Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nuorten työhaluttomuus

Vierailija
03.10.2025 |

Näin yrittäjänä olen ottanut mm työkokeiluun nuoria. Sitoutuminen töihin alhainen. Eivät tule töihin, sairastavat paljon. Pitää ohjata ihan jopa Roskien viennissä. Miksi suomi on kusessa? Nuoret saavat rahaa Kelasta ja sossusta ja työmotivaatio nolla.

Haluavat olla tiktok tähtiä tai some vaikuttajia

Ei voi kuin nauraa. Mihin menee valtion rahat? Näiden nuorten ylläpitoon! 

Miksi nuoret ei halua tehdä töitä?

Vaihtoehdot

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pieni osa valtion rahoista menee työttömien nuorten ylläpitoon. Nuorilla on kyllä pahoja ongelmia mutta suurin syy on yhteiskunnassa ja nuorien vanhemmissa jotka eivät ole onnistuneet kasvattajina. Turha niitä nuoria on syyllistää. Ja ei kaikki nuoret ole kuvaamasi kaltaisia vetelyksiä 

Vierailija
2/8 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahalla saa eli kunnon palkalla kunnon tekijän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työn tekeminen on  erseestä.

Vierailija
4/8 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työn tekeminen on  erseestä.

Nimenomaan. Miksi tuhlata yksi ja ainos elämä paskoihin juttuihin?

Vierailija
5/8 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät vaihtoehdot kysymykseen.

Vierailija
6/8 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidän vanhempansa ovat päästäneet lapsensa liian helpolla. Eivät sitten aikuisenakaan motivoidu tekemään mitään.

Vierailija
7/8 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heidän vanhempansa ovat päästäneet lapsensa liian helpolla. Eivät sitten aikuisenakaan motivoidu tekemään mitään.

Mun vanhemmat pakotti tekemään töitä jo ala-aste iässä. Siitä sitten kun muutin pois kotoa opiskelemaan ja olin riittävän vanha ja valmistuin niin olin 10 vuotta elämäntapatyötön koska näin ettei työnteko kannata. Sitten huomasin että muidenkin mielestä työnteko on tervan juontia ja sitä en saanut lapsena tuoda julki sillä lyötiin ja tukistettiin.

Nyt opiskelen jospa saisin töitä.

Vierailija
8/8 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkokeiluun? Et siis maksa heille edes palkkaa. Kokeile aluksi maksaa palkkaa ja sitten jos haluat parempia työntekijöitä niin maksa suurempaa palkkaa. Totta kai orja suhtautuu orjuuttajaan ihan tämän ansaitsemalla arvolla eli ei millään.