Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SYKSYN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys

Vierailija
04.10.2025 |

Laitetaanpa samanlainen ketju tulille kuin keväällä :D

Hakuaika oli ja meni, AMK pääsykokeet on lokakuun lopussa. Syksyn 2025 todistusvalinnan tulokset julkaistaan viimeistään 17.10.2025 joten todistusvalinnalla sisään päässeille tulee tieto opiskelupaikasta jo ennen valintakoetta.

Kaikki tulokset julkaistaan Opintopolussa viimeistään 20.11.2025. Varasijalta voi tulla valituksi 8.12.2025 asti.

Minne olette hakeneet ja mitkä on fiilikset? Itse hain terveydenhuoltoalalle ei-ensikertalaisena. Hakijoita on paljon ja paikkoja ei-enskoille vain pari. Olen hakenut kahdesti aiemmin (en niin tosissani), tällä kertaa panostan pääsykokeeseen vähän enemmän. 

Kommentit (435)

Vierailija
381/435 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt siis kaikki tulokset tulleet? 

Ei ole tullut kaikki

Vierailija
382/435 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut. Yamk-tuloksia puuttuu vielä paristakin koulusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/435 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tytär pääsi tradenomin monimuoto-opintoihin. Tyttärellä lukio käytynä ja on vakituisessa työssä palvelualalla. 

Vierailija
384/435 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsisipä jo vastaanottamaan tuon koulupaikan niin asiat konkretisoituisi. vielä pitää odotella torstaihini vai jopa perjantaihin asti? en kyllä muista milloin olisin ollut näin innoissani uudesta mahdollisuudesta.

Vierailija
385/435 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pääsisipä jo vastaanottamaan tuon koulupaikan niin asiat konkretisoituisi. vielä pitää odotella torstaihini vai jopa perjantaihin asti? en kyllä muista milloin olisin ollut näin innoissani uudesta mahdollisuudesta.

Mäkin odotan malttamattomana, että saisin ottaa koulupaikan vastaan. Mutta mieluummin sitä kuitenkin odottaa, kun jo tietää pääsevänsä. 

Vierailija
386/435 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas jatkuu Savonian jännitys... kolmeen YAMK kohteeseen olen hakenut

Vierailija
387/435 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös odotellaan vielä Savonian Yamk tuloksia, jospa tänään vihdoin...

Vierailija
388/435 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä myös odotellaan vielä Savonian Yamk tuloksia, jospa tänään vihdoin...

Sama täällä. Jännittävää, kun ei edes näe valintakoekurssin tuloksia mistään...

Vierailija
389/435 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko opintopolku tänään päivittynyt kellään? 

Vierailija
390/435 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Vipusessa näkyy, että paikan vastaanottaneet osiossa on vain tyhjää, meinaako se ettei kukaan ole vastaanottanut paikkaa? Olen niin jännityksissä, varasijalla 2. 

Vierailija
391/435 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä jännittävää ja hieman outoa että Savonialla kestää näin kauan verrattuna muihin ja se että omia pisteitä ei näy mistään, ei voi edes spekuloida mahiksillaan

Opintopolku ei ole päivittynyt

Vierailija
392/435 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita YAMK SAMK:iin hakeneita? Itellä pisteet 82, ja kovasti yritän spekuloida mahtaako olla liian vähäiset pisteet :D

Vierailija
393/435 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mietin kauhee jännitys! Mihin koulutukseen hait? :)

Vierailija
394/435 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumeisesti odotellaan tuloksia, sekä Savonia YAMK, että Samk YAMK. Ei näy ei kuulu.

Vierailija
395/435 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää vielä odottaa, jos sulle on paikkaa tarjottu?

Vierailija
396/435 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on laittanut että "ottaa paikan vastaan, mutta odottaa vielä ylempien vaihtoehtojen tuloksia", täytyy odottaa siihen asti kun kaikki tulokset tulevat.

Vierailija
397/435 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on laittanut että "ottaa paikan vastaan, mutta odottaa vielä ylempien vaihtoehtojen tuloksia", täytyy odottaa siihen asti kun kaikki tulokset tulevat.

Onko teille siis tarjottu jo mahdollisuutta ottaa ei ensisijainen toive vastaan? Ei mulle ole tullut tuollaista, että ottaa paikan vastaan mutta odottaa ylempiä vaihtoehtoja. Opintopolussa vain lukee, että paikk myönnetään ehdollisena (ettei pääse ylempään tai ole ottanut muuta paikkaa korkeakouluun vastaan). Mitään kirjettä ei ole tullut sähköpostiinkaan.

Vierailija
398/435 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vielä tånäänkään! Jännitys jatkuu.

Vierailija
399/435 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samk ja Savonia YAMK tullut palkit ja alimmassa, missä olin varasijoilla, lukee nyt ainoastaan Opiskelijavalinta kesken, eikä enää varasijatietoa. Oliko tää nyt se palkkiteoria ja mä siis ehkä pääsemässä Samkiin tai Savoniaan?!?

Vierailija
400/435 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko saitte metropolia sairaanhoitaja verkko-opinnoista tiedon? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi