Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Arvostakaa sitä, että voitte luvata lapsillenne, ettei äiti kuole., kiovalaisen äidin terveiset Suomeen

Vierailija
04.10.2025 |

Monessa ukrainalaisessa perheessä eletään vauva-arkea, vaikka syntyvyys on romahtanut ja sota riehuu. Kiovalaiset äidit kertovat, miten pienten lasten kanssa pärjää ohjusten ja drooni-hyökkäysten keskellä.

https://www.hs.fi/maailma/art-2000011499533.html

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuollaista voi luvata.

Siis tämä. Siskoni kuoli hänen lastensa olessa pieniä. Onnettomuudessa. Kun itse myöhemmin sain lapsen, päätin etten koskaan lupaa, etten kuole. Olen aina sanonut, että se ei ole kovin tädennäköistä juuri nyt, mutta tulevaisuudesta ei voi tietää.

Mutta onhan se ihan eri asia sanoa noin turvallisessa Suomessa. Kuin Ukrainassa, jossa lapsi ei voi oikeasti koskaan tietää tuleeko äiti enää kotiin, kun lähtee ovesta ulos. Minun lapsellani on perusturvallisuuden tunne. Ukrainalaisilla lapsilla tuskin on.

Otan osaa. Mutta kumpi oli siskosi lasten kannalta se tragedia, äidin kuolema vai pitämättä jäänyt lupaus?

En tiedä oliko siskoni tällaista lupausta koskaan antanut. Itse en halunnut antaa lupauksia asioista, jotka ei ole minun käsissäni.

Mutta kyllähän siinä vedetään lapselta matto alta monella tavalla, jos on oikeasti annettu ymmärtää, että äiti ei voi kuolla, ja sitten kuoleekin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla