Tehkää nuoret niitä lapsia, kyllä niitä edelleen tarvitaan elättäjäksi ihan niin kuin ennen vanhaan. Tämä ei koske terveydellisistä syistä
lapsettomia, joten jo etukäteen pyydän teiltä anteeksi avaustani.
Kommentit (125)
Jotta saatais sulle vielä leveämmät eläkkeet? Kyllä me tiedetään, että raadetaan niska limassa maksaaksemme teidän leveät eläkkeet. Ei jää aikaa eikä sen enempää rahaakaan millekään perheelle.
Jank jank vänk vänk päivästä toiseen. Porsi keskenäs niitä kakaroita jos haluat, mutta anna muille ihmisille kehorauha!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EI oo varaa
Jos käytät vuokran, sähkön yms jälkeen jäävän toimeentulotuen 300€/kk per lapsi vain lapsen tarpeisiin ja sen oman 600€/kk perheen yhteisiin menoihin, se riittää. Terveisin kokemusta on.
Sä oot siis loinen. Turha tyyppi, joka teki lisää turhia tyyppejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella lapsi ansaitsee syntyä toivottuna ja rakastavaan perheeseen.
Lasten hankkiminen on muutenkin henkilökohtainen asia, joka ei kuulu kenellekään muulle.
Oletusko on, että nykyään lapsi ei syntyisi rakastettuna? Jos huomasit, avauksessa oli rajattu pois ne nuoret aikuiset, joilla on terveydellisiä syitä.
Ulkopuolisen käsky tehdä lapsia ei tee lapsesta toivottua.
Ei se ollut käsky, vaan kehotus miettiä sitä tosiseikkaa ettei lakisääteisiä työeläkkeitä ole, jos ei ole maksajia eli jälkeläisiä. Mutta aika monihan vastasikin, että säästää itse omat eläkkeensä eli homma OK
Ei lapsia tule tehdä ulkopuolisten kehotuksestakaan.
Vierailija kirjoitti:
Jank jank vänk vänk päivästä toiseen. Porsi keskenäs niitä kakaroita jos haluat, mutta anna muille ihmisille kehorauha!
Annan toki, jokaisen oma valinta. Mutta älkää valittako eläkkeistä. Ja maahanmuuttajaperheet tekevät paljon lapsia. Ehdottomasti kenenkään ei pidä tehdä lapsia jos siltä tuntuu. Täytyy vain kestää seuraukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella lapsi ansaitsee syntyä toivottuna ja rakastavaan perheeseen.
Lasten hankkiminen on muutenkin henkilökohtainen asia, joka ei kuulu kenellekään muulle.
Oletusko on, että nykyään lapsi ei syntyisi rakastettuna? Jos huomasit, avauksessa oli rajattu pois ne nuoret aikuiset, joilla on terveydellisiä syitä.
Ulkopuolisen käsky tehdä lapsia ei tee lapsesta toivottua.
Ei se ollut käsky, vaan kehotus miettiä sitä tosiseikkaa ettei lakisääteisiä työeläkkeitä ole, jos ei ole maksajia eli jälkeläisiä. Mutta aika monihan vastasikin, että säästää itse omat eläkkeensä eli homma OK
Ei lapsia tule tehdä ulkopuolisten kehotuksestakaan.
Kehotus MIETTIÄ, ei tehdä lapsia. Eläkeasian voi ratkaista muutenkin, esim säästämällä itse ja sijoittamalla. Kukaan ei ole käskenyt ketään. Kannattaa ottaa itse se vastuu omasta elämästä ja tulevaisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EI oo varaa
Jos käytät vuokran, sähkön yms jälkeen jäävän toimeentulotuen 300€/kk per lapsi vain lapsen tarpeisiin ja sen oman 600€/kk perheen yhteisiin menoihin, se riittää. Terveisin kokemusta on.
Sä oot siis loinen. Turha tyyppi, joka teki lisää turhia tyyppejä.
Raha ratkaisee ihmisarvon nykynuorison mielestä. Ehkä juuri siksi niin suuri osa meistä nuorista on päätynyt tk-eläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Jotta saatais sulle vielä leveämmät eläkkeet? Kyllä me tiedetään, että raadetaan niska limassa maksaaksemme teidän leveät eläkkeet. Ei jää aikaa eikä sen enempää rahaakaan millekään perheelle.
Keskieläke on 1700/kk ja siitä menee veroja 34%. Puolet eläkeläisistä saa vähemmän. Mun eläke on 1000€/kk. Kadehdi sitä. Ennole laina- enkä ulosottokelpoinen 😂
Toisin kuin ap, en pakota ketään hankkimaan lapsia. Se oli virhe omallakin kohdallani, vaikka lapseni ovat fiksut ja ihanat.
He joutuvat kuitenkin elämään tuhoutuvassa maailmassa, jossa fasismi ja uskontohihhelien vihapropaganda nostaa rumaa päätään.
Olen tehnyt kaikkeni estääkseni sen, mutta etenkin miesten idioluutio on valitettavasti totta.
No ei tuo nyt ole mikään syy tehdä lapsia.
Ei kannata. Ei niillä ole tulevaisuutta fasistien maailmassa.
Mistä toi tulee toi oletus, että niistä toimeentulotuen varassa kasvatetuista mukukoita tulee uusia eläkkeiden maksajia? Tilastojen valossahan todennäköisesti tule, koska köyhyys on vahvasti ylisukupolvinen asia.
Vierailija kirjoitti:
Mistä toi tulee toi oletus, että niistä toimeentulotuen varassa kasvatetuista mukukoita tulee uusia eläkkeiden maksajia? Tilastojen valossahan todennäköisesti tule, koska köyhyys on vahvasti ylisukupolvinen asia.
* Siis EI tule
Vierailija kirjoitti:
Niin että kun nyt on lama ja 90-luvulla oli, niin kaikista noista on tullut ylisukupolvisedti köyhiä? Olet väärässä. On totta, että tietyissä suvuissa ja tietyillä asuinalueella köyhyys on jatkuvaa, mutta kyllä valtaosa perheistä selviää tiukoistakin ajoista ja jatkaa taas.
Vierailija kirjoitti:
Mulle on ihan sama mitä te tarvitsette, en todellakaan tee, en nyt, en tulevaisuudessa. Ja olen varmistanut sen että mitään vahinkoja ei satu. Mua kiinnostaa kiitos ensisijaisesti oma elämäni ja mulla ei ole aikomustakaan pilata sitä lisäntymällä kun se on vihoviimeinen asia mitä mä haluan.
Itsekkyyden multihuipentuma vauvattomalla palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin että kun nyt on lama ja 90-luvulla oli, niin kaikista noista on tullut ylisukupolvisedti köyhiä? Olet väärässä. On totta, että tietyissä suvuissa ja tietyillä asuinalueella köyhyys on jatkuvaa, mutta kyllä valtaosa perheistä selviää tiukoistakin ajoista ja jatkaa taas.
Vuonna -87 syntyneistä laman lapsista on olemassa laadukasta pitkäaikaistutkimusta. Lama näkyy *edelleen* tämän sukupolven työurissa, tulo- ja varallisuustasossa, terveydessä ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset lopetti lasten teon jo 70-luvulla. Liian myöhäistä muuttaa mitään. Lapsia on jo vuosikymmenet ollut liian vähän elättämään eläkeläiset. Tällä mennään.
Ihan hyvä juttu, kyllä maailmassa ihmisiä riittää.
Tämä.
Jostain syystä uutisissa puhutaan siihen sävyyn että syntyvyys olisi ollut alhaista vasta muutaman vuoden ajan vaikka todellisuudessa 1970-luvulla syntyvyys alitti uusiutumistason eli 1970 luvulta lähtien ikäluokat ovat pienentyneet.
Olisiko Suomen tilanne paljon parempi, jos meillä olisi 70-luvulla syntyneet uudet suuret ikäluokat?
Joka tapauksessa kokonaisuushedelmällisyysluku on laskenut koko ajan ja viimeiset vuodet ollut alle 1,3. Vielä 70-luvullakin se oli lähempänä 1,8.
1,8 tarkoittaa myös sitä että väkiluku pienenee. Hedelmällisyysluvun pitäisi olla 2,1 niin väkiluku pysyy samana ja yli 2,1 kun on niin väkiluku kasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskieläke on 1700/kk ja siitä menee veroja 34%. Puolet eläkeläisistä saa vähemmän. Mun eläke on 1000€/kk. Kadehdi sitä. Ennole laina- enkä ulosottokelpoinen 😂
Toisin kuin ap, en pakota ketään hankkimaan lapsia. Se oli virhe omallakin kohdallani, vaikka lapseni ovat fiksut ja ihanat.
He joutuvat kuitenkin elämään tuhoutuvassa maailmassa, jossa fasismi ja uskontohihhelien vihapropaganda nostaa rumaa päätään.
Olen tehnyt kaikkeni estääkseni sen, mutta etenkin miesten idioluutio on valitettavasti totta.
Ehkä sun olis kannattanut tehdä jotain tuottavampaa, kuin tuota harhaista tuulimylly-sotaasi ja "fiksujen ja ihanien" lapsiesi katumista.
Olisi eläkkeesikin suurempi.
Ettehän te boomerit itsekään tehneet riittävästi lapsia eläkkeitänne maksamaan. Kokonaishedelmällisyysluku laski alle väestön uusiutumistason jo silloin, kun te olitte perheellistymisiässä. Ja silti tässä on vääntäydytty rusetille, jotta teille saadaan järjestettyä kaikki.
Miksi joitakin ihmisiä kiinnostaa muiden lisääntymisasiat näin hirveästi? Ei se tukien varassa pyöräytetty kakara hyödytä tätä yhteiskuntaa välttämättä mitenkään, jos siitä ei tule nettoveronmaksajaa.
Ja muilta taustoiltaan ovat rikkaita, keskiluokkaa, köyhiä.