailija
136/149 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EI oo varaa

Jos käytät vuokran, sähkön yms jälkeen jäävän toimeentulotuen 300€/kk per lapsi vain lapsen tarpeisiin ja sen oman 600€/kk perheen yhteisiin menoihin, se riittää. Terveisin kokemusta on.

Kiva tietää että jokaisella jää 300e käsiin vaikka lapsi olisi kroonisesti sairas ja tarttisi kaikenlaista kallista hoitoa tai tukea, kunhan vain maksaa vuokrat sähköt yms..

Vierailija
137/149 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ajattelit että kaksi alle mediaanituloista pätkätyölästä tekee lapsia tässä nykyisessä yhteiskunnassa? Millä helvetin rahalla?

Työnantajat ei edes ota nuoria naisia töihin kun ne pelkää että jäävät äitiyslomalle. Yleensäkin luulevat että naiset saikuttaa paljon lasten takia.

Juu ei onnistu.

Vierailija
138/149 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä köyhyyttä pitää orpon ja purran hävetä. He sen ovat tehneetkin. Ilman heitä  suomi voisi paljon paremmin. Köyhyys on   vallannut suomen Orpon ja purran aikana, joten  vastuu on heidän. Mutta  ovat niin tyhjä päitä etteivät ymmärrä. Syyttävät muita kun osaaminen ei riitä muuhun kun valehtelemiseen ja huijaamiseen.

Eduskuntaan oikein kerääntyy  valhtelijoita, huijareita, rikollisia,  ja vaikka ketä...ketäpä ei ilmainen raha houkuttaisi, ja ilmaiset  ryyppymatkat bisneluokassa....  kansa maksaa ja jos ei niin pakotetaan se maksamaan. Saavat sitten itse syyttää itseään kun ovat käyhiä, näin se orpo ajattelee. Varmasti on ollut  huono lapsuus ja elämä kun pitää nyt kosktaa jopa sylilapsille ja  viedä heidänkin ruokarahat.

Vierailija
139/149 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntyvyyden lasku koskee kaikkia kehittyneitä maita, ei sitä millään mahtikäskyllä muuteta. Ja ongelmahan ei oikeastaan edes ole nykyisenlainen syntyvyys vaan se, että ennen lapsia tehtiin liikaa. Boomerit rasittavat julkista taloutta siinä määrin että koko hyvinvointivaltio on romahtamassa. 

Vierailija
140/149 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänäkö niitä lapsia pitäisi tehdä köyhyyteen ja kurjuuteen? Teepä ihan itse vaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä