Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroopan 10 vaarallisinta kaupunkia

Vierailija
05.10.2025 |

Euroopan 10 vaarallisinta kaupunkia turisteille vuoden 2024 rikollisuustilastojen mukaan on aika mielenkiintoinen. Tilastoissa on mukana lievät rikokset, kuten esim taskuvarkaudet, turistihuijaukset, lievät väärennökset jne. Listalla on myös vakavammat rikokset aina murhiin asti.  Lista on tehty yli 200 000 asukkaan kaupunkien mukaan. Itse olen ollut turistuna kaikissa noissa kaupungeissa, paitsi listan ykkösessä.  

10. Napoli

9. Marseille

8. Ateena

7. Bryssel

6. Bukarest

5. Milano

4. Tukholma

3. Praha

2. Barcelona

1. Odessa

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Brysselissä on tullut vierailtua työn puolesta useamman kerran. On kyllä kaksijakoinen paikka. Grand placen luota ei tarvitse monta korttelia eteenpäin mennä, kun ankeus ja alkulo iskee silmille. Paljon kodittomia, narkkareita, kerjäläisiä ja vaikka mitä muuta. Monta kertaa olen myös siellä nähnyt väkivaltaisia tappeluita eri etnisten ryhmien kesken. 

Bryssel on pahassa raossa. Sen pitää EU:n pääpaikkana olla avoin, liberaali ja yhdenvertainen kaikkia kohtaan. Niinpä tätä on käytetty härskisti hyväksi ja hyväntahtoisuudella pyyhitään peppua rikollisten parissa. Kun tälle on annettu pikkusormi ja hyväksytty hiljaisesti, niin paluuta ei ole. Siellä kaupungin puhdistaminen vaatisi kovia otteita viranomaisilta, joka taas olisi suvaitsevaisuutta vastaan ja nostaisi protesteja.  

Kylmä fakta:  EU:n uljas pääkaupunki (ja useat EU-maidenkin pääkaupungit) on aivan karmeita lääviä. Pahapaha Venäjän  Moskova ja Pietari menee suuresta osasta ohitse lähes kaikilla osa-alueilla viihtyisyydessä, siisteydessä ja turvallisuudessa. 

Voi ihan rauhassa alapeukuttaa sotapsykooseissa, mutta ei se totuutta miksikään muuta.

Vierailija
42/63 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Venäjä

Osittain Eurooppaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävää ettei Britanniasta ole yhtään paikkaa, esim. Lontoo ja Glasgow. Olin Glasgow'ssa 15 vuotta sitten ja silloin se muistaakseni listattiin aika korkealle, itse en kyllä kokenut siellä mitään turvattomuutta, koska oli suht lyhyt visiitti. 

Vierailija
44/63 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateenassa on pelottavia kaupungin osia ainakin näin suomalaisen silmin katsottuna. Omonia aukion ympäristö on öisin levoton paikka ja siellä olen nähnyt tappeluita. 

Vierailija
45/63 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Brysselissä on tullut vierailtua työn puolesta useamman kerran. On kyllä kaksijakoinen paikka. Grand placen luota ei tarvitse monta korttelia eteenpäin mennä, kun ankeus ja alkulo iskee silmille. Paljon kodittomia, narkkareita, kerjäläisiä ja vaikka mitä muuta. Monta kertaa olen myös siellä nähnyt väkivaltaisia tappeluita eri etnisten ryhmien kesken. 

Bryssel on pahassa raossa. Sen pitää EU:n pääpaikkana olla avoin, liberaali ja yhdenvertainen kaikkia kohtaan. Niinpä tätä on käytetty härskisti hyväksi ja hyväntahtoisuudella pyyhitään peppua rikollisten parissa. Kun tälle on annettu pikkusormi ja hyväksytty hiljaisesti, niin paluuta ei ole. Siellä kaupungin puhdistaminen vaatisi kovia otteita viranomaisilta, joka taas olisi suvaitsevaisuutta vastaan ja nostaisi protesteja.  

Eivätkä joukot tuolla protestoi nimenomaan liiallista suvaitsevuutta vastaan? Monessa maassa osoitettu mieltä vallitsevaa EU-politiikkaa kohtaan. Toki on vastamiekkaritkin, mutta kyllä tyytymättömyys rappioliberaaliin nykymenon on kasvussa.

Vierailija
46/63 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milano on listoilla lienee siksi, että  se on Barcelonan kanssa taskuvarkaiden johtavia paikkoja. Muutenhan Milano ei ole erityisen väkivaltaisen paikan maineessa. 

Vierailija
47/63 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milano on listoilla lienee siksi, että  se on Barcelonan kanssa taskuvarkaiden johtavia paikkoja. Muutenhan Milano ei ole erityisen väkivaltaisen paikan maineessa. 

Milanossa taitaa olla paljon myös sitä perus turistivedätystä, että laitetaan laskuun tyyliin 1,5 e ekstraa jne.  

Tuota ilmiöitä en ole koskaan oikein tajunnut. Usein kyseessä on aivan mitättömät summat, joista ei muodostu edes päivätasolla kuin max. muutama kymppi huijariravintolalle. Mitä tästä oikeasti hyödytään?  Onko kyse enemmänkin vaan periaatteen ja tavan vuoksi kusettamisesta, kuin ansaintakeinosta.

Vierailija
48/63 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tukholma...

🥺

Helsinki on tuolla listalle 10 v kuluttua, jos ei Lähi-idän ja Afrikan ihmisiä palauteta.

Vierailija
49/63 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ihan oikeasti alapeukuttajat menee mieluummin esim. Brysselin tai Pariisin metroon yömyöhällä, kuin Moskovan tai Pietarin?

Vierailija
50/63 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Barcelonassa asukkailla on mennyt hermot niihin taskuvaras-liigoihin. Metroissa samat tyypit tekee ryöstöjä joka päivä, eikä viranomaiset saa heitä häädettyä Espanjasta pois. Saavat jonkun pienen sakon (jota eivät koskaan maksa) ja sama meno jatkuu kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan.

Jotkut paikalliset on alkaneet kiertää näiden varkain kannoilla metrossa ja estäneet näitä varkauksia jopa voimakeinoin. Aiheesta löytyy videoita youtubesta. 

Suosittelen katsomaan, on hyviä videoita. Nämä taskuvarkaat on ylpeitä osaamisestaan ja uhkailee tappavansa näitä kiinniottajia. Suurin osa taskuvarkaista on itäeurooppalaisia naisia, jotka toimivat organisoidusti ryhmissä.  

Vierailija
51/63 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wikipedian mukaan Bukarestissa "työskentelee" yli 20 000 ammattivarasta. Iskevät turistien kimppuun laumana ja jakavat saaliin. 

Niitä manneja, joita Suomeenkin on virrannut tekosiaan tekemään. Bukarestissa noilla laumoilla on tapana piirittää turistit ja pyörien tehdä ikään kuin virranpyörre ympärille. Siinä katoavat rahat ja tavarat. Ja ketä syytät!? Olen itse parvekkeelta seurannut mannejen touhua siellä. Ylhäältä näki hyvin tuon taktiikan.

Aivan! Mistä otat ja ketä syytät, kun tavarat on rahtihameiden suojassa piilossa. Ja ne akat käy nopsasti läheisen pakun luona (miksiköhän?) ja palaavat saalistuspaikalle.

Vierailija
52/63 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tukholma...

🥺

Helsinki on tuolla listalle 10 v kuluttua, jos ei Lähi-idän ja Afrikan ihmisiä palauteta.

Hillerillä oli nopea ja tehokas keino ... Hilleri syö rottia ja hiiriä, niin ...

Vierailija
53/63 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ateenassa minulta on yritetty ryöstää reppu, joka oli ravintolassa viereisellä tuolilla jossa istuin. Onneksi sain repun vedettyä takaisin itselleni varkaalta. Jos ryöstöä yrittämässä olisi ollut mies, niin ei ehkä omat voimat olisi riittäneet siinä tilanteessa. Tapauksesta jäi sellainen olo, että piti sen jälkeen koko ajan olla varuillaan. 

Sinä itse laitat itsesi asemaan, jossa olet uhattuna ja itket traumaasi kun se tapahtuu? Älä matkusta tai tee mitään muutakaan jos sun älykkyysosamäärä on tuota tasoa. Et toivottavasti kotoisessa Suomessakaan jätä reppuasi kaikkien saataville? Olet tuossa tilanteessasi oikein jättänyt kaikkien saataville rojusi. 

Vierailija
54/63 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kyllä veikannut Lontoota 

Vierailija
55/63 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liberaalit ovat ma muttaneet ja tuhonneet Euroopan. 

Vierailija
56/63 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puoliso on Lontoosta eikä ymmärrä miksi se ei ole listalla. 

Häh, ihan hiljattain olin siellä, eikä yhtään turvatonta ollut, yksin liikuin naisena vielä yölläkin ulkona yhen keikan jälkeen. Meno hotellille siis.

Vierailija
57/63 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukholma on tosiaan muuttunut, viimeksi kun mentiin, ihan jo siellä laivalla näki muuttuneen menon. Enää ei matkustella kuin Tallinnan suuntaan. Venäjän kehujaa en ymmärrä kyllä, kerran käyty, eikä toista tule.

Vierailija
58/63 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Hesa on aika turvaton. Siihen on kaksi syytä: 

1. Aggressiiviset huumeidenkäyttäjät vainoharhoissaan esim lähijunassa 

2. aggressiiviset spurgujengit jotka viinan kiskomisen ohella uhkailee ohikulkijoita.

Omat näkemäni esimerkit on olleet  100% miespuolisia ja 99% kantasuomalaisia. 

Vierailija
59/63 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tukholma...

🥺

Kannattaa varoa Sveniä ja Andersia...Pahoja Poikia..

Vierailija
60/63 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Praha listalla yllättää, muut kaupungit ei. Omat kokemukset Prahasta on vain hyviä. Toki sielläkin näkee juoppoja ja kylähulluja kaduilla, mutta aika leppoisia ne on, eikä aiheuta turistille harmia. Rahanvaihtohuijauksia siellä myös tapahtuu, mutta niistä kärsii ehkä eniten aasialaiset ja jenkit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi