Tiiättekö, kun naiset aina toivoo, että mekossa olisi taskut?
Niin, mitä siellä taskuissa olisi tarkoitus pitää. Ne on usein sellaiset mekkoon ommellut avonaiset sivutaskut, mistä putoaa kaikki pois ja itse en säilyttäisi siellä nenäliinaa kummempaa. Miksi me siis halutaan mekkoihin taskut?
Olen nainen itsekin ja just töissä joku mietti, että miksi mekkoihin ei voi saada kunnon taskuja ja minä mietin mukana, mutta nyt jälkeenpäin mietin, että minkälaiset olisivat ne taskut, joista oikeasti olisi jotakin iloa, muutenkin kuin käsien säilytyspaikkana.
Tässä on kuulkaa perjantaille ongelmaa.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Viis mekoista, mutta kun edes ulkoilutakeissa ei ole taskuja. Miesten takeissa on sen sata vetoketjullista taskua ja povari. Naisten takeissa jotkut onnettomat nepparilla suljettavat lärpäkkeet. Ostankin nykyisin miesten ulkoilutakkeja. Kuvitellaanko naisten lähtevän ulkoilemaan käsilaukun kanssa?
Tilasin hiljattain verkkatakin, eikä taskun taskua, prkl. Ei tullut mieleenkään että taskut puuttuu.
Mutta vaikkapa tällaiset sivutaskut on ihan turhat
https://kotiliesi.fi/kasityo/ompelu/ompelukoulu-nain-ompelet-taydellise…
Voihan taskuissa olla läpät tai vaikka vetoketju. Kunnon reisitaskuhame.
Vierailija kirjoitti:
Mutta vaikkapa tällaiset sivutaskut on ihan turhat
https://kotiliesi.fi/kasityo/ompelu/ompelukoulu-nain-ompelet-taydellise…
Noihin ei tosiaan laiteta muuta kuin kädet tai nenäliina.
Taskujen pitäisi olla kunnolliset ja syvät, ei mitkään koristetaskut! Ja tosiaan on outo asia se, että naisten takeissa ei ole esim povareita ollenkaan?
Töissä oli hyvä olla taskullinen työtakki, sinne kumikäsineet ym.
Rannelompakko myös yksi vaihtoehto, ei välttämättä kaunein (ellei mekon hihat peitä) mutta näppärä lenkille ja muihin tilanteisiin joissa tarvitsee mukaan avaimet ja ehkä setelin tai kortin. Isompiin mahtuu myös kännykkä.
En ikinä ostaisi mekkoa tai hametta, jossa on taskut. Ne tekevät vaatteesta mammamaisen.
Näin koiranomistajana pitäisin kesäaikaan kakkapusseja ja koiran nameja sekä kotiavainta. Kylmemmän sään aikana onneksi saa ne takin taskuun, mutta on siinäkin työ, että löytää edes takin, jossa on käytännölliset taskut. Suosikkini on pitkä farkkutakki, jossa on niin syvät taskut, että mitään ei tipu pois, vaikka ei ole vetoketjua.
Vierailija kirjoitti:
Taskut mekossa on hyvät, mutta välillä ne kyllä 'pullottaa' hölmön näköisesti.
Olen ratkaissut asian pienellä olkalaukulla, suunnilleen puhelimen kokoinen, mihin mahtuu lisäksi jotain muutakin mukaan (puuteri/kampa/nenäliina/avaimet) muutama eri värisenä, ja 'arkisempaa' ja 'siistimpää'.
Kuljetan yleensä kaikenlaista mukanani (vesipulloa, sateenvarjoa, epipen-kynää jne.) jotka ovat kangaskassissa minkä uskallan jättää naulakkoon tmv. paikkaa 'sivummalle', ja pikkuisessa olkalaukussa sitten kulkee mukana 'arvokkaat' asiat, eli puhelin, avaimet, pankkikortti.
Oikeastiko jouduin lukemaan, miten joku selostaa, miten käsilaukkua käytetään?
Niin, jos romaneilla on hameissaan taulutelevision vetävät taskut, miksei meilläkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taskut mekossa on hyvät, mutta välillä ne kyllä 'pullottaa' hölmön näköisesti.
Olen ratkaissut asian pienellä olkalaukulla, suunnilleen puhelimen kokoinen, mihin mahtuu lisäksi jotain muutakin mukaan (puuteri/kampa/nenäliina/avaimet) muutama eri värisenä, ja 'arkisempaa' ja 'siistimpää'.
Kuljetan yleensä kaikenlaista mukanani (vesipulloa, sateenvarjoa, epipen-kynää jne.) jotka ovat kangaskassissa minkä uskallan jättää naulakkoon tmv. paikkaa 'sivummalle', ja pikkuisessa olkalaukussa sitten kulkee mukana 'arvokkaat' asiat, eli puhelin, avaimet, pankkikortti.
Oikeastiko jouduin lukemaan, miten joku selostaa, miten käsilaukkua käytetään?
Womansplaining.
Täällä ap ja aivan totta, minulle ei siis vaan ole onnistunut osumaan yhtään mekkoa, missä olisi järkevät taskut. Ilmeisesti sellaisiakin on. Mutta siksi siis, en ymmärtänyt taskutarvetta
Niissä on ihanaa pitää käsiä.