SYKSYN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys
Laitetaanpa samanlainen ketju tulille kuin keväällä :D
Hakuaika oli ja meni, AMK pääsykokeet on lokakuun lopussa. Syksyn 2025 todistusvalinnan tulokset julkaistaan viimeistään 17.10.2025 joten todistusvalinnalla sisään päässeille tulee tieto opiskelupaikasta jo ennen valintakoetta.
Kaikki tulokset julkaistaan Opintopolussa viimeistään 20.11.2025. Varasijalta voi tulla valituksi 8.12.2025 asti.
Minne olette hakeneet ja mitkä on fiilikset? Itse hain terveydenhuoltoalalle ei-ensikertalaisena. Hakijoita on paljon ja paikkoja ei-enskoille vain pari. Olen hakenut kahdesti aiemmin (en niin tosissani), tällä kertaa panostan pääsykokeeseen vähän enemmän.
Kommentit (435)
Taidat päästä Savoniaan jos muista hävinnyt tiedot
Ei taida enää olla mahiksia, jos oon ykkösvarasijalla mut ei-ensikertalainen🥲
Miten hyvin varasijat liikkuu ei-enskoilla helsingin sairaanhoitajan päiväopinnoissa? 🥲
tulis hitto viä jo tulokset. tää o raastavaa oottaa vaa.
Odottaminen on joo hirveetä vaikka toisaalta kun täällä oli puhetta noista todennäköisyyksistä niin oon tälleen ei-ensikertalaisena oikeestaan jo heittäny toivon sisäänpääsystä 😅
savonian verkko sosionomit. tulokset tullu.mun odotus loppu. keväällä uudestaan
Riselle pisteitä 82,92 ja 97. Varasija 😅 melko tiukka kisa ollut, kun alin hyväksytty pistemäärä 88,58. No, OAMK kutsuu!
Onks minnekkään YAMK:iin tullut vielä tuloksia?
joa joku verkko sosionomi savoniaan pääs sisälle nii paljasta pisteesi
Riseen pisteet 85.22, niillä heltisi 40. varasija 🥲
sosionomi verkkototeutus 29. varasija. Ei varmaan tarvii siitäkään enää haaveilla? Olen ei-enska.
huoh!
Miten varasijat liikkuu onko 1. ja 2. varasijoilta ees mahkuja ei-enskana?
vois kuvitella et 50% mahis jos 1 varasija.
Huoh. Olisipa ensikertalaisten kiintiö aloituspaikoista vaikka 60%, ihan naurettavaa että se on enemmän. En tule ikinä ymmärtämään miksi uudelleenkouluttautumisesta halutaan rangaista? Eikö se olisi jokaiselle parempi, että ihminen työllistyisi uudelleen alalle, missä haluaa tehdä työnsä ja saada vaikka parempaa palkkaa. Yhtä naurettavalta kuulostaisi, että evätään ihmisten mahdollisuus vaihtaa työpaikkaansa, mitäs sitä nyt vaihtamaan kun olet työllistynyt jo (:
Jos Vipusessa näkyy, että valittuja on x määrä, mutta vastaanottaneissa näkyy tyhjää, meinaako se että kukaan ei ole ottanut paikkaa vielä vastaan?
vipunen kai päivittyy vasta myöhemmin
Joo ei tarvii munkaan näin ei-enskana haaveilla opiskelupaikasta. On tää ihan järkyttävää ja masentaa. Sama kai tässä on lopettaa yrittäminen ja syrjäytyä kun ei pääse opiskelemaan eikä töihin :)
Vierailija kirjoitti:
Onks minnekkään YAMK:iin tullut vielä tuloksia?
Ei ilmeisesti ole tullut
Riselle ei ollut ollenkaan enska-kiintiötä.
Niinpäs oli palkki tullut savonian sosionomiin. Vai menikö sitten opintopolku solmuun kun muista kohteista hävinnyt tulokset 🤔