Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hyötyä noista karensseista on kun ihmiset siirtyvät tt-tuelle ja saavat paljon enemmän etuja?

Vierailija
04.10.2025 |

Mietin vain sitä, kun toimeentulotuella ollessa mm. lääkärilaskut, hammaslääkärit, lääkkeet, silmälasit, passi jne. saa maksutta. Miten tuo voi mitenkään säästää valtion menoja? Itselläni on viiden vuoden karenssi päällä, sillä en ole pienillä pätkätöillä saanut työssäoloehtoa täytettyä ja olen enemmän kuin tyytyväinen mm. siihen että lääkärikäynnit ja lääkkeet on maksuttomia. 

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööööö öööööö ööööööö miksi miksi

No esim. siksi, että kaikki eivät saa toimeentulotukea. 

Vierailija
2/28 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki jotka hoitaa asiansa oikein kyseisessä tilanteessa, saavat toimeentulotukea. 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdit pesukoneet ja huonekalut joihin saa maksusitoumuksen sekä harrastustuet

Vierailija
4/28 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää ei oo automaatiota, kuten esim resepti lääkkeet ovat.

Vierailija
5/28 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska joillain työttömyysetuksia saavilla on vielä omaisuutta ja säästöjä, ja ne menettää nopeammin karenssien ansiosta. Kun on menettänyt kaiken mitä on työllä saanut, ei enää kiinnosta työttömyysetuudet tai työt ylipäätänsä.

Vierailija
6/28 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki jotka hoitaa asiansa oikein kyseisessä tilanteessa, saavat toimeentulotukea. 

Ap

Monilla on kyllä myös säästöjä tai puoliso. 

Vierailija
7/28 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sössit esim. kuntouttavan työtoiminnan, toimeentulotukea leikataan heti 40%.

Muutaman vuoden päästä toimeentulotuesta tulee vastikkeellinen eli sen saadaksesi sun pitää käydä tekemässä jotain yleishyödyllistä joku tietty tuntimäärä per kuukausi.

Vierailija
8/28 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos karensseja tulee liikaa ja saa työssäolovelvoitteen, niin ei silloin saa työmarkkinatukeakaan. Sitten korkeintaan toimeentulotukea.

Vierailija
9/28 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalle maksetaan myös ajokortti

Vierailija
10/28 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki jotka hoitaa asiansa oikein kyseisessä tilanteessa, saavat toimeentulotukea.  Ap

Miten ihmeessä? Minä olen ollut työttömänä pian kaksi vuotta. Työpaikkoja on todella vaikea saada haetuksi, vaikka hakuvelvoitetta on madallettu kahteen paikkaan kuukaudessa juuri siksi, ettei oman alani työpaikkoja ole tarjolla niin paljon, että voisi neljää hakea. Mutta kun ei enää ole pystynyt hakemaan kahtakaan, vaan ainakin toinen paikoista on joka kuukausi tyyliin "osallistuin rekrytapahtumaan", "päivitin Linked In  -profiilin" tai "avoin hakemus valkoiselle orjakauppiaalle". Noihin keikkatyöfirmoihinkin olen hakenut avoimella hakemuksella jo ties monettako kertaa. Työvoimaviranomainen on huomautellut jo, että pitää hakea oikeita työpaikkoja, ja jos se ei onnistu niin tipun pois työttömyyspäivärahoilta. 

Onko siis niin, että ei haittaa, vaikka tippuisi työttömyyspäivärahoilta? Koska toimeentulotukea saisi kuitenkin? 

Vierailija
11/28 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No tuon takia ei naimisiin kannata mennäkään, mutta itse vaihdoin statukseni kodittomaksi kun tuo viiden vuoden karenssi iski päälle. Kymmenen vuoden parisuhde kuitenkin taustalla siitä huolimatta. 

Ap

Ap

Vierailija
12/28 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään viiden vuoden karenssia ei ole olemassakaan.

Vierailija
13/28 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki jotka hoitaa asiansa oikein kyseisessä tilanteessa, saavat toimeentulotukea.  Ap

Miten ihmeessä? Minä olen ollut työttömänä pian kaksi vuotta. Työpaikkoja on todella vaikea saada haetuksi, vaikka hakuvelvoitetta on madallettu kahteen paikkaan kuukaudessa juuri siksi, ettei oman alani työpaikkoja ole tarjolla niin paljon, että voisi neljää hakea. Mutta kun ei enää ole pystynyt hakemaan kahtakaan, vaan ainakin toinen paikoista on joka kuukausi tyyliin "osallistuin rekrytapahtumaan", "päivitin Linked In  -profiilin" tai "avoin hakemus valkoiselle orjakauppiaalle". Noihin keikkatyöfirmoihinkin olen hakenut avoimella hakemuksella jo ties monettako kertaa. Työvoimaviranomainen on

Kyllä. Vähintään leikattua toimeentulotukea saat, jos ei mitään varallisuutta ole. 

Vierailija
14/28 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sössit esim. kuntouttavan työtoiminnan, toimeentulotukea leikataan heti 40%.

Muutaman vuoden päästä toimeentulotuesta tulee vastikkeellinen eli sen saadaksesi sun pitää käydä tekemässä jotain yleishyödyllistä joku tietty tuntimäärä per kuukausi.

Ei siihen mene edes muutamaa vuotta. Alle 2 vuotta niin toimeentulotuki yhdistyy yleistukeen. Keväällä 2027. 

Vierailija
15/28 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveät leikkurit siinä. Missä tasa-arvo.

Vierailija
16/28 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos on pelkästään Kelan työttömyystuki, niin kyllähän siihenkin saa lisäksi toimeentulotukea. Ei kukaan pysty oikeasti elämään jollain alle 600 eurolla kuukaudessa, kun asuminenkin maksaa. 

Vierailija
17/28 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No tuon takia ei naimisiin kannata mennäkään, mutta itse vaihdoin statukseni kodittomaksi kun tuo viiden vuoden karenssi iski päälle. Kymmenen vuoden parisuhde kuitenkin taustalla siitä huolimatta. 

Ap

Ap

Kotiosoitteeton ei kylläkään saa mitään tukia. 

Vierailija
18/28 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karenssi on parasta, mihin työtön voi "joutua", koska silloin sitä rahaa alkaa vasta puskemaankin huikeat määrät ikkunoista ja ovista. Vasemmistoviranomaiset ovat kouluttaneet ulkkiksille tätä sosiaalitiedettä. Siksi Suomi myös kaatuu. 

Vierailija
19/28 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä? Minä olen ollut työttömänä pian kaksi vuotta. Työpaikkoja on todella vaikea saada haetuksi, vaikka hakuvelvoitetta on madallettu kahteen paikkaan kuukaudessa juuri siksi, ettei oman alani työpaikkoja ole tarjolla niin paljon, että voisi neljää hakea. Mutta kun ei enää ole pystynyt hakemaan kahtakaan, vaan ainakin toinen paikoista on joka kuukausi tyyliin "osallistuin rekrytapahtumaan", "päivitin Linked In  -profiilin" tai "avoin hakemus valkoiselle orjakauppiaalle". Noihin keikkatyöfirmoihinkin olen hakenut avoimella hakemuksella jo ties monettako kertaa. Työvoimaviranomainen on

Miksi pitää olla oman alan työpaikka, että viitsit edes hakea? Useimmat meidänkin tehtaalta eivät omaa alan koulutusta ja hyvin pärjäävät. Vai eikö tehdastyö kelpaa arvollesi?

Vierailija
20/28 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä? Minä olen ollut työttömänä pian kaksi vuotta. Työpaikkoja on todella vaikea saada haetuksi, vaikka hakuvelvoitetta on madallettu kahteen paikkaan kuukaudessa juuri siksi, ettei oman alani työpaikkoja ole tarjolla niin paljon, että voisi neljää hakea. Mutta kun ei enää ole pystynyt hakemaan kahtakaan, vaan ainakin toinen paikoista on joka kuukausi tyyliin "osallistuin rekrytapahtumaan", "päivitin Linked In  -profiilin" tai "avoin hakemus valkoiselle orjakauppiaalle". Noihin keikkatyöfirmoihinkin olen hakenut avoimella hakemuksell

Kyllä. Vähintään leikattua toimeentulotukea saat, jos ei mitään varallisuutta ole. 

On omaisuutta, omakotitalo ja vanha auto. Soutuvene rannassa. Sijoitussalkussa noin 200 000 €, joista vuodessa osingot noin 14 000 €. Käteen siitä jää vain noin 10 000 € vuodessa, eli jotain 830 €/kk, koska verot on kovat. Kituuttaen pystyy juuri elämään, jos ei sairastu eikä tule isoja lääkelaskuja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi