Kuinka paljon rahaa kuukaudessa vapautuisi elämiseesi jos sinulla ei olisi lemmikkiä tai lemmikkejä?
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Alle sata euroa kuukaudessa. Menoihin laskin kuivamuonan, märkäruoan, ell tarkastuksen, punkkilääkkeet, namut, luut ja ehkä kerran vuodessa remmin uusiminen, jos tarpeen. Terve koira, ei ole vuosiin ollut mitään vaivoja, jotka aiheuttaisivat ell-kuluja.
Kommentoin omaani: ell-tarkastus kerran vuoteen, jonka kulut jaoin kuukausille.
Kokonaisuutena plus/miinus 200e/kk kun jakaa kaiken kuukausille. Nirso kissa, tilataan isommat satsit ruokia, herkkuja ja hiekkoja netistä keskittäen. Tuo summa sisältää myös: perusvakuutus, hoitopaikkamaksut (muutaman kerran vuodessa 1-3 yötä) sekä lääkärikäynnit mitkä ei mene vakuutukseen, kuten rokotukset ja hammasjutut. Aika suurelta summalta äkkiseltään vaikuttaa yhdelle kissalle, mutta tosiaan suuria kk-kohtaisia vaihteluita. Ja hän on perheen jäsen 🧡
Kelan tuet menee kissoihin ja koiriin
Vierailija kirjoitti:
Jonkun verran mutta kaikkea ei voi laskea rahassa. Tai voi jos on joku eläimiä vihaava psykopaatti.
Vastuullisen aikuisen on laskettava rahassa kaikki asiat. Ellei tiedä, mitä eläimen pito vaatii rahallisesti, aiheuttaa eläimelle kärsimystä. Mielestäni eläimiä vihaavat psykopaatti ottaa lemmikkejä, joita ei kykene hoitamaan.
3 marsua maksoi n 80e/kk. Niiden vanhetessa eläinlääkärikulut olivat suurin kulu marsujen viimeisinä elinvuosina.
Useampi satanen kuukaudessa. Eläimet tosin ovat osa elämääni, joten ei haittaa sijoittaa niihin enemmänkin. Harrastaminen maksaa.
Minä en eläinrakkaana ihmisenä laita lemmikeille ja eläimille minkäänlaista hintaa.
Täytyy olla jonkunsortin psykopaatti että tuollaista kysyy.
Ruokiin noin 15 euroa kuussa. Lemmikkinä kaksi gekkoa, osan ruokahyönteisistä kasvatan itse.
Joku 200e kuussa jos kaikki kulut jyvitetään kuukausille. Sen verran menee rahaa kolmeen kissaan. Syövät varmaan paremmin kuin minä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jonkun verran mutta kaikkea ei voi laskea rahassa. Tai voi jos on joku eläimiä vihaava psykopaatti.
Vastuullisen aikuisen on laskettava rahassa kaikki asiat. Ellei tiedä, mitä eläimen pito vaatii rahallisesti, aiheuttaa eläimelle kärsimystä. Mielestäni eläimiä vihaavat psykopaatti ottaa lemmikkejä, joita ei kykene hoitamaan.
Anteeksi, mutta avaisitko hieman tarkemmin tätä ajatustasi. En nyt saanut ihan kiinni siitä, mitä tarkoitat. Miten se, ettei tiedä paljonko kuluu eläimeen rahaa kuukausittain, aiheuttaa eläimelle kärsimystä? Ei minulla ainakaan ole käsitystä siitä, paljonko koiraan menee rahaa viikko-, kuukausi- tai vuositasolla. Sen verran luulisin tietäväni, että harvoin alle 100,- riittää. Siihen menee se mitä menee, ruokaa ja tarvikkeita ostetaan silloin kun tarvii, eläinlääkärillä käydään kun on tarpeen ja maksetaan se, mitä mikäkin maksaa. Mutta miten se koiralle kärsimystä aiheuttaa?
2000 - 2500 e kuukaudessa, kaksi hevosta, kaksi kissaa ja kuusi lammasta, akvaario. Ja ihan omilla rahoilla.
Lemmikit ovat ainakin itselle elämistä. Kovin olisi tylsää ja yksinäistä, jollei niitä olisi. En pidä ihmisistä, eivätkä he minusta (osaan kyllä käyttäytyä seurassa, että siitä ei johdu), joten ystäviä/kavereita ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Noin 200€/kk menee vakuutukseen, ruokaan, lääkkeisiin ja herkkuihin. Yllättävät lääkärikulut ja hoitolalaskut päälle jos niitä on.
Auto tulee huomattavasti kalliimmaksi kuin yksittäinen lemmikkieläin.
Varmaan joku 200 euroa kuukaudessa keskimäärin. En ole laskenut. Siitäkin huolimatta joka palkasta ja rahaa ihan kivasti säästöön, joten en välitä vaikka menisi enemmänkin.
Ehkä 20 eura. Ei tuo kani kallis ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, mutta avaisitko hieman tarkemmin tätä ajatustasi. En nyt saanut ihan kiinni siitä, mitä tarkoitat. Miten se, ettei tiedä paljonko kuluu eläimeen rahaa kuukausittain, aiheuttaa eläimelle kärsimystä? Ei minulla ainakaan ole käsitystä siitä, paljonko koiraan menee rahaa viikko-, kuukausi- tai vuositasolla. Sen verran luulisin tietäväni, että harvoin alle 100,- riittää. Siihen menee se mitä menee, ruokaa ja tarvikkeita ostetaan silloin kun tarvii, eläinlääkärillä k
Eihän tuossa ylemmässä kommentissa ole mitään järkeä. Aikuisen ihmisen ei tarvitse laskea yhtään sitä mihin rahansa käyttää, kunhan ne riittävät asioihin, joista on vastuussa. Mä en tiedä yleensäkään kuinka paljon tililläni on rahaa, kun koskaan ei mene sitä määrää mitä tienaan. Suunnilleen kerran vuodessa siirrän sieltä köntän johonkin sijoitustilille. En keksi mitään tylsempää kuin rahan miettiminen, jos siihen ei ole mitään pakkoa.
Sinulla on ollut myös hyvää tuuria matkassa. Minulla oli ekan koiran kanssa huono tuuri ja eläinlääkärilaskuja tuli paljon jo ihan pennusta alkaen suolisto-ongelmiin liittyen, sitten kun ne parantuivat tuli nuorelle koiralle useampi leikkaus nisäkasvaimiin liittyen ja lopulta kohdunpoistoleikkaus 4-vuotiaana. Myöhemmin sai vielä loppuelämän kalliin lääkityksen sydänsairauteen, joka on vielä vuosittain kontrolloitava. Onneksi oli/on vakuutus. Kiitollinen olen, kun se on korvannut tuhansien ja tuhansien eurojen kulut. Minä olen ollut se, joka on jäänyt voiton puolelle.