Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuoriso on nykyään ihan älykääpiöitä?

Vierailija
02.10.2025 |

Huolestuttavaan suuntaan ollaan menossa yhteiskunnassa. Nuoriso on työkyvytöntä älyllisesti kehitysvammaisia. Mikähän syynä.? Kasvoivat koko elämän jo pienestä pitäen suurin osa puhelin kourassa. Puhelimesta kaikki tieto. Ei käytetä aivoja kuten 80-luvulla koulussa piti kirjastosta etsiä materiaali ja siitä tehdä esitelmä. Materiaali piti viä koostaa sopivaan pituuteen eli ajatustyötä vaati.

Nykyään vanhemat tekee lasten läksyt tai teko-äly. Tietty kun omaa ajattelua ei enää ole. Nuoret menee kaduille pahuuksiin kun läksyt tehdään koneiden avulla eikä omilla aivoilla. 

Onneksi itse elin nuoruuden ilman koneita. Kirjoista  ja muuten. Siitä on hyötyä kun on viä jotain omassa päässä liikettä. 

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011532455.html

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Koulutuksessa ollaan tehty karhunpalvelus lapsille "inkluusion" nimissä. Eli kaikki roikotetaan mukana vaikka pitäisi raakasti jättää vaikka viisi kertaa luokalleen kunnes oppii sen mitä minimissään vaaditaan, eikä se ole todellakaan paljon se"

Ei tuollaista luokalle jättämistä ollut enää edes 80-luvulla kun itse kävin koulua. Tiesin yksi tai kaksi oppilasta jotka olisvat jääneet luokalleen ala-asteella ja useita tapauksia jotka päästettiin yläasteelta ulos ihan armovitosilla ja koko yläastekin meni niillä yhtä huonosti. Mutta luokalle ei ylä-asteella enää jäänyt kukaan.

Vierailija
22/63 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koulutukseltani valtiotieteilijä enkä myöskään sihteeri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä nuoria ymmärrän. Elävät rikkinäisessä valtiossa, jossa ahneet aikuiset ajattelevat vain itseään. Miksi nuoret mahdollistaisivat panoksellaan vain iäkkäämmän polven etuoikeudet.

Ai millä panoksella ? Muuta eivät osaa tehdä kuin laatia tukihakemuksia ja kiljuvat kun eivät saa rajattomasti.. Kyllä se on niin että iäkkäämmät ja työssäkävijät mahdollistavat nuorten etuoikeudet. 

Jos sinun tuntemasi nuoret ovat tuollaisia niin katsoisin ihan vain peiliin. Minun tuntemani nuoret ovat ahkeria, fiksuja, koulut hyvin käyneitä ja jokaisen halu ja tavoite on elättää itsensä töillä.

Vierailija
24/63 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä nuoria ymmärrän. Elävät rikkinäisessä valtiossa, jossa ahneet aikuiset ajattelevat vain itseään. Miksi nuoret mahdollistaisivat panoksellaan vain iäkkäämmän polven etuoikeudet.

Ai millä panoksella ? Muuta eivät osaa tehdä kuin laatia tukihakemuksia ja kiljuvat kun eivät saa rajattomasti.. Kyllä se on niin että iäkkäämmät ja työssäkävijät mahdollistavat nuorten etuoikeudet. 

Nyt puhutaan nykyisistä 13-25-vuotiaista, eihän tuon ikäisistä voi vielä edes puhua pääsääntöisenä työntekijäsukupolvena. Pitää odottaa vielä 3-5 vuotta.

Vierailija
25/63 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruudinkeksijöitä on vain promille.

Tykinruuaksi me muut kyllä kelpaamme.

Presidenttejäkin on kerrallaan vain yksi. Ei kaikki voi olla presidenttejä. 

Vierailija
26/63 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruudinkeksijöitä on vain promille.

Tykinruuaksi me muut kyllä kelpaamme.

Niin varmaan teillä siellä venäjällä. Älä viitsi projisoida teidän surkeita oloja Suomen oloihin.

Et viitsis tehdä näitä vastakkainasetteluketjuja.

Laita sille sun puutinille kirjettä, että lopettaa sen turhan sodan ennenkuin se eskaloituu tännekin. Suomalaiset eivät ole teille mitään velkaa.

Vierailija
27/63 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinun tuntemasi nuoret ovat tuollaisia niin katsoisin ihan vain peiliin. Minun tuntemani nuoret ovat ahkeria, fiksuja, koulut hyvin käyneitä ja jokaisen halu ja tavoite on elättää itsensä töillä.

Suurin osa nuorista tuskin haaveilee valtionhallinnon sihteerin tai poliitikon ammatista. Ei ole ennenkään haaveillut. 

Vierailija
28/63 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla mutta se ei ole nuorison syy.

Jos yhteiskunta ei pysty tarjoamaan tulevaisuudennäkymiä,koulutusta,kulttuuria ja sivistystä ei tueta,

elämä näyttää aika ilottomalta.

Koko yhteiskunnalla mutta erityisesti poliitikoilla ja medialla on tässä iso vastuu.

Vierailija
29/63 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas nuoriso pilalla. 

No niin varmaan, kun itse teet näitä provoja ruplapalkalla pölhö.

Vierailija
30/63 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyhetken Suomessa ei vaan elä ilman tukihakemusten laatimista. Ei täällä ole töitä vaikka olisi koulutus taskussa.

Vierailija
31/63 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt puhutaan nykyisistä 13-25-vuotiaista, eihän tuon ikäisistä voi vielä edes puhua pääsääntöisenä työntekijäsukupolvena. Pitää odottaa vielä 3-5 vuotta.

Paitsi mun lapset on 20v ja 23v. kumpikin opiskelee ja tekee töitä sen verran, että eivät nosta edes opintotukea. Opiskelijastatuksella saivat kumpikin halvan kämpän opiskelija-asuntosäätiöltä, niin pärjäävät ihan palkallaan.

Vierailija
32/63 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi mun lapset on 20v ja 23v. kumpikin opiskelee ja tekee töitä sen verran, että eivät nosta edes opintotukea. Opiskelijastatuksella saivat kumpikin halv

Hyvä juttu heille. Suomen nuorisotyöttömyys btw on jotain 25%.

Vierailija
33/63 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei teidänkään sukupolvi kuulosta kovin fiksulta jos nimitellään älykääpiöiksi tai väitetään kehitysvammaisiksi kun ei ole.

Mutta kun tutkitusti ovat. Lue tuo juttu.

Vierailija
34/63 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on PS  ja Purrajugend!

Vierailija
35/63 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muutakun six seven. 

Mun piti googlata se ja ensimmäisessä artikkelissa todettiin, että aikuiset ei tajuu ja sitten googlaa sen. 🤣

Vierailija
36/63 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luitko tuon lehtijutun jonka mukaan tein tämän viestin? Kelan mukaan nuoret joutuu eläkkeelle sen takia että heillä on älyllinen kehitysvamma. Linkki löytyy pitkän tekstin alta. Tosin oon samaa mieltä kuin Kela. Toivomista olisi kyllä. Aivot käyttöön. Ainakin jatkossa. 

Liittyy varmaan myös autismiin...

Vierailija
37/63 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on muuttunut entiseen verrattuna? Lapsia tehdään paljon vanhempina kuin ennen joka altistaa lapsia kaikenlaiselle tutkitusti. Toisaalta meille on tullut valtavasti lisääntyvää materiaalia tietyistä maista joissa on älyllisesti kehitysvammaisen äo keskimäärin väestötasolla.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a8/World-iq-map-lynn-2…

Joku varmasti taas pahoittaa tosiasioista mielensä mutta näin se nyt vain on.

Vierailija
38/63 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas nuoriso pilalla. 

No niin varmaan, kun itse teet näitä provoja ruplapalkalla pölhö.

P yccäpsykoosi on tulilla. Hae apua.

Vierailija
39/63 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on muuttunut entiseen verrattuna? Lapsia tehdään paljon vanhempina kuin ennen joka altistaa lapsia kaikenlaiselle tutkitusti. Toisaalta meille on tullut valtavasti lisääntyvää materiaalia tietyistä maista joissa on älyllisesti kehitysvammaisen äo keskimäärin väestötasolla.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a8/World-iq-map-lynn-2…

Joku varmasti taas pahoittaa tosiasioista mielensä mutta näin se nyt vain on.

Aika nopeasti niiden Sahelinkin alueen ihmisten älykkyys kasvaa, jos saisivat elää suomalaisessa yhteiskunnassa hyvän ravinnon äärellä.

Vierailija
40/63 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

höhöö 67  fr fr skibidi toilet noukäp

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan