Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Behmin roolisuorituksesta paistaa, ettei hän ole näyttelijä. Kasvoilla on lähinnä yksi ilme, ja fyysinen olemuskin on usein varsin pökkelö"

Vierailija
02.10.2025 |

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomilainen taide-elokuva on paska?

Lista yllättyneistä:

Ei se edes ole mikään taide-elokuva vaan Itkosen kirjaan perustuva viihde-elokuva. Massoille suunnattu.

Vierailija
2/28 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen takia valittiin rooliin, koska on Rita Behm. Ehkä ajateltiin tuon tuovan enemmän katsojia. Kaunis nainen, mutta ei se näköjään näytellä osaa.

Mä olen "aina" sanonut, että Suomessa on vain kourallinen näyttelijöitä jotka osaavat oikeasti näytellä. Kaikilla muilla on rooleissaan sama hölmistynyt ilme suu raollaan ihan sama mitä tunnetilaa näyttelevät. Eivät myöskään osaa käyttää kroppaansa näytellessä, siksi näyttävät kuin seipään nielleiltä hoomoilanen ilmeensä kanssa

Esimerkiksi Brittiläisissä sarjoissa huonokin näyttelijä on parempi kuin suomalainen näyttelijä. 

Ketkä näyttelijät on sun mielestä Suomessa osaavia? 

Katja Küttner nyt vaikka. Tai Janne Reinikainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankeaa että tämä ja perään Temosen leffa ovat just nyt enskassa, kun elokuva-alan rahoituksesta puhutaan. Maassamme on hyvin taitavia elokuvaohjaajia, jotka eivät halua piiperrellä taidekamaa, mutta eivät pääse näiden kaupallisten leffojen apajille.

Vierailija
4/28 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurismäen elokuvia vähäeleisyys ei häiritse. Tosin ovat näyttelijöitä. 

Mikään Behmissä ei ennakoinut että näyttelisi muunlaista.

Näkikö joku elokuvan? Onko arvioija odottanut liikoja?

Vierailija
5/28 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ankeaa että tämä ja perään Temosen leffa ovat just nyt enskassa, kun elokuva-alan rahoituksesta puhutaan. Maassamme on hyvin taitavia elokuvaohjaajia, jotka eivät halua piiperrellä taidekamaa, mutta eivät pääse näiden kaupallisten leffojen apajille.

Ja Anna Erikssonin

Vierailija
6/28 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai se kenellekään voi yllätyksenä tulla, ettei amatööri osaa näytellä. 

Joillekin tulee vieläkin yllätyksenä, että kriitikkokaan ei ole mitään elokuva-alan ammattilainen. 

Vierailija
7/28 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen "aina" sanonut, että Suomessa on vain kourallinen näyttelijöitä jotka osaavat oikeasti näytellä. Kaikilla muilla on rooleissaan sama hölmistynyt ilme suu raollaan ihan sama mitä tunnetilaa näyttelevät.

Sehän on sitten ihan kuin minä. Tuollainen ilme minulla yleensä on.

Vierailija
8/28 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vähän kuin Steven Seagal.

Vierailija
9/28 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen takia valittiin rooliin, koska on Rita Behm. Ehkä ajateltiin tuon tuovan enemmän katsojia. Kaunis nainen, mutta ei se näköjään näytellä osaa.

Mä olen "aina" sanonut, että Suomessa on vain kourallinen näyttelijöitä jotka osaavat oikeasti näytellä. Kaikilla muilla on rooleissaan sama hölmistynyt ilme suu raollaan ihan sama mitä tunnetilaa näyttelevät. Eivät myöskään osaa käyttää kroppaansa näytellessä, siksi näyttävät kuin seipään nielleiltä hoomoilanen ilmeensä kanssa

Esimerkiksi Brittiläisissä sarjoissa huonokin näyttelijä on parempi kuin suomalainen näyttelijä. 

Suomessa on mielestäsi vai kourallinen osaavia näyttelijöitä ja niitäkään et kyennyt nimeämään. Et tunnu olevan mikään ruudinkeksijä itsekään. 

Vierailija
10/28 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaurismäen elokuvia vähäeleisyys ei häiritse. Tosin ovat näyttelijöitä. 

Minua kyllä häiritsee. On liiaksi maneeri jo niissä.

Vierailija
11/28 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä B ajatteli, että kun on menestynyt itseoppineena muusikkonakin hyvin, niin näytteleminen sujuu yhtä hienosti.

Vierailija
12/28 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopisi lähinnä salkkareihin. Ei ne muutkaan siellä näyttelijöitä ole. 

Siellä on aika moniakin näyttelijöitä ollut ja on, muun muassa:

Esko Kovero ( Ismo Laitela ) on teatteritaiteen maisteri. 

Maija-Liisa Peuhu ( Ulla Taalasmaa ) on valmistunut näyttelijäksi jo vuonna 1963. 

Sami Uotila ( Aki Nikkinen ) on teatteritaiteen maisteri. 

Nora Rinne ( Camilla Mustavaara ) on teatteritaiteen maisteri ja ollut myös opettajana Taideyliopiston Teatterikorkeakoulussa. 

Timo Jurkka ( Lasse Sievinen ) on teatteritaiteen kandi ( ja kuuluisaa Jurkan näyttelijäsukua ). 

Monika Lindeman ( Linda Eerikäinen ) on teatteritaiteen maisteri ja teatteri-ilmaisun opettaja. 

Henna Tanskanen ( Aamu Korhonen ) on teatteritaiteen maisteri. 

Anneli Ranta ( Helena Kuula ) on teatteritaiteen maisteri. 

Teemu Lehtilä ( Aaro Vaalanne ) on teatteritaiteen maisteri. 

Pete Lattu ( Kalle Laitela ) on teatteritaiteen maisteri. 

Axel Milliam ( Kristian Harju ) näyttelijätaiteiden kandi. 

Oona Kare ( Marianna Kurki ) näyttelijän koulutus ulkomailta Copenhagen International School of Performing Arts

Inna Tähkänen ( Elina Taalasmaa ) on musiikkiteatterin maisteri Royal Conservatore of Scotland

Tuuli Mattila ( Susu Honkanen ) näyttelijä, bachelor of arts, East 15 Acting School

Jarkko Miettinen ( Noel Axelsson ) teatteritaiteen maisteri

Inkeri Mertanen ( Dahlia Mustavaara ) teatteritaiteen kuraattori 

Että äläpä puhu kakkaa. 

Vierailija
13/28 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä ammattinäyttelijät ovat häipyneet Salkkareista ja jäljellä on enää ns. salkkaritähtiä.

Vierailija
14/28 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No aikakin Pirjo Lonkaa kehutaan lehdissä päivittäin.

Vierailija
15/28 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juha Varis on ihan mielettömän taitava. Loistava.

Vierailija
16/28 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyyhän Suomesta paljon hyviäkin näyttelijöitä, eli siinä mielessä olet väärässä. Rita Behm vaan ei ole yksi heistä. Mitä ulkomaisiin näyttelijöihin tulee, niin et koe huonoa ulkomaalaista näyttelijää huonoksi samalla tavalla kuin suomalaista, koska et osaa kieltä yhtä hyvin kuin äidinkieltäsi.

Vierailija
17/28 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näyttelijöitä on tällä hetkellä paljon työttömänä, koska elokuvia ja sarjoja tehdään todella vähän. Ja sitten kun jotain tehdään, niin siihen palkataan ei-näyttelijä ja pilataan koko tuotos. Ei ymmärrä.

Eikös se ohjaaja sanonut, ettei saanut silmiään irti monitorista kun Behm oli koekuvauksissa.  Eli siinä valinnan syy - kuolaava ohjaaja.

Vierailija
18/28 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ohjaaja on perusteli jossakin että olin miettinyt että sopisiko muusikon rooliin ennemmin näyttelijä vai muusikko. Jos siihen olisi valittu näyttelijä niin sitten musiikkipuoli olisi ontunut. Esimerkiksi elokuvassa 70 on vain numero tilanne ratkaistiin niin että Hannele Lauri näytteli roolin, mutta Lea Lavèn lauloi laulut.

Vierailija
19/28 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näyttelijöitä on tällä hetkellä paljon työttömänä, koska elokuvia ja sarjoja tehdään todella vähän. Ja sitten kun jotain tehdään, niin siihen palkataan ei-näyttelijä ja pilataan koko tuotos. Ei ymmärrä.

Eikös se ohjaaja sanonut, ettei saanut silmiään irti monitorista kun Behm oli koekuvauksissa.  Eli siinä valinnan syy - kuolaava ohjaaja.

Onko tää ohjaaja Sipola jotain sukua Behmin miesystävä Sipolalle?

Vierailija
20/28 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No aikakin Pirjo Lonkaa kehutaan lehdissä päivittäin.

"Etsijöissä" osataan näytellä vapautuneesti.ja osuvasti.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi