***tyylilyylit***
Avasin uuden jo, kun toi pino on jo jonkusen pitunen...
Rimpe: en voi paremmin sanoa kun mitä nonuli jo sanoi, se on se naisen mieli... mut sä plussaat:))) Ja oli kiva kuulla susta... olet tärkeä.
Nonuli: sie oot sulonen immeinen:))
B-E: Ihana kun kävit:)) ja kiva kuulla susta. Ja suuri kiitos myötätunnosta.
Nyt on tilanne se, että ei vuoda mitään, välillä valkkista kyllä. Lämmöt hypänny illan aikana 37,5. Jännää... en tiedä mitä ajatelle, parempi ettei ajattele mitään varmaan... ajatukset pyörii todella omassa navassa, vaikea keskittyä mihinkään muuhun. Onneksi tytöt tulee huomenna!! vietetään " tyttöjen iltaa"
Nyt meen syömään pitsaa, mies kulta leipo mulle, että mieli parantus, huomiseen rakkaat!!
Kommentit (82)
im back!!
Nyt on kynsi/sielunhoito tehty!! Kynnet on ihanat, ja sielu voi paremmin, mun kosmetologi on mun terapeutti:))
Nonuli: mää olisin aika hyvä koutsi tohon laihduttamiseen, jos tukea tarvit!! Rautanen ammattilainen:D
palaan illalla astialle.
Voi että, taas tyttö nukahti syliin..Miten joku voikaan olla näin sulonen?
Etenkin nukkuessaan:D No ei, äskettäin vasta huomannu miten " iso tyttö" tää jo on, vaikka äskenhän se vasta oli ihan pieni ja avuton..nyt jo ite pukee(tai no, yritys on kova) ja syö itte..
Kyllä pitää kiittää luojaansa et on tämmöisen lahjan saanut..välillä tuntuu että pää hajoaa ja hermot menee mut enpä tätä poiskaan vaihtais:D
No nii, ja taas itkettää..
Tänään kaverini kyseli et joko oon vauvan vaatteita yms. katellu/ostellu..sanoin et en, enkä ookaan, kun ei uskalla..No,kaveri on ihan innoissaan..hyvä ettei hän ite alkanu jo vaatteita mein pienelle ostaa:) Tää kaveri on meijän tytön sylikummi, et on ollu jo tytönkin odotuksessa yms. mukana:)ja niiin innoissaan..
En ees muista mitä tulin kommentoimaan, kun juttu taas karkas käsistä..Sorit siitä..
Rimpe, ihanasti sanottu! Mulla on kans sama tunne, ollaan jo keretty vaihtaa ajatuksia asiasta ku asiasta ja melkein päivittäin tekemisissä, joten siskojahan täs melki ollaan! onneks sulla on vielä toivoa päästä joulukuisiin odottajiin, se olis niin mahtavaa!
Prisku, mun toinen sisko =), musta tuntuu ittestäki et me oltas Milennan kans jotensakii samanolosii ja aika samanikäset tytötkin, niin ei ihme jos susta tuntuu siltä! ihanaa kun teillekin tulee vauva!
nonuli, juu, kyllä täällä pruuttaillaan! hyh.. toivottavasti pian loppuis tällanen, mahassaki kurja olo koko ajan ku täys ilmaa.
mä oon käsittänyt että alkuraskaudessa myöskään ei saa ottaa buranaa koska voi lisätä keskenmenon riskiä. oon ymmärtäny että keskiraskaudessa hekä sitä voi käyttää. sain silloin viime raskaudessa rv 11 siihen päänsärkyyn lääkäriltä naprokseenia. sekään ei ihan suositeltavien listalla ollu, mutta lääkri sanoi että on turvallinen, niin pakko oli uskoa sitä.
mies ja tyttö lähti mummolaan ja mä jäin kotiin siivoomaan, kuten huomaatte.... pyysin oikeen et mies veis tyttöä jonnekin että saisin ihan rauhassa siivoilla, ilman että joku koko ajan haluu jotain ja sekottaa samaa vauhtia. noh, oon mä onneks jotain jo saanu aikaseksin. kohta jatkamaan. tää vaan tuntuu olevan ihan loputon urakka...
mää nyt pelkään todenteolla sitä tuulimunan mahdollisuutta enkä osaa iloita raskaudesta ollenkaan. pirkule kun en päässy sinne alkuraskauden ultraankaan. joutuu oottelee viel vaik kuinka ja kauan ennen ku pääsen kurkkaamaan masuun. jos ei jo sitä ennen tule ulos. anteeksi että oon näin pessimisti tsempityksistänne huolimatta, mulla vain on sellanen olo et kaikki ei oo hyvin. viimeks osasin heti iloita ja en huolehtinu juuri yhtään...
noh, nyt siivoomaan!
sande 6+5
Mammalasta tultu jo kotio! Kyllä olikin komia keli pyöräillä ja ulkoilla!! Pihalla oli todella kuuma istuskella...vähän pääs nenänpääkin kyrvähtämään...oon nykyään neiti punanenä! Oltiin likankanssa lasekemassa liukumäkeä ja keinuttelemassa :-) Kyllä oli kiva iltapäivä!!
Prisku rakas, neuvoksää mulle sellasen dieetin, mikä polttais paljon kaloreita eli läskiä ja nopeesti!!! Oonko oikeessa, et proteiinia pitäs vetää naamariin, ni läskiä alkais kadota??!! Tahon nopeeta tahtia aluksi, loppuu kohden vois vähän himmata!! Otetaan nyt toi kaheksan kilon alkutavote, mut en laita pahakseni jos menee enemmän =-) liikuntamahdollisuudet mulla on tällähetkellä aika rajotteiset, kun tuo nilkka on leikkauskunnossa, mut pyöräily ja suht reipas kävely luonnistuu!! Eli nopee rasvanpoltto-dieetti tänne, ja heti!!! =-) jooo, tottakai karamellikset sun muut hyvyydet pois, ja muutenkin ruokaremontti tarpeen...Osaan kyllä kaikki perusasiat, mut en ole kykenevä niitä itse toteuttamaan...Potki mua perseeseen sisko!!!
Alotetaan HETI huomenna! Ja sit yks juttu, viikonloppuna aion kyllä vetää saunakaljat, niistä en luovu, ennekun jos joskus sattuisin raskakutumaan!
Milenna, nukkuva lapsi on maailman kauneinta =-)
Sannuska, se on tämä palstailu täällä joka lisää tietoa kaikesta mahdollisesta raskauteen kuuluvasta, ja sit ei enää osatakaan nauttia elämästä, vaan aletaan pelätä kaikkea mahdollista ja mahdotonta! Jos kuitenkin harkitsisit tuota alkuraskauden ultraa, ni saisit mielenrauhan :-O en nyt yhtään muista, et miks sulta peruuntu se, vai miten se meni??? Otahan rauhallisesti siivoillessasi! Koita vain nauttia raskaudestasi =-) kyllä siellä masussa vauva on!
nonuli
sannukkapieni: juuri niinku nonuli sano, aina perkele viet " jalat suusta" nonnis;) että se on tää tiedon ja " tiedon" sfääri kun vie kaikelta maun:( eli ei pitäs liikaa lukee/tietää... vauva sannuska siellä masussasi on, ei hätiä mitiä:))
Milenna: sun herkkä viesti sai mutkin itkemään.... voi meitä.
nonuli: autan!!!! Mä haluan auttaa sua. Mä annan sulle eväät ja välineet, sun pitää luvata käyttää niitä!!!! liikunta on iso osa laihtumista, mutta vaan TUKEMASSA sitä, ruokavalio on kaikkein tärkein. Älä luovukkaan saunakaljasta, elämässä pitää olla spaissia;)) mä itse noudatan 6 päivän " hyvää ruokavaliota" ja 7. pvänä, joka mulla on lauantai, on mun " salivapaa" päivä mä syön ja juon ihan mitä mä haluun!! Sä pystyt siihen, kymmenen kiloa lupaan sulle että lähtee 7-8kk:n aikana, JOS sä noudatat sitä ruokista. Its up to you if you give it up!! Mut mä kyllä helppaan ja kannustan, mulle saa aina meilata, tekstata, soittaa jne... jos repsahdus lähellä.
me oltiin koko päivä ulkona, naama ihan ruksee jo:)) tytöt vietiin äsken isälleen, ja mä alan kohta kattoo surviversseja. Ihan helmi ohjelma sunnuntaiks;) huomenna menen spindeen, otan silleen kevyesti, ihan niinku neuvon aina mun asiakkaita salilla. En SUOSTU jäämään pelkäämään mitä kaikkea VOI
siis voi tapahtua, vaan elän tätä päivää. Tietenkin kunnioittaen alkanutta elämää, eli hissukseen, mut en aio jäädä laakereille makaamaan. Olen mä liikkunut kun tyttöjä odotin, ja kaikki meni aivan hyvin. Ja palauduin synnytyksistä aina TOSI nopsaan.
no nyt meen, moro sano rikkaat toisilleen:))
PRISKU onneks olkoon =D
Ihan mulla kyynel vierähti ku luin sun plussaviestin, kyllä tuli plussa oikeeseen paikkaa :)
Mä oon ollu muutaman päivän nettipimennossa ja tietenkin missasin tuoreeltaan tuollaisen uutisen.
Ei kerkee nyt muuta, tiistain ultraa odotellen koulutehtäviä tehden... palailen myöhemmin paremmalla ajalla.
B-E ja panda 12+5 jo ;)
mä luulen että toi on niin totta että tieto lisää tuskaa, mutta yks iso syy mun epäluuloihin on se kun viime raskaus oli niin erilainen. oli lämpöä, paha olo, nipisteli vatsaa ja vaikka mitä! silloin kuljin koko ajan käsilaukussa eväät mukana, kun pahaolo iski missä vain. (lainaneuvottelussa pankissa mulla oli pilttipurkki ja banaani laukussa mukana... onneks selvisin ilman syömistä...)
tää ellotus mitä nyt on ollu välillä, on ihan mitäänsanomatonta edelliseen raskauteen verrattuna, vaikka silloinkaan ei oolu superpaha. ja miks mun lämmöt ei oo koholla? masua ei nippaile yhtään. varminta on että tissit on kipeet ja mua EHKÄ väsyttää enemmän ku normaalisti. se alun kolmen päivän tiputteluvuoto kans painaa mieltä...
niin nonuli, siks en mee sinne ultraan ku ei tääl kuppases kyläs saanu aikoja ku vasta lähelle 10 rv ja silloin alkaa olee jo np-ultra lähellä. enkä viitsi alkaa soittelee naapurikuntiin gyneille, mulla on aika hankala muutenki järjestää töidentakia noita omia menoja. en haluu siel paljastaa viel ja nyt on jo tiedossa 1-1,5 h neuvolakäynti 26.4 ja tuli vähän tunne että työnantaja ihmetteli miks lääkäris menee noin kauan... varsinkin kun jouduin myöntää et ei oo työpaikkalääkäri.
hitsi, mulla on vaan niin erilainen olo ku viimeks raskaana. oon tietty tosi onnellinen, mutta tavallaan mikään ei oo muuttunu, elän ja ajattelen ihan niinku ennenkin. mä en jotenki annan itelleni lupaa innostua. kuinka tästä pääsee eroon ja voi alkaa nauttia? se on totta mitä prisku sanoit tekeväs että nautit nyt ja elät täysillä, kun ei voi alkaa murehtia mitä voi tapahtuu. niin munkin pitäis miettii! tuskin se olo ois kovinkaan helpompi sitten keskenmenon sattuessa jos mä nyt monta viikkoo tässä pelkään vaan. äh, pakko pakko nyt piristyä tästä!
mua on alkanu todenteolla nyppii töihinmeno... en oikein tiiä miks. haluisin vaan jäädä kotiin siivoilemaan ja tekemään rauhassa kaikkee kivaa tytön kans. nytki koko päivän oon jo surru huomista työpaivää. siel on ihan ok sit ku sinne pääsen mut en vaan haluis mennä.
onpas mulla nyt alakuloiset fiilikset. toivottavasti se olis lupaava oire... =)
öitä siskot!
sande
Äsken meinasin väkisin nukahtaa ku olin tytsii nukuttamassa..mut pakko oli nousta viel syömään:)
Sannuska; Pää pystyyn! Pakkohan tässä on uskoa että pieni kasvaa masussa, kun ei oo todisteita muustakaan..Mullakaan ei oireiden määrä päätä huimaa..rinnat on kipeet ja maha turvoksissa..sekin vois johtua siitä et oon syönyt ihan liikaa ja lihonu:) Koitan ite ajatella että ainakin nyt on kaikki hyvin, ja sit jos jotain sattuu, sit saa surra..nyt ei oo aihetta:)
Täällä oli juteltu mielikuvista..Priscusta tosiaan saa sen mielikuvan et kyseessä on joku ihmenainen:D
Plääh, aamulla sit pissin kauniin tyylipuhtaan negan =( Kaapin pohjalta löytyi 1 vanha Pregent Stick ja sen tein. Juu, eikä mitään, ei edes roskishaamua (myönnetään, tongin roskiksellakin)... Ainoa toivo on se, että luulisin että täti kaahaa paikalle torstaina, joten vois olla vielä liian aikaista... Ehkä... Alkaa taas nää mun kauniit vauvanhuuruiset pilvilinnat romahteleen niskaan =( Ei kai sit tässäkään kuussa ollut meidän vuoro... Nyt en jaksa kommentoida muiden juttuja, anteeks!
Nippara kp33/35?? dpo12 yk8
Miltsu: ihana:)) ihmenainen:))) tänään tää ihmenainen otti ja soitti itsellen femedasta alkuraskauden ultran, se on 7.5!! KIVAA!!!! siellä on töissä tuttu gynis kun olin naistenklinikalla töissä, varasin siltä.
Sande: mä lähetän nyt sulle sellasen piristysruiskeen että ei tosikaan:)) ja halin tollasen mörön pois susta, joka yrittää lannistaa sua... kuule, mulla tosiaan noi kolme tyttöä oli ja voi paksusti masussa ja viihtyi pari viikkoa ylikin, eikä mulla ollu alkuraskaudessa MINKÄÄNLAISIA oireita, ei mitään!!!! Jos ei se masu olis alkanu kasvaa, en olis ikinä tienny olevani raskaana!!! lämpöjä en sillon tajunnu ees mitata, ehkä hyvä niin, mut ihan oikeesti, se ei kerro mistään että olet oireeton. Mullakin on tässäkin raskaudessa ollut kaksi päivää nyt oireetonta. Sinä päivänä kun menkkojen piti alkaa oli tissituntemuksia ja vähän " ällö olo" mut sit ei mitään.... kyllä muakin hirvittää se vuoto mikä oli, mut älä oikeesti mieti sitä! Se meni jo. Nauti ystävä kulta keväästä, nauti oireeettomuudestasi (vaikka se pelottaa) kyllä niitä kaikkia vaivoja sitten loppuraskaudessa tulee;) mä toivon sulle kauheesti kaikkea parasta mitä elämä voi antaa.
Onko muuten raskauden oire " tyhjä pää" ???? mä puhun ihan hassuja, ja äsken varatessa ultraa, en muistanu meidän postinumeroa;)
Miks mä nykyään lähetän viestin yht' äkkiä???
nippara, se voi vielä olla liian aikasta, halin sua. Ymmärrystä saat ainakin täältä ettet nyt jaksa kommentoida muuta.
B-E: KIITOS:))))
Nippara: älä vielä luovuta!!! Haleja!
Priscilla: oot kyllä mieletön tyyppi, harvoin noin sympaattisia ihmisiä tulee vastaan :))
Mä kuulkaas hain erittäin hetkellisen mielijohteen vallassa apteekista testiä, vaikka dpo on vasta jotain 9. Aconit tulee postissa huomenna, mutta ihan vaan huvikseni testailen tässä kesken työpäivän (kun oon saanu pidäteltyä mahd kauan vessaan menoa). Eihän se vielä mitään voi näyttää, mutta hä-tä-hou-su kun pitää olla. Toisaalta mun on aina helpompi " ottaa täti vastaan" jos eka saanu negoja. Hyvä asenne heh heh.
Tuttituuteli täällä huuteli kp 24/n.28
ei muuten ollut Aconeita, tää testi oli Care diagnostica (varhainen rask testi) reagoi 12 iu(tai mitä yksikköä lie)...onko kellään kokemuksia?
itse olet ihana:)))
Ei ole kokemuksia tosta testistä, mutte on ainakin herkkä! TEE TESTI.... mutta lupaa ettet masennu jos nega pätkähtää, kun on niin pienet päivät!!! ilmota heti!!!!
kiitti trinity linkistä. Hyi helvetti että aikuiset naiset kai?? viittii olla inhottavia.
nonuli, älä välitä.
Kiitos tosta aihe vapaan linkistä!!! En voinu muutakun nauraa =DD Aamun ankeus loppu kertaheitolla kun ton ketjun luki. Noi aivovapaat ne vasta tuikkapipoja onkin... Jessus että jotkut voikin nähdä vaivaa toisten asioista.
Nonuli, älä välitä noista!! Me rakastetaan sun juttuja ja irtiottoja, jatka vaan samaan malliin!!!
Nippara
Kukaan ei ole niin aikuinen että tulis tänne nimim. vittuilee!!! on se jollain elämä tylsää...
Juu Rimpe, pihalle lähdetään kohta koko porukka. Polkastaa pyörillä mammalaan iltapäiväkahveelle, ja jos siinä samalla palais pari ylimäärästä rasasoluakin :-Z En taas saa millään itteeni niskasta kiinni tän laihtumisen suhteen...Haluan, mutkun sit taas mässytän jotain hyvää...8 kiloa on PAKKO saada pois enne mun häitä! Mää en halua olla porsaan näköinen niissä hääkuvissa, enkä näyttää berliinimunkilta hääpuvussa :-X APUA auttakaa mua laihtumaaaaaaaan!!!!! Viekää kaikki karkit mun nokan edestä pois, ja toi helvatin sipsipussi!!!
Älä sinä rimpe sitten vielä heiluta junalle, voi olla, että hyvinkin vielä ehdit kyytiin!!
Nippara, sää mikään vanha ole! LOPETAS HETI! Tyttö parhaassa iässä ;-) Ootkos testaillut, Sulla näyttää olevan nuo kp:t jo aika korkeella ;-))
Prisku, ite oot ihana =-) Mää olen vaan hullutollo!! Antoisaa kynsihoitoa Rouvalle!!
Minä päätin, et en otakaan enää niitä terskoja, ihan turhaa, kun kerran vuotaa läpi niidenkin! Saapi alkaa mun puolesta kunnolla sitten! Voipi olla silti hyvinkin, et joudun odottamaan vielä viikon/kaksi, ennenkun alkaa kunnolla, mut välläköhäliä, tungen rätin perseeseen, ni ei kastu kalsarit!
nonuli joka menee nyt herättäämään rakaansa päikiltä, ja häipyy pihalle!