Miesystävä teki suuren avohakkuun ja lupasi ostaa minulle hienon käsilaukun kunhan saa metsämaksun
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis joku metsäfirma teki hakkuun? Eikö ole saanut jo ennakkomaksua?
Ei kai ennakkomaksuja ole maksettu enää moniin vuosiin? Ainakaan UPM ei maksa.
Kaupat tein helmikuussa ja samantien tuli ennakkomaksu, loput tuli hakkuiden päätyttyä kesäkuussa. Ei tosin UPM.
Samoin. Sain heti ennakkomaksun, sitten välimaksun ja loppumaksun 1 kk:n kuluessa loppumittauksesta.
Ottaisin Marimekkolaukun ja jättäisin (kirjoita tähän mitä haluat).
Vierailija kirjoitti:
Pikku raha. Minimi 20 tonnii pitäisi olla että multa heruisi pi llua.
T. Sofia B.
Annoin jo mutta käsiveska pitäisi saada!
T. Sofia V.
Vierailija kirjoitti:
Oliko Syrjäsen Harri?
8 pölliä josta 1 laho niin voi saada ehkä sen käsilaukun hinnan, mutta Harrille tuli sakko :(
Tuolla viidellä tonnilla saisi paljon paljon muutakin kuin jonkun laukun.
Ostaisin jonku peruslaukun max 500 eurolla ja 4500 euroa säästötiille.
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin jonku peruslaukun max 500 eurolla ja 4500 euroa säästötiille.
Mun himoitsemat laukut maksavat kaikki noin satasen, ihan korkeintaan kaksi.
Kelpaisi kyllä se väliraha tilille mullekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saatanan maapohjan tuhoavat . Avohakkuut kuluu kieltä rangaistuksen uhalla.
Isoilla metsäkoneilla ei tosiaankaan pitäisi mennä pehmeään maastoon. Pyörät saattavat jättää yhtä isot ja syvät jäljet kuin olisi kaivettu sinne ojat. Muutenkin kauheaa luonnontuhoa. Avohakkuut pitäisi todella kieltää.
Avohakkuita on tehty reilusti yli 200 vuoden ajan, joten miksi ne nyt pitää lopettaa?
Jos metsään ei mennä koneilla, maksaa metri raakalautaa 10 e eikä suinkaan noin 75 snt kuten nyt. Paluu metsurityöhön vaikuttaisi moneen muuhunkin asiaan kuten huonekaluteollisuuteen, pahvin- ja kartongintuotantoon, eristeisiin, lämmöntuotantoon ja jopa lääkkeisiin. Paljonko olet valmis maksamaan siitä, että meillä ei tehdä avohakkuita (joita et edes 20 vuoden kuluttua avohakkuiksi tunnista), vaan ne hakkuut tehdään Aasiassa ja raha virtaa meiltä esim. Pakistaniin.
Mun tutun metsään tehtiin pakkoavohakkuu. Siihen viereen tuli muodikas tuulivoimala, tuttu ei saanut euroakaan maapohjasta, mutta puut piti kaikki hakata.
Onko hyvä omatunto avohakkuusta?
Miehesi tuhosi urakalla luontoa jotta sinä saat käsveskan.
On teidän perheellä arvomaailma.
Ennen sanottiin että köyhä talo hakkaa metsänsä. Pidettiin kunnia-asiana elää luonnonmukaisesti ja kestävästi.
Kestää 50 vuotta ennenkuin luonto palautuu tuosta raiskauksesta, luultavasti ei koskaan koska joku ahne perillinen taas 20 vuoden päästä hakkaa ne muutamat kärsivät puut jotka ehtineet hätäisesti hakkuulle ihmeen kaupalla kasvaa.
No mutta mieti kadonnutta linnunlaulua matkalla Luis Vuittonille!
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Jos olisi tehnyt avohakkuun, olisi saanut tuhdin ennakkomaksun jo vähän sopimuksen hyväksynnän jälkeen.
Eli ei ole metsää myynyt.
Ei maksa kaikki firmat enää ennakkomaksua.
Ostaisin mieluummin osakkeita kuin jonkun luksuslaukun.
Vierailija kirjoitti:
Miltä tuntuu olla maksullinen nainen?
Mies kävi just ostamassa mulle kahdet tukisukat. Olenko mäkin nyt maksullinen nainen? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis joku metsäfirma teki hakkuun? Eikö ole saanut jo ennakkomaksua?
Ei kai ennakkomaksuja ole maksettu enää moniin vuosiin? Ainakaan UPM ei maksa.
Kyllä saa ennakkomaksuja. Metsä-yhtiö ainakin antaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Jos olisi tehnyt avohakkuun, olisi saanut tuhdin ennakkomaksun jo vähän sopimuksen hyväksynnän jälkeen.
Eikö maksa edes välimaksua? Mulle maksettiin harvennuskaupat kolmessa erässä eli ennakko-, väli- ja loppumaksu.
Vierailija kirjoitti:
Onko hyvä omatunto avohakkuusta?
Miehesi tuhosi urakalla luontoa jotta sinä saat käsveskan.
On teidän perheellä arvomaailma.
Ennen sanottiin että köyhä talo hakkaa metsänsä. Pidettiin kunnia-asiana elää luonnonmukaisesti ja kestävästi.Kestää 50 vuotta ennenkuin luonto palautuu tuosta raiskauksesta, luultavasti ei koskaan koska joku ahne perillinen taas 20 vuoden päästä hakkaa ne muutamat kärsivät puut jotka ehtineet hätäisesti hakkuulle ihmeen kaupalla kasvaa.
No mutta mieti kadonnutta linnunlaulua matkalla Luis Vuittonille!
Moni arvioi, että nyt pitää laittaa puuta nurin, kun vielä voi. Ja sijoittaa rahat ihan muualle kuin metsään. Yhteismetsä, jossa olen osakkaana on tehnyt avohakkuita kaksi kertaa enemmän kuin ennen, koska tulevaisuus on epäselvä. Rahat osakkaille, kun vielä voi ja jokainen sitten sijoittaa ne mihin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Mun tutun metsään tehtiin pakkoavohakkuu. Siihen viereen tuli muodikas tuulivoimala, tuttu ei saanut euroakaan maapohjasta, mutta puut piti kaikki hakata.
Varmasti saa hyvää vuokraa. Tuulivoima alueella 2-3 kertaistaa metsän tuoton noiden vuokratulojen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö maksa edes välimaksua? Mulle maksettiin harvennuskaupat kolmessa erässä eli ennakko-, väli- ja loppumaksu.
Ainakin UPM maksaa vain loppumaksun eli kaikki kerralla.