Aamupalaksi pullaa?
Ei ihmekään että suomalaiset on kaikki ylipainoisia, diabeetikkoja ja masentuneita. Miksi ihmeessä esim. ärrällä paistetaan aamulla ensimmäiseksi pullat? Pliis osaako joku vastata? Haluaisin hakea aamupalaksi kiire-aamuina riisipiirakkaa tai edes croisanttia MUTTA EI ONNISTU! Puhumattakaan vaikka tuorepuuroista. Tarjolla on vaan neljää erilaista pullaa. MIKSI! Olen toistuvasti toivonut suolaisia tarjolle, kuka syö pullaa klo 7.00 aamupalaksi! Ja joo tiedän että lisäksi on ylihintaisia melkein 5e maksavia kylmiä kolmioleipiä ja ällöttäviä lisä-aineilla täytettyjä patonkeja.
Oman keskustelunsa saisi "ruoka"kauppojen sisällöstä, joka alkaa sekin olla varmaan jo 70-80% paskaa eikä sisällä varsinaista ruokaa enää juuri ollenkaan. Eikö ketään muuta ärsytä etsiä edes jotain terveellistä ja kohtuuhintaista sieltä valmisruokien, makulonkeroiden ja kaljojen, sipsien, karkkien, jäätelöiden, keksien, pakastepitsojen ja vanukashyllyjen uumenista? Ja kyllä, olen itsekin jo yli 10 kiloa ylipainoinen!
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pulla päivässä ei haittaa mitään.
En halua pullaa joka päivä, enkä varsinkaan ensimmäiseksi kun saan silmät auki. Siitä alkaa sokerinhimo joka kestää koko päivän. Ap.
Ei kaikilla.
Lihavuus johtuu tästä terveysrummutuksesta, kaikki hyvä makea on pahasta ja ihmiset ohjataan hakemaan tyytyväisyys kylläisyydestä minkä vuoksi tulee syötyä enemmän kuin kuluttaa. Tämän tietää jokainen normaalipainossa aikuisikään päässyt, että joskus ruokahalu on kuitattava pienellä makealla, vaikka sokeripalalla.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole koskaan ollut niin kiire ettekö olisi ehtinyt tehdä kaupasta ostetuista aineksista aamupalat ja eväät.
No teitä on ilmeisesti enemmän siellä jakamassa hommia tai muuten vaan paremmat voimavarat kun itsellä tällä hetkellä. En ymmärrä tätä suomalaista pahansisuisuutta "kyllä minä vaan" "ei minulla vaan" jne... kivat teille jos ei ole ongelmia, muilla voi silti olla erilainen elämäntilanne.
1970-luvulla aamulla kahvia ja pullaa
"Puhumattakaan vaikka tuorepuuroista"
MITEN vaikeaa on illalla laittaa jugurttia kuppiin, sinne marjoja ja muuta, yöksi jääkaappiin ja aamulla naamariin!
Säästäisit rahaakin!
https://yhteishyva.fi/tuorepuurot Täällä on varmaan....no aika monta ohjetta, tee vaikka viikoksi!
https://kotiliesi.fi/ruoka/aamupala-on-suosikkiateria-kokosimme-yhteen-…
https://www.mtvuutiset.fi/makuja/artikkeli/oletko-jo-kokeillut-huippusu…
meillä muuten tarkka tuo aamu- herätyksestä tunti vain vedellä,kortisolintasojen vuoksi suotavaa kaikille. sen jälkeen jotain ruokaa,jopa lounasta tai miniaamiainen, joskus isompi brunssi. ja niin tarkkaan kun kahvi, niin ei 2h esim vitamiinipilleriä tai salaatteja,marjoja jne. vitamiinit ei sovi kahville.
sitten aterialla ei saa olla yhtáikaisesti marjoja,juureksia,salaattia ,vihanneksia. pitää päättää vain yksi noista. ja vähintään 2h tauko uuteen. sitten 16 h paasto.
mutta, kun perusraamit ok, meillä voidaankin -joskus- syödä pitsaa silloin kun mieli tekee. yks meidän juttu on 1x kk retrokermakakku ja kuule aamu seiskalta kahvin kera- joo näin on. yhtenä esimerkkinä aattoaamu 7, kuusen valossa tuollainen aloitus . sitten 12.00 klassinen puuro joko kattila tai uuniversio.
eli joskus voi miltei mitä vaan, paitsi järkyin rööki ja sumppi. huh.
ja niin on myökii leivottu rusinapullaa aamulla viideltä ja nautittu uunikuumana leffan ääressä. toisalta pullaa ei edes joka kk käytetä. niin miks ei ehkä ärrän pullakin reissussa tai ne jotka yön tehneet duunia 8-12h, sehän ei ole heille aamiaine vaan joku käänteinen päiväkahvi. mutta joo älä sie syö, tee hyvvii evväitä omassa himassa ja kaupat auki usein 7 aamu,josta saat täysjyvää ja keittokinkkua,kalkkunaa, broilewrl. tai kasviksia leivälle-jotain juustoa. mutta varaa himaasi jo tykötarpeet,kylmäkalle väliin. mutta kivaa maistuvaa syssyä sulle. kunhan et sekoita sun smoothieseen sekaisin niitä hedelmiä, juureksia,marjoja, vihanneksia, kumoaa toisensa sanoi jo aikoinaan ravintotieteilijät.
"Aamupalan hinnat vaihtelivat 8,90 eurosta 3,90 euroon. R-kioskin normaalihintainen aamupalayhdistelmä hintaan 3,90 euroa oli edullisin ja seuraavana oli tarjouksessa ollut aamupala, jonka hinta oli 4,89 euroa. Muut hinnat olivat 5,19 euroa, 5,90 euroa, 6,90 euroa, 7,80 euroa ja 8,30 euroa."
8,90x 21=186,90€! Mieti vähän miten sikakallista! Croissanteista ja muusta hötöstä!
Just tein kauppatilauksen kuukaudeksi, parikymppiä enemmän!
Vierailija kirjoitti:
Pulla ei todellakaan lihota kaikkia.
Pulla ei lihota ketään. Eikä mikään muukaan ruoka.
Ylensyöminen ja liikkumattomuus lihottaa.
Vierailija kirjoitti:
Lihavuus johtuu tästä terveysrummutuksesta, kaikki hyvä makea on pahasta ja ihmiset ohjataan hakemaan tyytyväisyys kylläisyydestä minkä vuoksi tulee syötyä enemmän kuin kuluttaa. Tämän tietää jokainen normaalipainossa aikuisikään päässyt, että joskus ruokahalu on kuitattava pienellä makealla, vaikka sokeripalalla.
Kyllä lihavuuteen liittyy hyvin vahvasti roskaruoan ja muutoinkin epäterveellisen ruoan lisääntyminen. Lisäksi kiire, väsymys ja senkin takia liikunnan vähyys.
Mä syön joka aamiaisella jotain makeaa, suklaata, keksiä, kermatuulihattua... ei ole koskaan ollut paino-ongelmia, onneks ei ole taipumusta lihomiseen näköjään. Ja alkaahan se aamu iloisemmin leivoksen kera kuin jollain ankeella puurolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
70- luvulla ihmiset oli kai sitten hurjia möhkäleitä kun syötiin Pullaa ja Leipää. Perunaa ja Soosia. Makkaraa ja kaikkea kauheaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua pullaa joka päivä, enkä varsinkaan ensimmäiseksi kun saan silmät auki. Siitä alkaa sokerinhimo joka kestää koko päivän. Ap.
Ei kaikilla.
Huoh. Hyvä että ei kaikilla, mutta joillakin alkaa ja siksikin olisi kiva aloittaa päivä jollain muulla. Säästää vaikka se päivän ainoa pulla iltapäiväkahville jos sellaisen haluaa syödä. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
70- luvulla ihmiset oli kai sitten hurjia möhkäleitä kun syötiin Pullaa ja Leipää. Perunaa ja Soosia. Makkaraa ja kaikkea kauheaa.
Noilla ruoilla voitettiin Olympiakultaa ja maailmanmestaruuksia yleisurheilussa.
Smoothieilla ja Proteiinivanukkailla ei oikein mitaleita näytä irtoavan.
Vierailija kirjoitti:
1970-luvulla aamulla kahvia ja pullaa
Noin muuten oli. Koululaisillekin- Jos olikin muuta, se saattoi olla ranskanleipää ja paksukin leikattu lauantaimakkaraviipale päällä, ei kasviksia. Äidit leipoi lauantaisin 2isoa pullapitkoa vähintään, silloin lapset nautti kuumana sitä ja oli ns vierasvaraa ja juuri sitä aamukahvivehnästä. Kahvia sai jo 8-10v.
Vierailija kirjoitti:
Riisipiirakat ja croisantit sitten tilalle vai? Voi jeesus sentään. Ei yhtäänterveellisempää.
Minä juon paraikaa kotona suodatinkahvini mustana ja syön itse juuresta tehtyä ruisleipää avokaadolla ja kurkulla ja herneenversoilla. Olisi vara saada 10 kiloa lisää ja olisin silti normaalipainon rajoissa.
Riisipiirakassa sentään on puolet ruista. Parempi kuin se makea vehnäpulla
Vierailija kirjoitti:
Mä syön joka aamiaisella jotain makeaa, suklaata, keksiä, kermatuulihattua... ei ole koskaan ollut paino-ongelmia, onneks ei ole taipumusta lihomiseen näköjään. Ja alkaahan se aamu iloisemmin leivoksen kera kuin jollain ankeella puurolla.
Kike -Elomaa syö kuulema aamulla jonkun pikku pullan tms. On huippukroppa vaikka lähenee 70v. Ja entinen kehonrakentaja. Se riippuu siitä kokonaisuudesta mihin tuon herkun sisällyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikilla.
Niinpä, aamulla ei makea maistu, illalla sitten eri asia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riisipiirakat ja croisantit sitten tilalle vai? Voi jeesus sentään. Ei yhtäänterveellisempää.
Minä juon paraikaa kotona suodatinkahvini mustana ja syön itse juuresta tehtyä ruisleipää avokaadolla ja kurkulla ja herneenversoilla. Olisi vara saada 10 kiloa lisää ja olisin silti normaalipainon rajoissa.
Hienoa että ehdit ja jaksat leipoa leipäsi itse. Itse en mitenkään. Tietenkään riisipiirakat ja croisantit eivät ole terveellisiä, mutta ne nyt sattuvat olemaan r-kioskin olemassaolevaa valikoimaa. Juuri tätä yritin viestissäni todeta että terveellisiä vaihtoehtoja saa kaupoista ja kioskeista etsimällä etsiä.
Ongelmasi ratkeaa tuon ehtimisen suhteen kun ostat kaupasta sen ruisleivän. Ajaa saman asian kuin itsetehty. Kai löydät ruisleipää sieltä vielä?
Olen jättänyt lähikauppaan palautetta, kun valikoima on enimmäkseen snäksejä. Vihannesosasto on varmaan metrin mittainen.