Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen melko varma, että minussa on syöpä - muita?

Vierailija
03.10.2025 |

Mä tunnen, että sisäelimissäni ei ole kaikki ok. En osaa tai tiedä, miten suhtautua siihen. Olen yhden syövän hoitoineen läpikäynyt, ja henkinen puoli laittaa nyt niin kovasti vastaan, että en halua eskaloida tätä nyt. En jaksa hoitorumbaa uudestaan, vaan mieluummin painan asian syrjään, ja kuolisin vaikka nukkuessani.

Onko kukaan/ketään, joka ymmärtää, ja ehkä jopa kamppailee samanlaisen tilanteen kanssa.

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen päättänyt etten enää lääkäriin mene kuin ns. jalat edellä. Jos on ihan ihan pakko niin sitten soitan ambulanssin. Syöpää minulla ei ole ollut, mutta jollain tasolla ymmärrän tuon sinun väsymyksen ja turhautumisen. Sinä voit tehdä niinkuin sinusta parhaimmalta tuntuu. Mikään pakko ei ole saada jotain diagnoosia, jos vain pystyt elämään epävarmuuden keskellä. Voimia Sinulle!

Kiitos,

Sain tosiaan tarpeekseni putkessa makaamisesta, jatkuvasta kanyloinnista ja hirveistä sivuoireista. Ennen en ollut lääkärikammoinen, mutta nykyään, tuon rumban läpikäyneenä, sairaalaympäristö ahdistaa ihan hel ve tin paljon.

Ikävä kyllä kukaan meistä, syövällä tai ilman, ei osaa auttaa sinua, ap.

Hei sinä, aggressiivi

Hei, sinä aggressivinen syöpää mahdollisesti sairastava, auttamisesi on mahdotonta, jokaisen syöpä on yksilöllinen kokemus.

Vierailija
62/64 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo sillä erolla että niin epäilee lääkäritkin. Aivokasvain epäily. Mri ja Mra kuvauksiin matkalla niin nähdään mitä siel kasvaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä alkuunkaan. Mene hyvä ihminen lääkäriin, voihan hoidoista aina kieltäytyä. Parhaassa tapauksessa saat terveen paperit ja apua masennukseen tms

Miksi haluaisin kuulla synkän diagnoosin, jos en haluaisi vastaanottaa hoitoa?

Korostan nyt sullekin vielä, että TUNNEN fyysisesti, että jotain on vialla, koska tiedän, miltä tuntuu, kun on kasvain jossain.

En vaan jaksaisi, en haluaisi sitä kaikkea säätöä, mitä siihen liittyy. Voiko tämän kanssa vaan olla. Miksi ei voi.

Tottakai voi, sehän on jokaisen täysin oma päätös. Miks sä sit vatvot kolo asiaa jos et sille mitään halua tehdä? Lopeta hyvä ihminen se asian vatvominen ja jatka elämääs niin kauan kun sitä on.

Vierailija
64/64 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut syöpä kaksi kertaa ja kaksi kertaa se on hoidettu. Ei kyllä käynyt mielessäkään toisella kertaa, että en ottaisi hoitoja vastaan. Mulla oli silloin vuoden ikäinen lapsi enkä halunnut luovuttaa hänen vuokseen ja tehdä hänestä äiditöntä. Tässä olen edelleen 20 vuotta myöhemmin ja lapsikin on aikuinen.

Jaa. Multa jäi sit sun muistio "Kuinka kaikki toimii kun minäkin näin toimin" saamatta ton syöpä diagnoosin yhteydessä. Anteeksi kovasti siitä, olisin toki ottanut hoidot jos olisin saanut aijemmin tiedon siitä miten sä 20 vuotta sit toimit.