Paloturvallisin on sähköauto, sitten bensa-auto, sitten hybridi ja helpoiten palaakin diesel
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot
Eilispäivän ketjua en jaksanut kaivella, siellä juuri taivasteltiin näitä.
Tuossa jutussa on huomioitu niin autojen määrä, kuin myöskin autojen ikä.
Uusi bensa-auto on lähes yhtä paloturvallinen kuin uusi sähköauto. Sähkäri on vähän turvallisempi. Siinä palaa laturi jos jotain palaa, ei siis yleensä akku ollekaan. Bensa-auto sen sijaan syttyy ajaessa.
Kommentit (43)
Bensa-auto syttyy ajaessa, sähköauto parkissa. Ja vaikka sähkäristä palaisi "vain" laturi, niin jostain kumman syystä sitä paloa ei pysty sammuttamaan vaan samalla palaa kaikki muutkin lähellä olevat autot.
Diesel ei polttoaineena ole kovin helposti syttyvää
Vierailija kirjoitti:
Bensa-auto syttyy ajaessa, sähköauto parkissa. Ja vaikka sähkäristä palaisi "vain" laturi, niin jostain kumman syystä sitä paloa ei pysty sammuttamaan vaan samalla palaa kaikki muutkin lähellä olevat autot.
Sehän niissä juuri onkin se vaarallinen asia, kun ne palaa niin järkyttävällä energialla.
Katsastustilastojen heikoimmat autot ovat sähköautoja. Vasta julkaistujen tilastojen mukaan sähköautoista jopa 25% hylätään katsastuksessa, suurin ongelman aiheuttaja on alustan rakenteet ja varsinkin ohjaukseen liittyvät rakenteet
Sähköautoilijan mielestähän niitä ei tarvitse koskaan huoltaa
Vierailija kirjoitti:
Katsastustilastojen heikoimmat autot ovat sähköautoja. Vasta julkaistujen tilastojen mukaan sähköautoista jopa 25% hylätään katsastuksessa, suurin ongelman aiheuttaja on alustan rakenteet ja varsinkin ohjaukseen liittyvät rakenteet
Sähköautoilijan mielestähän niitä ei tarvitse koskaan huoltaa
Sähköautot menevät tilastoissa jo 2000-luvun bensajenkkien edelle. Niiden massiivinen edustus hylkylistalla johtuu nimenomaan alustan heikoista osista.
Vierailija kirjoitti:
Ero onkin siinä, että sähköautopaloa ei voi sammuttaa, nuo muut voi
Pelastuslaitos on eri mieltä. Akkupalo on vaikea sammuttaa, mutta ei mahdoton, siihenkin on välineet jo kehitetty, vaikka keyboard warriorit "tietää" muuta. Ja yleensä ei edes ole se akku joka syttyy, vaan laturi.
Ero polttomoottoripaloon on, että polttis kun syttyy niin palaa helposti koko auto, kun siinä on syttyvää nestettä ympäri auton (moottoritilan ja tankin välillä sitä kulkee kuten tiedät).
Vierailija kirjoitti:
Diesel ei polttoaineena ole kovin helposti syttyvää
Ei niin mutta jostain syystä ne on kaikkein paloherkempiä. Mikä siellä sitten palaa?
Eikö sulla AP ole muuta elämää kuin tämä yksi aihepiiri?
Uusia akkuja on jo kehitetty, mitkä ei syty palamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bensa-auto syttyy ajaessa, sähköauto parkissa. Ja vaikka sähkäristä palaisi "vain" laturi, niin jostain kumman syystä sitä paloa ei pysty sammuttamaan vaan samalla palaa kaikki muutkin lähellä olevat autot.
Sehän niissä juuri onkin se vaarallinen asia, kun ne palaa niin järkyttävällä energialla.
Vain jos kyseessä akkupalo ja yleensä ei ole. Nytkin on puhuttu autosta, joka syttyi latauksessa, joku audi se oli. Silminäkijän mukaan palo lähti laturinjohdosta.
Aina jos on autoja vierekkäin parkissa, tulipalon roihahtaessa palaa vähintään muutama muukin. Ihan sama mikä käyttövoima.
Vierailija kirjoitti:
Katsastustilastojen heikoimmat autot ovat sähköautoja. Vasta julkaistujen tilastojen mukaan sähköautoista jopa 25% hylätään katsastuksessa, suurin ongelman aiheuttaja on alustan rakenteet ja varsinkin ohjaukseen liittyvät rakenteet
Sähköautoilijan mielestähän niitä ei tarvitse koskaan huoltaa
Suurin syy tähän on se että Teslan ajoneuvoissa ei ole huolto-ohjelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Katsastustilastojen heikoimmat autot ovat sähköautoja. Vasta julkaistujen tilastojen mukaan sähköautoista jopa 25% hylätään katsastuksessa, suurin ongelman aiheuttaja on alustan rakenteet ja varsinkin ohjaukseen liittyvät rakenteet
Sähköautoilijan mielestähän niitä ei tarvitse koskaan huoltaa
Yksi hylättiin, kun korkeajännitteestä varoittava tarra oli kulunut. No, se on pakollinen se tarra, että se on luettavissa. Hylkyyn meni, tarra piti hankkia uusi, sitten pääsi läpi.
Mutta mitäpä luulet, kuinka paljon se TARRA vaikuttaa ajamiseen tai auton käyttöön.
No, viimeksi sähkis paloi ja sytytti 50 muuta autoa, että repikää siitä!
Vierailija kirjoitti:
Diesel ei polttoaineena ole kovin helposti syttyvää
Kuitenkin ne ovat palotilastojen kärjessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Diesel ei polttoaineena ole kovin helposti syttyvää
Ei niin mutta jostain syystä ne on kaikkein paloherkempiä. Mikä siellä sitten palaa?
Eivät ole.
Mikä siellä muka palaisi. kerro sinä kun tällaisia väitteitä kerran viljeletkin
Vierailija kirjoitti:
Eikö sulla AP ole muuta elämää kuin tämä yksi aihepiiri?
Ap? ja "sinulla"?
Onko täällä sähköauto-vastustajiakin vain yksi ainoa kappale?
Vierailija kirjoitti:
Katsastustilastojen heikoimmat autot ovat sähköautoja. Vasta julkaistujen tilastojen mukaan sähköautoista jopa 25% hylätään katsastuksessa, suurin ongelman aiheuttaja on alustan rakenteet ja varsinkin ohjaukseen liittyvät rakenteet
Sähköautoilijan mielestähän niitä ei tarvitse koskaan huoltaa
Laitatko meillekin sen tilaston nähtäväksi.
Mielummin ajan bensa-autolla, joka syttyy palamaan ajaessa, kuin sähköautolla, joka syttyy palamaan yöllä ollessaan latauksessa autotallissa. Mun sänky on autotallin seinän takana. Kyllä se vähän kuumottaisi ajatuksena.
Vierailija kirjoitti:
Katsastustilastojen heikoimmat autot ovat sähköautoja. Vasta julkaistujen tilastojen mukaan sähköautoista jopa 25% hylätään katsastuksessa, suurin ongelman aiheuttaja on alustan rakenteet ja varsinkin ohjaukseen liittyvät rakenteet
Sähköautoilijan mielestähän niitä ei tarvitse koskaan huoltaa
Ei niin kukaan ole väittänyt. Huollettavaa on merkittävän paljon vähemmän.
Ero onkin siinä, että sähköautopaloa ei voi sammuttaa, nuo muut voi