Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soitatteko takaisin "outoihin" numeroihin?

Vierailija
02.10.2025 |

Siis sellaisiin, joissa numero näkyy mutta joista ei löydy mitään tietoa mistään, ei Googlella, ei fobectasta tms. 

Itse en soita. Arvelen, että se, kenellä on asiaa voi laittaa viestin perään millä asialla soittelee. Niin paljon on kaikkia huijausyrityksiä jne. 

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En soita takaisin. Yleensä, jos jollain on asiaa, niin soittaa joko uudestaan tai laittaa viestiä. Poikkeuksena, jos olen vaikka työnhaussa, niin silloin saatan soittaa takaisin, jos varsinainen puhelu on mennyt ohi.

Vierailija
22/32 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla maksullisia numeroita, jotka yrittää saada takaisin soittamaan. En soita yleensä takaisin ellen tiedä mistä on kysymys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinäpä sitten odotatte sitä korjaajaa saapuvaksi ja pääsette valittamaan isännöitsijälle, että ei ole korjausta tehty. Kun isännöitsijä sitten pääpunaisena soittaa ja kysyy miksi niin saadaan sanoa ettei asukas vastaa puhelimeen. Millä helvetin savumerkeillä yhteys pitäisi ottaa jos puhelin on keksitty!??? Tämä on nykyään ihan jokapäiväistä töissä... Ihan löytyy numerot kaikista tavallisista hakemistoista

Koomisinta on ehkä se, että ensin itse jätetään se soittopyyntö ja sitten ei vastata kun yrittää soittaa. 

Vierailija
24/32 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai soitan sillä se voi olla lääkäri. 

- Ritva68

Sen kun näkisi, että se lääkäri vastaisi siihen puhelimeen, kun siihen yllättäen soittaa. Kyllä se lääkäri soittaa sitten uudestaan, kun on varattu aika siihen.

Vierailija
25/32 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitan, koska mulla on lapsia, taloremontti ja muutenkin haluan tietää, jos jollain on asiaa. Lehtimyyjät eivät oo onneksi takaisin vastanneet.

Vierailija
26/32 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En soita. Mulla on työsuhdepuhelin, ja teen työtä alalla, jossa työaika on yleisesti 8-16. Jos joku tavoittelee tuon ajan ulkopuolella, eikä numeroa ole tallennettu itselleni, oletan, että henkilö laittaa sähköpostia tai soittaa uudelleen seuraavana päivänä virka-aikana, jos on tarve minut tavoittaa. Moni kollega on päivitellyt, kuinka eivät koskaan voisi ottaa työsuhdepuhelinta, mutta minulle tämä toimii oikein hyvin. Minulla on puhelimessa samalla sim-kortilla kaksi numeroa, 010-alkuinen versio, johon ei voi laittaa esim. Whatsapp-viestiä ja jolla ei löydä minun Whatsapp-profiiliani, sekä 040-alkuinen versio, jonka tietävät vain tutut. 

Vierailija
27/32 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä.

Jos on joku yritys joka hoitaa isännöintiä tai vaikkapa jotain myyntiä, asiakaspalvelua, viranomaisjuttua  tms niin numero tuskin on salainen niin, ettei fonectaltakaan löydä tietoa. Ja jos on niin ihmettelen suuresti miksi, eihän siihen tarvi ilmoittaa kuin taho joka liittymän omistaa esim Helsingin kaupunki tms. 

En siis vastaa numeroihin, joille ei löydy mitään tietoa. Viime viikolla oli soittaja jolle ei löytynyt tietoa mutta hän laittoi viestin perään niin tiesin mitä asia koskee. Näitä suomalaisia numeroitahan on jäljitetty siten että näyttää kuin puhelu tulisi suomesta, vaikka tosiasiassa puhelu on jostain ihan muualta. Ihan pätevä syy olla vastaamatta.

Isännöitsijän numerot eivät yleensä ole julkista tietoa. 

Vierailija
28/32 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinäpä sitten odotatte sitä korjaajaa saapuvaksi ja pääsette valittamaan isännöitsijälle, että ei ole korjausta tehty. Kun isännöitsijä sitten pääpunaisena soittaa ja kysyy miksi niin saadaan sanoa ettei asukas vastaa puhelimeen. Millä helvetin savumerkeillä yhteys pitäisi ottaa jos puhelin on keksitty!??? Tämä on nykyään ihan jokapäiväistä töissä... Ihan löytyy numerot kaikista tavallisista hakemistoista

Maailmaa ei tosiaan pyöritetä duunarismiesten tahtiin. Kyse on heidän firmojensa osalta huonosta työn suunnittelusta. Tehtäviä ei edes pyritä aikatauluttamaan, vaan asiakas jätetään odottelemaan jopa päivä- ja viikkokausiksi, milloin firman duunarismiehen sopii tulla korjausta tms. suorittamaan. Me soitetaan sitten kun meille sopii. Ja asiakkaan oma elämä on sitten tästä kiinni ja hankaloitui huomattavasti. Kuka opettaisi näille duunarifirmoille aikatauluttamista ja työn suunnittelua?

Vierailija
29/32 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on asiaa, lähettää tekstarin perään. 

Ma ei oike kummasta mite somi kirjoiteta. Voi tulla värinkäsitys.

Vierailija
30/32 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai soitan sillä se voi olla lääkäri. 

- Ritva68

Tämä. Lääkäri voi koska tahansa soittaa että jostain vanhasta röntgenkuvasta on löytynyt syöpä. 

N59

Kyllä. Intialainen lääkäri soittaa, että kuvistasi on löytynyt syöpä, mutta tarkemman diagnoosin tekeminen maksaa.

Vierailija
31/32 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä savumerkkejä kutsutaan nykyään tekstiviestiksi. Minulle on aina lähetetty sellainen, ei koskaan vielä soitettu. Ymmärtävät varmaan liikkeissäkin ettei kukaan aina kanna puhelinta mukanaan.

Minulle on kyllä ihan soitettu puhelimella! Vuotavan hanan vaihtaja eli putkihenkilö soitti, ja kertoi olevansa tulossa puolen tunnin siään. Halusi varmistaa, että olen kotona. Muussa tapauksessa hänen olisi pitänyt hälyttää huoltohenkilö avaamaan ovea. Onneksi vastasin puheluun, ja olin etätöissä kotona.

Eli hana olisi korjattu joka tapauksessa. Mutta mietis sitä jos olisit hammaslääkäri ja paikkaus menossa. Olisiko asuntoon tullut vesivahinko?

Vierailija
32/32 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitan takaisin, googletettuani sen ensin, jos odotan puhelua. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme