Saako liikenneympyrään jäädä pyörimään
Kommentit (31)
Saa! Mä vietin liikenneympyrässä viime jouluaaton, kun olin just eronnut ja tuntu yksinäiseltä. Tuli hyvä fiilis, kun muut autot tööttäilivät mulle. Olin taas näkyvä.
Liikenne- ja viestintäministeriön yli-insinööri Mikko Karhunen myöntää, että tieliikennelaissa ei rajoiteta liikenneympyrässä pyörimistä. Periaatteessa ympyrässä saa ajaa niin monta kierrosta kuin haluaa, mutta se ei saa häiritä muita.
Tämmöinen löyty.
Vierailija kirjoitti:
3 kierrosta maksimi
Kuka niitä laskee?
Vierailija kirjoitti:
3 kierrosta maksimi
Ei ole vaan harkinnan mukaan. Poliisi ei löytänyt mitään lukumääriä kun kysyin.
Anna mennä vaan, mutta pysähtyä ei saa välillä.
Lain mukaan 2-3 kierrosta on vielä hyväksyttävää ja sitten voi rapsahtaa sakko liikenteen häirinnästä.
Saa toki, kunhan siitä ei aiheudu muille vaaraa eikä häiriötä.
Saahan siinä. Hulluna pidetään mutta kannattaa edes kerran eläessään kokeilla.
Periaatteessa kiertoliittymässä saa tehdä "täyskäännöksen" eli kiertää sen verran, että tulee 4. liittymä 4liittymäisessä kiertoliittymässä. Käytännössä jos ei muuta liikennettä ole, voi jäädä pyörimään.
Kyllä mä oon pyöriny ympyrässä sen aikaa kun kartturi on ottanut selvää mistä haarasta kannattaa poistua.
Vierailija kirjoitti:
Lain mukaan 2-3 kierrosta on vielä hyväksyttävää ja sitten voi rapsahtaa sakko liikenteen häirinnästä.
Laitappas linkki tähän lakipykälään.
Aivan sama. Kunhan et vauva-palstalla pyöri.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään kierrosmäärärajaa. Liikennettä ei saa häiritä. Voit kiertää esimerkiksi 100 kierrosta mikäli se ei häiritse ketään. Kiireisellä paikalla kiireiseen aikaan kolme kierrosta on liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3 kierrosta maksimi
Kuka niitä laskee?
Totta. Poliiseistahan toinen osaa lukea ja toinen kirjoittaa. Laskutaitoisia ei vielä ole.
Tottakai saa. Sitä varten ne on kehitetty, vaikkei moni tunnu sitä tietävän.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä oon pyöriny ympyrässä sen aikaa kun kartturi on ottanut selvää mistä haarasta kannattaa poistua.
😂😂😂 Paras keskustelu pitkään aikaan!
Vierailija kirjoitti:
3 kierrosta maksimi
Pitää erikseen kertoa lisäkilvellä kuten Turussa on tehty.
Hullulla on halvat huvit.