Euroopan 10 vaarallisinta kaupunkia
Euroopan 10 vaarallisinta kaupunkia turisteille vuoden 2024 rikollisuustilastojen mukaan on aika mielenkiintoinen. Tilastoissa on mukana lievät rikokset, kuten esim taskuvarkaudet, turistihuijaukset, lievät väärennökset jne. Listalla on myös vakavammat rikokset aina murhiin asti. Lista on tehty yli 200 000 asukkaan kaupunkien mukaan. Itse olen ollut turistuna kaikissa noissa kaupungeissa, paitsi listan ykkösessä.
10. Napoli
9. Marseille
8. Ateena
7. Bryssel
6. Bukarest
5. Milano
4. Tukholma
3. Praha
2. Barcelona
1. Odessa
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi budapest ei ole listalla mutta tukholma on?
Luuletko että Orbanin Unkarissa saa tilastoida mitään epämiellyttäviä asioita?
Sukulainen asuu siellä joten ahkeraan käymme siellä.Ei tarvi pelätä!
Itse olen asunut Unkarissa noin vuoden ja voin sanoa sen olevan turvallisempi kun monet länsi-euroopan maat.
Liikennekuolemissa Unkari on ykkösenä EU-maista.
Onkohan toi tilasto rikosten määrän mukaan, vai rikosten määrän suhteessa turistien määrään?
Unkari on kyllä ihan perseestä, humalaisia liikaa ja liikennekulttuuri kuin Suomessa 70-luvulla (eivät käytä turvavöitä, ei pyöräilykypäriä, ylinopeutta koko ajan).
Milanosta kotiuduttu ja kyllä. Taskuvarkaiden uhriksi jouduin, kyllä veetuttaa. Metrossa joku on päässyt nappaamaan repustanii merkkiaurinkolasit, enkä huomannut yhtään. Onneksi sentään lompakko oli hotellissa turvassa ja kännykkä metromatkan ajan takin povarissa.
Myös taksikuskit yritti vedättää, reissusta ei jäänyt hyviä muistoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marseille on illalla ja etenkin yöllä sellainen paikka, ettei siellä tee mieli liikkua kaduilla. Se on aika lailla rikollisuudelle menetetty kaupunki.
Olin siellä koulun 2 viikon vaihdossa 2000-luvun alussa ja oli silloin jo jotenkin epäilyttävä. Mun vaihtoperhe oli ihan ok alueella, mutta kun sinnekin matkattiin niiin aika slummin läpi mentiin. Eikä meitä todella päästetty iltaisin kaupunkiin.
Joku humalainen ukko tuli juttelemaan (= heilumaan ja örveltämään) siihen viereen. En ymmärtänyt sen ranskaa, mutta vaihtoveljeni näytti tosi nololta. Tottakai siinä 17-vuotiaana pystyi jo kuvittelemaan, mutta pultsarit nyt on näistä lieveilmiöistä kaikkein harmittomimpia. Ja niihin olin jo Suomessa tottunut.
Hän oli ranskalainen humalainen puliukko ja kiroili ja haukkui sinua sivistyneesti ranskaksi. Suomessakin niitä esiintyy mutta he ovat luotaantyöntäviä ja käyttävät junttikieltä. Ranskalainen puliukko saattoi olla filosofian professori.
Taskuvarkaita siellä on paljon kyllä