Riittääkö lihaskuntoharjoitteluksi....
... Kahtena päivänä viikossa vartin voimajumppa aamulla ja illalla veivailu oman kehon painolla toimivissa kuntolaitteissa (jalkaprässi, leuanvetpenkki ja mikä se onkaan jossa vedetään itsensä ylös käsillä ja vatsalla. Kaikkia 12 toistoa, 4 sarjaa. Menee ehkä 10min kun ei paljon tauota vaan tekee putkeen)? Eli kahdesti viikossa noin puolisen tuntia. Tavoitteena terveyttä edistävä elämäntapa ja laihdutus. En jaksa enkä halua mennä salille enkä kahvakuulailla.
Aerobinen puoli minulla tosi kunnossa, kävelen 6-25 kilometriä kuutena päivänä viikossa reippaaseen tahtiin, uin 3-5 kertaa viikossa n. 40min ja käyn kerran viikossa joogassa. Toivon että uiminen vahvistaisi lihaskuntoa sen verran, että paino tippuisi etupäässä rasvasta eikä lihaksista.
Olen laihdutellut 2kk, painoa on tippunut n. 8 kiloa ja toivoisin tiputtavani vielä toiset. Lievästä ylipainosta lähdettiin tiputtaa, ja nyt pitäisi tehoja lisätä ja keskittyä kiinteytymiseen kun ollaan jo normaalipainon rajoissa.
Syön aika reilulla kalorivajeella ja hyvälaatuista ruokaa, vitamiineja ja hivenaineita purkista lisäksi. Lepopäiviä liikunnasta pidän 1-2 päivää viikosta, näinä päivinä pyrin syömään alle 700 kaloria, eli vähän 5:2.
Kommentit (7)
Tottakai on liian vähän ruokaa, laihtuaha tässä on tarkoitus. Ja tohon 700 kalorin mahtuu paljon vaaleata kalaa, kananmunaa, raejuustoa ja kaurapuuroa, kyllä siinä tarpeeksi kaikkea elämiseen on, paitsi rasvaa ja sokeria noina päivinä vähän.
Riittää vähempikin, itse nostelen kaljatölkkiä pöydältä huulille ja joka nostolla tuntuu kevyemmältä lihakset siis kehittyvät!
Tuolla kalorimäärällä saat aineenvaihduntasi täysin sekaisin.
Ihan riittävä on. Pääasia että liikut sellaisella tavalla mikä on sinulle luontevaa ja pitää mielen hyvänä. Ei salikortti auta jos vihaat siellä käymistä.
Tuossa dieetissä on riskinä että aineenvaihdunta menee jumiin joten en itse pitäisi noin isoa vajetta pitkää aikaa. Mutta ihmiset ovat yksilöllisiä ja voihan olla että sinulla toimiikin.
Tiputa toistot kuuteen, lisää painoja ja tuplaa sarjat.
Se aineenvaihdunta mihinkään jumiin mene kunhan paastopäivät ei ole perättäisiä
Ei riitä, tai alkuun voi riittää, mutta sitten kun alkaa kulkemaan, niin lisää toistoja. Lepopäivinä liian vähän ruokaa.