Näinpä kaupassa kauniin villatakin. 100% AKRYYLIÄ!
Luulevatko ihmiset asiakkaita ihan tampioiksi?
Kuka ostaa akryylivillatakin...
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Villalanka ei kestä kulutusta. Neulo itse sekoitelangasta. Seiskaveikkojen laatu on romahtanut.
Joo mutta on eri asia ostaa 100% akryylineule, kuin 30% villa 45% viskoosi 25% akryyli -neule. Ensimmäinen ei hengitä yhtään ja on kylmä.
Vierailija kirjoitti:
Villatakki vs villakangastakki. Toinen on neule ja toinen takki, ei ole vaikeaa. Lisäksi pa'kapuhetta ettei villakangastakkia saa alle viiteen sataan. Maksoin vanhoina hyvinä aikoina (2006-9) villakangastakista vajaat 100 euroa, Henkka maukasta. Se on vieläkin kuin uusi.
Mullakin on edelleen tälläinen Henkkamaukan laatutakki. Sieltä teki joskus löytöjä kun katsoi materiaalit ja muun laadun. T-paitoja jotka kesti 10 v. Ei enää.
Joku väitti ettei villakangastakkia saa alle tonnin tai jotain. Mulla on halpismerkin villakangastaki, jossa yli 90% villaa, maksoin muistaakseni 60e 10v sitten..
Samaa olen ihmetellyt jo vuosia. Syy lienee pikamuotiliikkeissä ja nettikaupoissa, joiden tavoite on saada paljon kauppaa aikaa päivästä toiseen. On todella vaikeaa löytää laatutavaraa nykyään ainakaan naistenvaatepuolelta. Miesten vaatteissa tilanne vielä aavistuksen parempi.
Kun asiakkaat jättävät vaateostoksia väliin, kauppiaat alkavat syytää markkinoille halvempaa tavaraa, jota aina joku törppö ostaa. Ei kannattaisi. Itselläni ei ole varaa ostaa halpaa, lue: huonoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Villalanka ei kestä kulutusta. Neulo itse sekoitelangasta. Seiskaveikkojen laatu on romahtanut.
Joo mutta on eri asia ostaa 100% akryylineule, kuin 30% villa 45% viskoosi 25% akryyli -neule. Ensimmäinen ei hengitä yhtään ja on kylmä.
Nämä villaviskoosiakryylit kannattaa jättää suosiolla kauppaan. Hiostava eikä kestä käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmat.
Villakangastakkia et viidelläkympillä saa. Sen hinta on alkaen 500€
Nyt ei ollut kyse villakangastakista, vaan ihan neulotun näköisestä villatakista. Ap
Siis neuletakki, ei villatakki.
Aito villalanka sisältää lanoliinia ,tarkoittaa että on itsepuhdistavaa.Ei saa pestä , ei edes villaohjelmassa vaan tuulettaa.
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen ihmetellyt jo vuosia. Syy lienee pikamuotiliikkeissä ja nettikaupoissa, joiden tavoite on saada paljon kauppaa aikaa päivästä toiseen. On todella vaikeaa löytää laatutavaraa nykyään ainakaan naistenvaatepuolelta. Miesten vaatteissa tilanne vielä aavistuksen parempi.
Kun asiakkaat jättävät vaateostoksia väliin, kauppiaat alkavat syytää markkinoille halvempaa tavaraa, jota aina joku törppö ostaa. Ei kannattaisi. Itselläni ei ole varaa ostaa halpaa, lue: huonoa.
Tämä. Monet kotimaiset merkit myy onneksi nyt 100% merinoa. Laatua joka kestää. Neuletakkeja, pooloja, mekkoja, huppareita.
Kirppiksiltä löytää edelleen halpismerkkien ns hyviä vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo mutta on eri asia ostaa 100% akryylineule, kuin 30% villa 45% viskoosi 25% akryyli -neule. Ensimmäinen ei hengitä yhtään ja on kylmä.Nämä villaviskoosiakryylit kannattaa jättää suosiolla kauppaan. Hiostava eikä kestä käyttöä.
niin mutta vielä pahempi on ostaa 100% akryylineule
Syynään tarkasti tuotetiedot. Ei muovia! Samoin tekomaan. Monen trendimerkinkin takana lukee , että tehty Kiinassa. Jää hyllyyn.
Tilasin kivan mallisen neuleen. Ottaessani sen paketista materiaali tuntui ihan erilaiselta kuin olin olettanut. Se oli akryylia + polyamidia. Pidin kuitenkin neuleen ulkonäöstä eikä materiaali tuntunut huonolta päällä. Tilasin myöhemmin saman neuleen vielä kahdessa muussa värissä.
Valitsen mieluummin hyvänmallisen akryylineuleen kuin luonnonmateriaalista valmistetun neuleen jonka malli ei miellytä. Jos näistä kahdesta on valittava.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo mutta on eri asia ostaa 100% akryylineule, kuin 30% villa 45% viskoosi 25% akryyli -neule. Ensimmäinen ei hengitä yhtään ja on kylmä.Nämä villaviskoosiakryylit kannattaa jättää suosiolla kauppaan. Hiostava eikä kestä käyttöä.
niin mutta vielä pahempi on ostaa 100% akryylineule
Huono valinta ostaa kumpaakaan näistä.
Vierailija kirjoitti:
Useimmat.
Kylläpä sai 50 € Prismasta vielä 2007 ja Vero Modasta vuonna 2005, Sokoksen alesta sai 30 €. Minulla on kaapissa noita villakangastakkeja ja niissä on villaa 60-80%, useimmiten 70%. Nykyisiä polyesterhirvityksiä en osta enkä akryylineuleita. Jos ei vaatteiden laatu paranee, jääkööt kauppaan.
Fleecetkin on acryyliä eikä se ketään haittaa. Samoin toppatakit. Jos se muotivaate on hyvä päällä lämmittää jne mikä on ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Syynään tarkasti tuotetiedot. Ei muovia! Samoin tekomaan. Monen trendimerkinkin takana lukee , että tehty Kiinassa. Jää hyllyyn.
Marimekko on näistä hyvä esimerkki. Sen vaatteet on nykyisin huonolaatuista kuraa Kiinasta entisen korkean laadun sijaan. Onneksi on vielä paljon näitä hyviä marimekkoja kaapissa, jotka tuntuu kestävän käyttöä ja kulutusta priimana. Värit pysyy, muoto pysyy.
Minulla kyse ei ole siitä siedänkö akryylineuletta vai en. Vaan siinä ei vain tarkene. En tarvitse sellaista vaatetta, jossa ei tarkene töissä.
Vierailija kirjoitti:
Fleecetkin on acryyliä eikä se ketään haittaa. Samoin toppatakit. Jos se muotivaate on hyvä päällä lämmittää jne mikä on ongelma?
Fleecet on samanlaisia muovipusseja. En käytä. Villa toimii paljon paremmin. Hengittää, lämmittää hiostamatta, ei irtoa mikromuovia.
Vierailija kirjoitti:
Aito villalanka sisältää lanoliinia ,tarkoittaa että on itsepuhdistavaa.Ei saa pestä , ei edes villaohjelmassa vaan tuulettaa.
Kyllä se villakin tykkää pesusta mutta harvemmin ja villapesuohjelma villapesuaineella. Vaikka villa on itsepuhdistavaa se kerää myös likaa aikaa myöden.
Vierailija kirjoitti:
Useimmat.
Se 5% villaa voidaan laittaa sekoitekankaaseen, että saadaan myytyä ymppäämällä sana villa tuotteen nimeen. Olen nähnyt villasekoitesukkia, joissa oli 5% villaa ja 95% tekokuituja. Samoin näitä villasekoiteneuleita ja villasekoitekangastakkeja. Se 5% villaa ei lämmitä laisinkaan ja se saattaa olla niitä huonoimpia villakuituja, jotka jäävät muilta yli eli ovat lähinnä roskaan verrattavaa tikkuvillaa. Laadukkain villa on kampavillaa. Sitä näkee välillä kirpputorilla ja kierrätyksessä miesten puvuissa, pikkutakeissa ja neuleissa.
100% villa kestää. Minulla ei muita olekaan. En osta muovilankoja.
Mulla on myös 50 vuotta vanha 100% kotimainen villakangastakki, joka on edelleen loistavassa kunnossa. En tietty käytä jatkuvasti, mutta aina kovilla pakkasilla. Painava ja pahuksen lämmin.