Mitä hyötyä noista karensseista on kun ihmiset siirtyvät tt-tuelle ja saavat paljon enemmän etuja?
Mietin vain sitä, kun toimeentulotuella ollessa mm. lääkärilaskut, hammaslääkärit, lääkkeet, silmälasit, passi jne. saa maksutta. Miten tuo voi mitenkään säästää valtion menoja? Itselläni on viiden vuoden karenssi päällä, sillä en ole pienillä pätkätöillä saanut työssäoloehtoa täytettyä ja olen enemmän kuin tyytyväinen mm. siihen että lääkärikäynnit ja lääkkeet on maksuttomia.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä? Minä olen ollut työttömänä pian kaksi vuotta. Työpaikkoja on todella vaikea saada haetuksi, vaikka hakuvelvoitetta on madallettu kahteen paikkaan kuukaudessa juuri siksi, ettei oman alani työpaikkoja ole tarjolla niin paljon, että voisi neljää hakea. Mutta kun ei enää ole pystynyt hakemaan kahtakaan, vaan ainakin toinen paikoista on joka kuukausi tyyliin "osallistuin rekrytapahtumaan", "päivitin Linked In -profiilin" tai "avoin hakemus valkoiselle orjakauppiaalle". Noihin keikkatyöfirmoihinkin olen hakenut avoimella hakemuksell
Miksi pitää olla oman alan työpaikka, että viitsit edes hakea? Useimmat meidänkin tehtaalta eivät omaa alan koulutusta ja hyvin pärjäävät. Vai eikö tehdastyö kelpaa arvollesi?
Ymmärrätkö mitä tarkoittaa avoin hakemus keikkatyöfirmaan? Se tarkoittaa ihan mitä ikinä tahansa nuo baronat, eezyt yms. voisivat vain järjestää. Kyllä tehdastyökin kelpaisi, mutta ei täällä päin ole tarjolla sellaista tehdastyötä, johon ei vaadita minkään alan koulutusta.
Laiskiaisille karenssi on taivas.
Vierailija kirjoitti:
Laiskiaisille karenssi on taivas.
Mitenhän siihen karenssiin pääsee? Mä oon aika laiska, varmaan laiskiainen.
Itse olin kerran karenssilla kolme kuukautta enkä siis saanut rahaa mistään. Syynä tähän oli omaisuus ja hyvin tienaava mies. Suurimmalla osalla on kuitenkin jotain omaisuutta tai aviopuoliso. Tuo sinun tilanne sopii vain totaalisille luusereille.
Ajatuksena on se, kun tt tukea ei saa jos on mitään omaisuutta. Näin voidaan tyhjentää ihmisten taskut totaalisesti, jolloin yksilö jää täysin systeemin armoille, suojattomana ja puolustuskyvyttömänä piestäväksi. Siitä ei myöskään enää yleensä nousta, kontrolli on täydellinen ja orjatyön teettäminenkin saadaan näin mahdolliseksi.
En ymmärrä, miten osasta suomalaisia on tullut laiskoja Kansaneläkelaitoksen ja sosiaaliviraston loisia? Liian hyvät tuet? Päihdeongelmat? Työhaluttomuus?
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miten osasta suomalaisia on tullut laiskoja Kansaneläkelaitoksen ja sosiaaliviraston loisia? Liian hyvät tuet? Päihdeongelmat? Työhaluttomuus?
Nah. Työpaikkojen puute. Kukaan ei palkkaa, asioista päättävät sen sijaan ilkkuvat, nauravat ja vihapäissään haukkuvat. Ei kovin juhlava tilanne monellakaan.
No ei mitään tietenkään paitsi moralisoiva rankaisu. Hyvät ihmiset, elämme 2020-lukua, kansalaispalkka ja AI käsittelemään niitä, sossuntantat johonkin oikeisiin töihin.