Sähköauto syttyi
Tärveli korjauskelvottomaksi 50 muuta autoa ja muut sai lievempiä vaurioita
Kommentit (16)
Sähköautoja palaa silti lukumääräänkin suhteutettuna noin 20x harvemmin kuin polttiksia.
Onko Ap renkaan potkija vai pakkoputken rassaaja?
Vierailija kirjoitti:
Sähköautoja palaa silti lukumääräänkin suhteutettuna noin 20x harvemmin kuin polttiksia.
Mahtaisiko johtua siitä että ne on suureksi osaksi alle 5 v vanhoja ja polttisten ikä huitelee keskimäärin yli 10 v. Mutta jos niitä sähkiksiö alkaa kosahdella parkkihalleissa useammin, ei kannata kehua. Polttis harvemmin polttaa muita autoja Tuossa nyt tuli 51 autoa sähkiksen piikkiin kerralla
Vierailija kirjoitti:
Montako parkkitaloa polttikset ovat tänä vuonna polttaneet?
Vierailija kirjoitti:
Ei kumpikaan, kuin 2 premiumauton omistaja. Kolahtiko kohdalle kommenttini? 🤣
Vierailija kirjoitti:
Kohta joku tulee huutamaan "se oli hybridi!" No niin oli, mutta latauksessa ja aivan vtun sama. Keravalla roihahti hallissa täyssähkäri. Joka sekin kyllä mulle aivan yks hailee.
Tietysti sillä on merkitystä, koska vakuutusyhtiöiden tilastoissa sähköautot palavat vähiten kaikista autoista.
Se oli hypridi. Eli polttis paloi.
Vierailija kirjoitti:
Kohta joku tulee huutamaan "se oli hybridi!" No niin oli, mutta latauksessa ja aivan vtun sama. Keravalla roihahti hallissa täyssähkäri. Joka sekin kyllä mulle aivan yks hailee.
Niin oli ja se muuttaa tarinankulun aivan toiseksi. Voit laittaa faktalinkkiä siitä Keravan autosta, Teppo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtaisiko johtua siitä että ne on suureksi osaksi alle 5 v vanhoja ja polttisten ikä huitelee keskimäärin yli 10 v. Mutta jos niitä sähkiksiö alkaa kosahdella parkkihalleissa useammin, ei kannata kehua. Polttis harvemmin polttaa muita autoja Tuossa nyt tuli 51 autoa sähkiksen piikkiin kerralla
Ei mahtaisi. Itse asiassa suhdeluku on 1/60 suuren yhdysvaltalaisen vakuutusyhtiön statistiikan mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kumpikaan, kuin 2 premiumauton omistaja. Kolahtiko kohdalle kommenttini? 🤣
Kuulostat ihan joltain impotentilta minimunalta, joka yrittää peitellä asiaa.
Tesloista hylätään katsastuksessa jopa puolet sähköautoja riivaa piilevä vika
Vierailija kirjoitti:
Se oli hypridi. Eli polttis palo
Miksi poltti olisi latauksessa?
Vierailija kirjoitti:
Se oli hypridi. Eli polttis paloi.
En muista koskaan nähneeni polttista ladattavan.
Viime vuonna hybridejä ja sähköautoja oli noin 285 000.
Polttiksia 2 461 396.
https://aut.fi/markkinatilastot/autokanta/