Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ongelmia työpaikalla

Vierailija
02.10.2025 |

Omalla työpaikalla tuli yllättäen eteen tilanne, jossa meikäläinen ja pari muuta työntekijää nostettiin "välipalaverissa" tikun nokkaan muiden työntekijöiden toimesta.

Isolle pomolle kerrottiin, että meidän takia joutuu muu porukka joustamaan vaikka ja kuinka. 

Ihmeellistä on se, ettei arjessa meikäläinen ole saanut juuri mitään palautetta. Ei vaikka olen kuinka pyytänyt. Kaikki on ollut hyvin, ja kiiteltykin yhteisestä työstä. Itse olen antanut palautetta kyllä, yleensä se positiivinen edellä. Varsinkin kun tarvitsen apua tms. 

Kun jälkeen päin kysyin tästä, niin nämä valittajat hymyilevät ja sanovat, että kaikki on nyt ok, kun ilmaa on puhdistettu. 

Ei kuulemma saisi ottaa henkilökohtaisesti vaikka ihan nimellä mainitaan. 

Tässä duunissa olen ollut nyt 3 vuotta, ja äkkiäväkkiä olenkin muille lähestulkoon taakka, ja tyyppi jonka kanssa ei kuulemma jaksa olla montaa työvuoroa putkeen. 

Lisäksi valitettiin siitä etten halua olla työkavereiden kanssa tekemisissä vapaa-ajalla. Vähentää kuulemma yhteishenkeä.

Onko muilla vastaavia kokemuksia? 

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tämän perusteella meidän muiden pitäisi tietää mistä on kyse?

Itse epäilen koko viestiä trolliksi, ei kukaan halua viettää työkavereiden kanssa vapaa-aikaa, kaikilla on omat ystävät.

Siitä voidaan valittaa, että on sulkeutunut eikä kerro vapaa-ajan tekemisistään niin kuin muut.

Ei, en trollaa. Enkä oletakaan että pitäisi tietää. Mietin vaan ihmisten kokemuksia työstä, millaisia tilanteita negatiivisen palautteen kanssa. 

Ja kyllä, työkaverit haluaisivat mukaan esimerkiksi illanistujaisiin, johonkin "kuntopiireihin" ja yhteisiin WA-ryhmiin. 

AP

Tervetuloa aikuisuuteen. Siellä ei ole äidit ja opettajat säätelemässä niitä ihmissuhteita. 

Ja mitä tulee negatiiviseen palautteeseen en pidä sitä huonona asiana kun se annetaan rakentavassa hengessä, eli pidä ottaa itseensä. 

Vierailija
22/45 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottavan kuuloinen työpaikka. Omassa työpaikassani ilmapiiri on huono ja pomot on toisella puolella Suomea ja ulkomailla ja ovat valinneet yhden kaksinaamaisen henkilön kehen pitävät yhteyttä tiimissäni ja tämä henkilö mielistelee pomoja. Ja tämä henkilö sitten esittää kasvotusten mukavaa ja selän takana kuulen hänen haukkuneen minua ja muita pomoille. Ja utelee aina asioitani että voi myöhemmin käyttää niitä asioita minua vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ollut kai sitten aika hyviä työpaikkoja kun ei isompia konflikteja ole ainakaan omaan tietoon ole tullut. 

Otan kantaa tuohon palautteen antamiseen. 

Tässä vähän tuli soraääntä sen suhteen, että palautteen antaminen arjessa on kuin äiti paapoisi lastaan.

En tiedä aloittajan työtä, mutta omassa työssä arkipalaute on tietyllä tapaa välttämätöntä. Esimies ei ole yleensä keikalla mukana, jonka vuoksi suorapuheisuus on elinehto sille että hommat toimii. Se ei ole paapomista vaan pakollista.

Mä ajattelenkin että palaute on hyvä asia, jos se käy luontevasti työn ohessa, ilman että jatkuvasti joutuu huomauttamaan samoista asioista ja korjaamaan toisten tekemisiä. 

Mutta ei ole reilua jos porukassa on yksi, kaksi ihmistä joiden ei ikinä tarvitse antaa huonoa tai korjaavaa palautetta, niin koska muut tekevät asiat Oikein. Ja muut joutuvat sitten jatkuvasti huomauttelemaan ja antamaan korjaavaa palautetta, koska nämä muutamat tekevät asiat väärin tai vähän sinnepäin.

Ei ole kivaa olla se tyyppi joka joka päivä sanoo jotain negatiivista, vaikka tietää että on pakko. Toki annan positiivista palautettakin. Mutta kun miettii että jotkut voi vaan päivät pitkät kehua ja tsempata ja pitää yllä positiivista mielialaa ja itse joutuu harva se päivä sanomaan että hoidit muuten tosi hyvin sen tilanteen, mutta yks juttu...

Vierailija
24/45 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään siitä tavasta miten meillä annetaan palautetta. Puhutaan asioista suoraan ja mennään eteen päin, eikä jäädä märehtimään ja puhumaan mustaa takaisin valkoiseksi kun on ryssitty. 

Vierailija
25/45 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle tuli siis itsetuntoa ongelmia kun kaikki ei tykkää susta? 

Vierailija
26/45 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse epäilen koko viestiä trolliksi, ei kukaan halua viettää työkavereiden kanssa vapaa-aikaa, kaikilla on omat ystävät.

Siitä voidaan valittaa, että on sulkeutunut eikä kerro vapaa-ajan tekemisistään niin kuin muut.

Ei, en trollaa. Enkä oletakaan että pitäisi tietää. Mietin vaan ihmisten kokemuksia työstä, millaisia tilanteita negatiivisen palautteen kanssa. 

Ja kyllä, työkaverit haluaisivat mukaan esimerkiksi illanistujaisiin, johonkin "kuntopiireihin" ja yhteisiin WA-ryhmiin. 

AP

Tervetuloa aikuisuuteen. Siellä ei ole äidit ja opettajat säätelemässä niitä ihmissuhteita. 

Ja mitä tulee negatiiviseen palautteeseen en pidä sitä huonona asiana kun se ann

Pitäisi varmaan olla äidit ja opettajat säätelemässä kun meno työpaikoilla on monesti kuin lastantarhoissa. Jos työpaikalla on ap:n kuvaama klikki niin se jo kertoo työpaikan ilmapiirissä olevan jotain häikkää. Onko jokaisen työnkuva kunnossa? Huonoa johtamista? Narsisti työyhteisössä?

Vierailija
27/45 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole missään tekemisissä työkavereiden kanssa vapaa-ajalla. Tehdään paljon etätöitä, ja käyn toimistolla maanantaisin ja perjataisiin, jolloin on vähiten porukkaa toimistolla. Perjantaina olen joskus ollut siellä ihan yksin. 

Vierailija
28/45 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vapaa-ajalla pitäs nähä? Mitä ihmettä

Tuo on kyllä erikoista, että pitäisi. Itse kyllä haluan viettää vapaa-ajalla aikaa joidenkin työkavereiden kanssa, jotka ovat ihan tulleet ystäviksi näiden työvuosien aikana. Tuollainen pakotus ja painostaminen ei kuitenkaan ole ok eikä tuollainen kuulu pomoille edes...

Vierailija
29/45 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mää olin Stockalla työpaikkakiusattu 28 vuotta pikkupomon toimesta. Työkaverit kävi antamassa osanottonsa mutta sanoivat myös että eivät uskalla puuttua tilanteeseen koska pelkäsivät että sen jälkeen ovat itse uhreja. Ymmärsin täysin. Tää pikkupomo keksi musta perättömiä juttuja ja olin isojen pomojen puhuttelussa ja vaikka sanoin että ei pidä paikkaansa niin eivät uskoneet ruohojuurityöntekijän sanaa. Sitte en vaa enää jaksanut ja otin loparit. 

Kai sillä pikkupomollakin oli esimies? 

Kyllä mutta se esimies ei uskonut mua vaan sitä pikkupomoa. Ehkä sillä oli paineita kun oli avioero ja sairas lapsi mutta ei se oikeuta mun mielestä kiusaamaan.

Vierailija
30/45 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä se on kun on se koko lapsuus kehuttu ja kannustettu vaikka ei osaisikaan hommaan ja se on johtanut harhaiseen minäkuvaan ja todellisuus on märkä turbaani vasten kasvoja, kun ei olekaan mikään universumin kiintotähti vaan onkin tavallinen kuolevainen jossa onkin niitä vikoja ja puutteita. 

Vierailija
31/45 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään siitä tavasta miten meillä annetaan palautetta. Puhutaan asioista suoraan ja mennään eteen päin, eikä jäädä märehtimään ja puhumaan mustaa takaisin valkoiseksi kun on ryssitty. 

Palaute annettu. Leuka pystyyn ettei kruunu tipu ja eteen päin. 

Vierailija
32/45 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, näin mäkin ajattelen, mutta on kyllä yllättävää, miten paljon tuota "pitää hengailla vapaa-aikanakin yhdessä, että syntyy yhteishenki" -sakkia työelämässä pyörii. Itse olen sellaisessa asemassa, jossa tämä vapaa-ajalla hengailu usein näkyy sit mun työpöydällä negatiivisesti: eli siellä on sit miestä vahvemman voimalla juteltu vähän "totuuksia" ja meikäläinen setvii niitä sanomisia, kun kaikki osapuolet ovat selvinneet takaisin työkuntoon ja jakelen varoituksia. Viimeinen niitti oli minusta, kun yhden tiimin tiimin jäsenet vaativat, että osastopalvereissa KAIKKIEN pitää jakaa yksityiselämän asioitaan tiimille.  Ko tiimissä nimenomaan esihenkilö on suht introvertti ja teki työnsä (erinomaisesti) ja eli muun elämänsä sit erikseen. Tähän sit jo puutuin, että ei tämmöistä voi vaatia, ja työpaikalla hoidetaan työasiat, ei terapoida avioeroja ja hulluja sukulaisia. Onneksi tuosta viimeeksi mainitusta keissistä nyt alkaa olla jo 10v aikaa...

Vierailija
33/45 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuli kanssa painostusta wa-ryhmään liittymisestä. En halunnut, kun pomo on täysin rajaton työasioihin liittyen. Hänestä työpuheluihin ja sähköposteihin pitäisi vastata myös omalla ajalla. Tämän olen torpannut täysin. Wa-painostus loppui vasta, kun aloin ottaa töihin vanhan nokialaisen puhelimenani. Työpuhelimessa wa on, mutta sen jätän töihin kotiin lähtiessäni. 

Vierailija
34/45 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mää olin Stockalla työpaikkakiusattu 28 vuotta pikkupomon toimesta. Työkaverit kävi antamassa osanottonsa mutta sanoivat myös että eivät uskalla puuttua tilanteeseen koska pelkäsivät että sen jälkeen ovat itse uhreja. Ymmärsin täysin. Tää pikkupomo keksi musta perättömiä juttuja ja olin isojen pomojen puhuttelussa ja vaikka sanoin että ei pidä paikkaansa niin eivät uskoneet ruohojuurityöntekijän sanaa. Sitte en vaa enää jaksanut ja otin loparit. 

Kai sillä pikkupomollakin oli esimies? 

Ehkä sitä ollaan vain lojaalisti uskovinaan toista niin vaativassa asemassa olevaa.

Vierailija
35/45 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin tulee toimia. 

Vierailija
36/45 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä se on kun on se koko lapsuus kehuttu ja kannustettu vaikka ei osaisikaan hommaan ja se on johtanut harhaiseen minäkuvaan ja todellisuus on märkä turbaani vasten kasvoja, kun ei olekaan mikään universumin kiintotähti vaan onkin tavallinen kuolevainen jossa onkin niitä vikoja ja puutteita. 

Ei. Työelämää takana ensivuoden alussa 30 vuotta. Työpaikkoja useampi. Tässä duunissa tosiaan nyt muutama vuosi. 

Itse uskon välittömään palautteeseen, kahden kesken mikäli mahdollista. 

Se, että asiaa vatvotaan liki vuosi ja sitten nostetaan asia esiin on mielestäni kohtuutonta. 

Minua ei kiinnosta tykätäänkö minusta, työpaikan suhteen kiinnostaa ennen kaikkea työn sujuvuus, josta olen saanut positiivista palautetta, ja sen myötä ajatellut etten kuormita muita. Nyt sain tyystin poikkeavaa palautetta 

AP

Vierailija
37/45 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Ja mitä tulee negatiiviseen pa

Pitäisi varmaan olla äidit ja opettajat säätelemässä kun meno työpaikoilla on monesti kuin lastantarhoissa. Jos työpaikalla on ap:n kuvaama klikki niin se jo kertoo työpaikan ilmapiirissä olevan jotain häikkää. Onko jokaisen työnkuva kunnossa? Huonoa johtamista? Narsisti työyhteisössä?

Aikuisillakin on eri kehitysvaiheita, eikä suurin osa saavuta niitä korkeimpia. Ihmisten kanssa pärjääminen ei ole alun alkaenkaan erityisen yksinkertaista. Usein tästä syyllistetään ensisijaisesti muita. Ihmiset ovat pinnallisia, tyhmiä, eivät arvosta oikeita asioita ja niin edelleen. Meidän on helpointa tulla toimeen itsemme kaltaisten ihmisten kanssa. Muiden seurassa on helppoa olla, kun jakaa heidän ajatus- ja arvomaailmansa sekä kiinnostuksenkohteensa. Sen sijaan hyvin erilaisten ihmisten kanssa on usein vaikeaa ja raskasta olla. Kuplautumiselle on syynsä, mutta ihmiset ovat sellaisia kuin ovat ja sen asian kanssa on vain tultava toimeen.

Vierailija
38/45 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huono työntekijä vaikka tekisin mitä tahansa. Minulle voidaan puhua rumasti ja vttuilla, takaisin ei saa sanoa, koska silloin leimataan pskaksi ihmiseksi. 

Vierailija
39/45 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Työelämää takana ensivuoden alussa 30 vuotta. Työpaikkoja useampi. Tässä duunissa tosiaan nyt muutama vuosi. 

Se, että asiaa vatvotaan liki vuosi ja sitten nostetaan asia esiin on mielestäni kohtuutonta. 

Minua ei kiinnosta tykätäänkö minusta, työpaikan suhteen kiinnostaa ennen kaikkea työn sujuvuus, josta olen saanut p

Mulla on itselleni kaksi kysymystä mitä tulee työelämään. Tuliko työ tehtyä? Ja tuliko palkka tilille? Kaikki muu on yhtä tyhjän kanssa. Kuten joku sano leuka pystyyn ettei kruunu tipu. 

Vierailija
40/45 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei kiinnosta tykätäänkö minusta, työpaikan suhteen kiinnostaa ennen kaikkea työn sujuvuus, josta olen saanut p

Ja enää ei työt suju kun sinä haluaisit märehtiä asiassa, mutta muut ei halua? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi