Kuinka paljon rahaa kuukaudessa vapautuisi elämiseesi jos sinulla ei olisi lemmikkiä tai lemmikkejä?
Kommentit (79)
Mulla on vain yksi lemmikki ja siihen menee noin 2000-3000e kuussa. Eli Vaimo.
Ei paljon mitään. Pieni koira nukkuu vieressäni, syö samaa ruokaa, mitä minulta jää. Terve on, 13vuotias. Kynsien leikkuu silloin tällöin 15€
heh, myin omistusasuntoni helsingistä (ostin 2009) ja muutin turkuun. Vapautui rahaa 250k€ vaikka ostin asunnon jo turusta. Se mitä menee kissaan on sivuseikka.
Kissa, muutama tonni vuodessa ml. eläinlääkärikäynnit. Kissasta on paljon enemmän iloa kuin niistä rahoista tilillä muiden rahojen jatkona. Pankkitilisaldo ei tule syliin pörisemään.
Ei ole koskaan ollu lemmikkiä joten mikään ei muutu mun taloudessa. Rahat tosin menee muuhun humpuukiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutama euro, kissani ei syö kuin kuivaruokaa.
Eikö kissan pitäisi syödä enimmäkseen märkäruokaa ja vaan vähän kuivaruokaa?
Riippuu kissan mieltymyksistäkin mitä suostuu syömään. Tarjolla voi olla molempia mutta jos vain toista syödään. Ja tilanteesta. Vähäkaloriset hammasraksut voi olla hyvä ohessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuivaruoka on kaikista paskinta ruokaa lemmikille. Miksi pitää hankkia eläin, jos aikoo ruokkia sitä roskaruualla, mikä yleisemmin sairastuttaa ne nopeammin ja lyhentää elinikää?
Ei suostu syömään mitään muuta, eikä pakottaakaan voi. Missä sanoin kissani syövän roskaruokaa, ääliö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kissan pitäisi syödä enimmäkseen märkäruokaa ja vaan vähän kuivaruokaa?
Pitäisi mutta meidän herra ei suostu syömään mitään muuta kuin raksuja.
Ehkä 100 euroa jos jyvitetään koko vuoden kulut kuukausittaisiksi ja sekin yläkanttiin. Entä sitten? Onnellisuudesta se veisi pois paljon enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Kissa, muutama tonni vuodessa ml. eläinlääkärikäynnit. Kissasta on paljon enemmän iloa kuin niistä rahoista tilillä muiden rahojen jatkona. Pankkitilisaldo ei tule syliin pörisemään.
Muutama tonni vuodessa? Kuinka sairas sun kissa on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkoileeko vapaana ja syö hiiriä lisäksi? Jos ei, niin toivottavasti kissallesi maistuu vedenjuonti, muuten voi tulla terveysongelmia.
Ulkoilee, syö hiiriä ja juo vettä.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko hämähäkille tehdä kodin läpinäkyvään rasiaan? Jos sisustaisi sen.
Se on villi eikä eläisi lajityypillistä elämää. Se voi tarvita muutakin kuin jonkun ötökän silloin tällöin.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä joku 500 - 700 euroa. Prioriteettikysymyshän tämä on.
Vielä on varaa tukia vähentää
Enpä ole laskenut, ruokaa ja hiekkaa ostan tarpeen mukaan. Ostan megapakkauksia ja seniori ei paljoa syö niin ei varmaan montaa kymppiä kuukaudessa mene. Vuosittaiseen eläinlääkäritarkastukseen ja hampaiden putsaukseen menee vähintään pari sataa ja pahimillaan lähes tonni jos pitää hampaita poistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin 200€/kk menee vakuutukseen, ruokaan, lääkkeisiin ja herkkuihin. Yllättävät lääkärikulut ja hoitolalaskut päälle jos niitä on.
Mulla on ollut koiria jo 22 vuotta enkä ikinä ole ottanut vakuutusta. Jos nyt joku päivä tulee joku isompi operaatio, niin olen sen hinnan säästänyt jo monta kertaa noissa vakuutusmaksuissa.
Minulla on ollut koiria vielä paljon kauemmin, useita kerrallaan, ja olen aivan samaa mieltä noista vakuutuksista. Yhdellä tai kahdella koiralla vakuutus voi kannattaakin, mutta kun koiria on monta, ei todellakaan kannata. Rokotuksia ja terveystutkimuksia (lonkat, kyynärpäät, selkä, polvet, silmät, sydän jne.) ne eivät korvaa. On omavastuut ja poissuljetut vaivat. Parilla omistanikin olisi kannattanut, mutta valtaosalla ei. Kokenut omistaja osaa hoitaa monet vaivat itsekin, eikä joka naarmusta tarvitse lähteä lääkäriin.
Olen laskenut säästäneeni hurjia summia vuosien varrella juuri sillä, etten ota koirille vakuutuksia, ja aina on ollut varaa hoidattaa silloin kun joku koirista on jotain kalliimpaa hoitoa tarvinnut.
100-200e/kk ruokakulut, koira syö pääosin raakaa broileria, naudan niskanikamia ja kerran viikossa saa puolet lohifileestä. Punkkilääke ja rokotukset kustantaa silloin tällöin oman osansa. Anoppi haluaa maksaa koiran vakuutuksen joten siitä ei ole meille lisäkulua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin 500 - 700 voisi vähentää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin 500 - 700 voisi vähentää
Peruspäivärahastako?
Kaksi pienehköä koiraa, ruokaan satanen kuussa, trimmaukseen vuodessa 390 euroa, pakolliset rokotukset, satunnaiset lelut ja paskapussit. Siinä se. Onneksi ovat olleet hyvin terveitä nämä meidän 10v ja 11v seniorit.