90 Day Fiance - virallinen vol. 2
Edellinen pitkä ketju hidastelee ja pätkii, joten aloitetaan jatko-osa.
Katsojille kysymys alkuun, mistä 90D-konseptista pidät eniten?
Katso lähetysajat : 90 Päivää Morsiamena - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (3178)
Guillermo oli niin ihanan aito tuolla Tell alleissa. Sillä pysynyt järki päässä ja tilannetaju hallussa, ei tajua miksi jenkit tekee aina niin paljon draamaa ja haluavat tehdä kaikkea huomionhakuista, ja perustelevat miten heillä on oikeus siihen. Köyhästä maasta tullut mies on selvästi pysynyt nöyränä. Arvostan <3
Vierailija kirjoitti:
Rick vaikutti ok:lta alkuun mutta nyt tullut esiin epävarma, ilkeähkö mies joka luulee olevansa taivaan lahja naisille (työkseen ajaa uuberia?) Tämä selittää miksi rick raahaa nuoria vaimoja köyhistä maista, ei ole kelvannut jenkeille.
Rickillä taisi olla joku peruukkiliike, huonon ja halvan näköisiä Temu-peruukkeja ne mitä ekassa jaksossaan järjesteli.
Todella narsistinen tyyppi, ja jotain samaa siinä kuin sarjan pyörätuoliin joutuneessa entisessä huumekauppiaassa Brianissa joka lyttäsi naisia, kohteli esineinä, ja välillä esitti uhria jotta naiset palvelisi ja myötäilisi tahtonsa mukaan, tai olisivat pahoillaan kun tietämättään loukanneet miestä ja korvaisivat tätä jotenkin.
Vieläkin Juliasta. Tell Allissa oli kyllä ohari se että Julia saanut keskenmenoja. Niistähän ei lääkärireissuillaan puhuttu mitään! Siis, just kuten joku jo sanoi, puhuttiin että ihan alkuunkin raskaaksi tulo vaikeaa, olikohan joidenkin kohdun arpeutumisten takia. Se selitettiin ja Julia pohti asioita. Silloinhan olisi ollut esillä, että ollut kenkenmenoja. Pidän tuota kohtaa nyt kyllä myöhemmin keksittynä. Tosielämässä mä ymmärrän Juliaa, ettei halua kertoilla raskaudesta vielä. Eiko Julia voisi sanoa ääneen, etten uskalla kertoilla, jos vaikka raskaus ei kestäkään loppuun. Hänellä pelkoa tässä kohden, voihan semmoisen myöntää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rick vaikutti ok:lta alkuun mutta nyt tullut esiin epävarma, ilkeähkö mies joka luulee olevansa taivaan lahja naisille (työkseen ajaa uuberia?) Tämä selittää miksi rick raahaa nuoria vaimoja köyhistä maista, ei ole kelvannut jenkeille.
Rickillä taisi olla joku peruukkiliike, huonon ja halvan näköisiä Temu-peruukkeja ne mitä ekassa jaksossaan järjesteli.
Todella narsistinen tyyppi, ja jotain samaa siinä kuin sarjan pyörätuoliin joutuneessa entisessä huumekauppiaassa Brianissa joka lyttäsi naisia, kohteli esineinä, ja välillä esitti uhria jotta naiset palvelisi ja myötäilisi tahtonsa mukaan, tai olisivat pahoillaan kun tietämättään loukanneet miestä ja korvaisivat tätä jotenkin.
Olinkin jo unohtanut tuon pissapussimiehen, hyi ällötys.
Emily ja Kobe. Jännä, kun tällä palstalla useinkin tulee esiin, ettette niin tykkää Emilystä. Hänet koetaan ärsyttävänä. Minä pidän hänestä! Joskus luonnehditaan, että hän on laiska? Mutta mä näen, että hän on ihanan rauhallinen ihminen, ei hötkyile, pysyy oleellisessa. Rakastaa miestään ja lapsiaan, lisääkin lapsia tervetullutta. Mä näen Emilyn jotensakin lämpimänä äitinä, pehmeänä ihmisenä. Sopivat Koben kanssa yhteen. En mä sano ulkonäön perusteella esim. tuollaista laiska-luonnehdintaa. Kyllähän meissä palstalaisissakin on lihavia ja laihoja, pitkiä ja pätkiä. Ihmiset vain ovat - eri näköisiä.
Vierailija kirjoitti
Jos olisin Betty, minua turhauttaisi tuo ettei Julia ole vaivautunut opettelemaan englantia
Ihme dissausta täällä Julian enkun kielestä. Jollain kieliopilla peruselämässä ei kai oo hitonkaan väliä. Puhuu täysin ymmärrettävää kieltä! Joku sijamuoto tai verbi väärässä paikassa, so what???!!! Ennemmin pitäs ihmetellä miksi ei Robertin Anny mene puheterapeutille, sen enkku on aivan hirveetä mongerrusta! Siitä ei ees saa selvää. Ashleyn Manuel ei puhu ollenkaan enkkua, Davidin Anniella kielioppi samalla tavalla sekasin, mehiläshoitaja Mursel ja Anna puhu alkuun käännösohjelmalla, ei mitään yhteistä kieltä. Marsumiehen vaimo Anali ei alkuun puhunu sekään sanaakaan enkkua.
Tossa jo muutama joilla puhe on paljon heikompaa ku Julialla joka sentää puhuu, viis jostain kieliopista.
Vierailija kirjoitti:
Emily ja Kobe. Jännä, kun tällä palstalla useinkin tulee esiin, ettette niin tykkää Emilystä. Hänet koetaan ärsyttävänä. Minä pidän hänestä! Joskus luonnehditaan, että hän on laiska? Mutta mä näen, että hän on ihanan rauhallinen ihminen, ei hötkyile, pysyy oleellisessa. Rakastaa miestään ja lapsiaan, lisääkin lapsia tervetullutta. Mä näen Emilyn jotensakin lämpimänä äitinä, pehmeänä ihmisenä. Sopivat Koben kanssa yhteen. En mä sano ulkonäön perusteella esim. tuollaista laiska-luonnehdintaa. Kyllähän meissä palstalaisissakin on lihavia ja laihoja, pitkiä ja pätkiä. Ihmiset vain ovat - eri näköisiä.
Emily rauhallinen? No ei ole! Jatkuvasti hirvee esitys päällä. Huutaa ja meuhkaa ja on muutenkin koko ajan äänessä tai pyllistelee kameralle paksun takapuolen kanssa. Olis voinu mennä töihin ja hoitaa kroppansa kuosiin mut makaa mieluumin ku lahna reidet levällään pukkaamassa uutta pullaa uunista ulos. Saa sillä tavalla maata kotona ahtamassa lisää ruokaa kupuunsa. Muistuttaa jo rannalle ajautunutta valasta. Ja taas uus pulla uunissa. Eipä tartte mennä vieläkään töihin vaan saa jatkaa kotona lihomista.
Täällä puhetta Amerikkaan muuttaneiden englannin kielen taidosta. Olen myös ihmetellyt, miten epäselvää kieli melkein kaikilla on. Musta tuntuu, että niissä muissa maissa, jos englantia opetetaan, ei opeteta kunnolla kuten Suomessa. Mä olen jo vanhempi ihiminen ja muistan esimerkiksi, miten englannin kielen alkuvuosien oppitunneilla ope tuli nenän eteen seisomaan vuorotellen kunkin oppilaan eteen. Siinä sit antoi sanoja sanottavaksi ja hän korjasi heti, miten suussa jokin äänne ääntyy ja mihin kieli pannaan milloinkin. Ikäni muistan, tiedän ja osaan, että this, that, there, think jne äännettävä laittamalla kieli eteen hampaiden väliin ensimmäisen äänteen kohdalla. Myös tupla-v äännettävä tietyllä tapaa suuta liikuttaen, mikä tekee sen, ettei kyseessä todellakaan ole laiskasti äännetty v. Sit myös kieliopin opettelimme viimeisen päälle ja englannissa tärkeää ovat myös epäsäännölliset taivutukset ja poikkeukset. Kaikki piti oppia ulkoa ja opittiin. - Pointtini on, etten usko että nuo puhutut hahmot ovat mitään tämmöistä englanninopetusta saaneet. Venäjänkielisten pitää oppia kirjaimetkin! En ole selvillä, miten nykyisin enkkua Suomessa opetetaan, varmaan eri lailla. Mutta mä olen ikikiitollinen keskikoulu-lukio-opetukselleni!
Mä näen, että Emily on leikkisä, iloinen. Hän makailee tietysti aina, kun kuvataan, koska ne kohtaukset on tehtävä sohvalta ja heidän alkuaikoinaam kuvattiin myös keskustelujaan kun loikoilivat parisängyllään. Tv näyttää vain tuollaista asentoa..
Vierailija kirjoitti:
Lasi kädessä on Kenny ja Armando, Veronicalla ja Timillä isoissa pillimukeissa drinksut, Emilyn jättimukista et tiedä, mitä siellä on, Robin ja Anney joivat viiniä ja olutta ennen Anneyn viimeistä raskautta, ym. Sen perusteella ei voi ketään juoppona pitää. Betty tarvitsisi ihotautilääkärin hoitoja kasvoilleen, - ehkäpä käykin jo hoidoissa, muuten hän ei alkkikselta vaikuta.
-> Kovaa on alkkiksen puolustelu. Mitenkähän lie alkonkäyttösi laita?
Esitän vastakysymyksen: mikä on oma suhteesi alkonkäyttöön?
Vierailija kirjoitti:
Mä näen, että Emily on leikkisä, iloinen. Hän makailee tietysti aina, kun kuvataan, koska ne kohtaukset on tehtävä sohvalta ja heidän alkuaikoinaam kuvattiin myös keskustelujaan kun loikoilivat parisängyllään. Tv näyttää vain tuollaista asentoa..
Ei se asento johdu tv:n kuvakulmasta. Emily on ainoa joka röhnöttää sohvalla tai aiemmin sängyllä. Röhnöttää kuin iso emakko pahnoilla. Pillow Talkissa on ollut sängyillä ja nyt sohvilla David ja Annie, Robert ja Anny, Loren ja Aleksei, Yara ja Jovi, Kenny ja Armando, Kalani ja Asuelo ja nyt Kolini Asuelon tilalla, Patrick ja John, Veronica ja Tim, Ashley ja äiti (vain istumassa) ja listaa vois vieläkin jatkaa mutta pointti on se että kaikista Pillow Talk tyypeistä Emily on ainoa röhnöttäjä! Ihmekö sitten jos antaa laiskan kuvan kun ei pysty ees istumaan suorassa.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole ihme, ettei Georgia haluu seksiä.
Eukko on jäänyt 90-luvulle jättidaisareineen.
Samoin vaatteet, hyi. Ja niillä on tosi outo sympioosi Staycen kanssa, kumpikin psykiatrille ja erikseen!.
.
Jopa itse pallotissikuningatar Pamela Anderson poistatti vanhanaikaiset silikoninsa vuonna 1999 :)
Ehkä ne sen vanhat siirrettiin Darceylle kierrätyksenä ja sen jälkeen halunnut lisää ja lisää, siihen pisteeseen asti että silikonit kelluu leuassa ja kaula hävinnyt jonnekin?
Huomasko muut miten se pyöri siinä taas muiden keskellä teinimäisen huomiohakuisesti möykkäämällä jotenkin että "Yeah, Double D! Double D!" ja työnsi silikoneja esiin? Kun kehui alakerrassa muille että Kara nuolaisi niitä. Nuo viimeiset silikoninsa ei todellakaan ole enää mitkään DD-kupit edes tuon kokoisella 145 senttisellä naisella, vaan lähemmäs F tai G-kupit!
En minä ainakaan näe tämän sarjan väellä mitään alkoholiongelmaa. Normi settiä on niin sarjan kuvauksissa ja Pillow Talkeissa, sillä ulkomailla muutamissa maissa asuneena, mukaan lukien USA, niissä ollut rennompi suhtautuminen alkoholiin ja sillä keskeinen osa ruuan kanssa, joko ulkona syödessä tai kotona. Ei siitä tehdä ongelmaa, eikä siellä vedetä perskännejä, vaan se on osa elämää ja nautintoa, ja alkoholista puhutaan avoimesti että mistä kukakin pitää ja että mitkä drinkit on hyviä minkä ruuan kanssa, ilman että ketkään tuomitsevat, leikkivät moraalipoliisia tai kyttäävät, kuten Suomessa tehdään edelleen 2020-luvulla!
Ranskassa paikallisten tuttavaperheiden 12-15 vuotiaille lapsille annettiin vedellä lantrattua punaviiniä että oppivat juomaan sitä ruuan kanssa. 16-vuotiaina saivat viinin ilman vettä :D Etelä-Euroopan maissa alkoholia saa joka kioskista ja marketista, eikä ostamiselle ole ikärajaa, teinit hakivat usein marketista viiniä meille jos meinasi loppua kesken yhteisillä illallisilla.
USA:ssa oli normaalia käydä lasillisilla työkavereiden jälkeen kerran viikossa, paikallinen suosittu meksikolaisravintola missä parit isot Spicy Margaritat alkuun napostelujen kanssa ja pari olutpulloa pääruuan kanssa ja ehkä pari tequilashottiakin lämmikkeeksi jos oli viileämpi sää. Jos Suomessa pyytää työkavereita drinkeille töiden jälkeen, sinne pitää livahtaa aivan kuin salaa ja huomiota herättämättä, ja kavereilta kuultu että heillä mukaan lyöttäytyy 1-2 henkilöä jotka lähtee kyttäämään toisten alkoholikäyttöä ja raportoivat niitä jeesustelevasti kaikille muille. Suomalaisilla kyttääjillä ja moralisoijilla taitaa itsellään olla alkoholin kanssa ongelmaa, joten projisoivat ne muihin.
Suomen alkoholipolitiikka on samalla tasolla kuin Saudi Arabian (ja Ruotsin sekä Norjan) ja meiltä puuttuu hyvä ja laadukas (ruoka)juomakulttuuri, mikä tosiaan aika noloa vielä näin 2026 vuonna. Olen kertonut ulkomaisille että Suomessa on alkoholin monopolimyynti vain yhdellä valtion liikkeellä, ja että kaupasta saa vain laimeita "sääliviinejä". Ovat luulleet että heitän läppää, että eihän tuollaista voi missään oikeasti olla! :D Tanskassa ja Virossa saa sentään viinit ja väkevät marketeista. Suomalaisia kohdellaan kuin tyhmiä maaorjia viranomaisten ja poliitikkojen puolelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se asento johdu tv:n kuvakulmasta. Emily on ainoa joka röhnöttää sohvalla tai aiemmin sängyllä. Röhnöttää kuin iso emakko pahnoilla. Pillow Talkissa on ollut sängyillä ja nyt sohvilla David ja Annie, Robert ja Anny, Loren ja Aleksei, Yara ja Jovi, Kenny ja Armando, Kalani ja Asuelo ja nyt Kolini Asuelon tilalla, Patrick ja John, Veronica ja Tim, Ashley ja äiti (vain istumassa) ja listaa vois vieläkin jatkaa mutta pointti on se että kaikista Pillow Talk tyypeistä Emily on ainoa röhnöttäjä! Ihmekö sitten jos antaa laiskan kuvan kun ei pysty ees istumaan suorassa.
Ei se varmaan pelkästä asennosta johu vaan siitä että aikuinen nainen loisi vanhempien kellarissa lisääntymässä ukkonsa kanssa kunnes vanhemmat pani stopin ja käski muuttaa muualle. Työttömänä vanhempien elätettävänä työntämässä liukuhihnalta vauvaa toisen perään. Tota mä sanon laiskaksi.
Ei se varmaan pelkästä asennosta johu vaan siitä että aikuinen nainen loisi vanhempien kellarissa lisääntymässä ukkonsa kanssa kunnes vanhemmat pani stopin ja käski muuttaa muualle. Työttömänä vanhempien elätettävänä työntämässä liukuhihnalta vauvaa toisen perään. Tota mä sanon laiskaksi.
Oman talon he sai ostettua vasta kun Kobe oli menny töihin tienaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Kobe on ihana, Emilyn isä on ihana, Emilyn äiti on ihana, mutta Emily on ä r s y t t ä v ä!!! Ei kunnioita tippaakaan muita ihmisiä, aina minäminäminääääensin ja törkeästi huutaa toisten puheiden päälle, kuten niiden muiden sarjan naisten jotka ovat katsomassa sarjaa samalla sohvalla, eikä ota toisten mielipiteitä vastaan vaan vääntelee veemäisesti naamaansa ja muljauttelee silmiään. Sillä on jokin sairas pakkomielle saada viimeinen sana kaikkeen, siksi Kobe naurahtelee vaan kun tietää että se vaan jatkaa ja jatkaa vänkäystä vaikka maailman tappiin ja korottaa ääntään lisää, niin että lapsetkin herää. Esimerkkinä, kun Kobe kyseenalaistaa tv-ruudulla tapahtuvaa Jasminen toimintaa niiden Pillow Talkissa, hän ei saa lausettaan loppuun eikä perusteltua mielipidettään, kun Emily huutaa sille päin naamaan että "Mutku Jasmine on mun kaveri!" aivan kuin se oikeuttaisi tekemään väärin kunhan on Emilyn sometuttuja. Välillä juttunsa on ala-arvoisia että nyt kiihottaa, lähde paneen mua ja tuottaan mulle lisää babyjä.
Samoin se kameran edessä huomionhakuinen tanssihölskymisensä ja kun työntää peräpäätään kameraan, voisiko olla tekemättä tuota. Oikeasti, afrikkalainen iso norsukin tanssii sirommin ja nätimmin!
Emilyn sisarukset on korkeakoulutettuja ja hyvissä töissä, sisko on markkinointiyrityksessä Kaliforniassa, vanhempi veli jonkin alan taiteilija ja nuorin veli on eläinlääkäri. Isällä arkkitehtitoimisto, ja äidillä suvun hevostila hoidettavana.
Emily on vaan maannut iskän ja äiskän nurkissa, bilettänyt ja elänyt niiden rahoilla, ei viitsinyt kouluttautua. Siitä saa peruslaiskan ja mukavuudenhaluisen kuvan, sama mitä tekee. Vanhemmat taisivat kyllästyä tyttäreen jolle ei mitkään opinnot maistuneet, joten sille järjestettiin jonkin järjestön kautta harjoittelujakso Kiinaan missä "apulaisopetushommia" eli opettamaan lastentarhaikäisille lapsille helppoa englantia, oman biletyksensä lomassa joka ei loppunut. Siellähän se tapasi Koben yökerhossa, ajatteli pitää hauskaa hyvävarusteisen tumman miehen kanssa, ja pamahti sille paksuksi, ennen korona-aikaa.
Olisko tarjolla ollut pieniä ja huonovarusteisia kiinalaismiehiä, joten toki tuollainen Kobe vei jalat alta! :D xD
Vierailija kirjoitti:
Täällä puhetta Amerikkaan muuttaneiden englannin kielen taidosta. Olen myös ihmetellyt, miten epäselvää kieli melkein kaikilla on. Musta tuntuu, että niissä muissa maissa, jos englantia opetetaan, ei opeteta kunnolla kuten Suomessa. Mä olen jo vanhempi ihiminen ja muistan esimerkiksi, miten englannin kielen alkuvuosien oppitunneilla ope tuli nenän eteen seisomaan vuorotellen kunkin oppilaan eteen. Siinä sit antoi sanoja sanottavaksi ja hän korjasi heti, miten suussa jokin äänne ääntyy ja mihin kieli pannaan milloinkin. Ikäni muistan, tiedän ja osaan, että this, that, there, think jne äännettävä laittamalla kieli eteen hampaiden väliin ensimmäisen äänteen kohdalla. Myös tupla-v äännettävä tietyllä tapaa suuta liikuttaen, mikä tekee sen, ettei kyseessä todellakaan ole laiskasti äännetty v. Sit myös kieliopin opettelimme viimeisen päälle ja englannissa tärkeää ovat myös epäsäännölliset taivutukset ja poikkeukset. Kaikki piti oppia
Olisi tosiaan kiva tietää millaiset englannin opinnot tai mahdollisuudet noiden sarjan mukana olijoilla on omissa maissaan ollut. Ainakin Suomessa ollut hyvä kielten perusopetus. En minäkään tiedä millaista tänä päivänä, mutta silloin kun kävin yläastetta 80-90-lukujen vaihteessa, meillä oli fonetiikan osuus ja englanninopettajamme vanha opiskelukaveri joka opetti englantia naapurikaupungin yliopistossa viestinnän ja tulkkauksen koulutusohjelmissa, kävi opettamassa meille tuota oikeaoppista lausumista muutaman kerran. Hän osasi ottaa huomioon britti- ja jenkkienglannit, sillä meillä ei pakotettu ketään kumpaankaan muottiin eikä toisen murteen suosiminen laskenut kenenkään numeroita.
Nuo murteet tuli mieleen kun minua hieman vanhemmalla ja toisessa kaupungissa asuvalla serkulla oli todella kova brittifani lukion englanninopettajana, nainen kuulemma väänsi brittienglantia ja ihaili brittikuninkaallisia, brittisarjoja ja brittibändejä :D Serkku oli Jenkeissä vaihto-oppilaana lukion 2. luokan ajan joten oppi luonnollisesti jenkkimurteen sieltä. Palattuaan sieltä, joutui tuon opettajan englannin tunneille, ja tämä oli suorastaan halveksinut serkkuni jenkkimurretta ja juttuja sieltä osavaltiosta missä oli käynyt high schoolia, ja jenkkibändejä joiden kuvia hänellä oli puseroissaan jne. Serkulla oli aina ollut englanti 10 ennen vaihto-oppilaaksi lähtemistä mikä toki myös kannusti häntä lähtemään ja kun oli ollut useita kirjekavereita sieltä päin, mutta palatessaan tuo opettaja antoi hänelle ensitöikseen vain 7:an vaikka olisi kuulemma tehnyt mieli antaa pelkkä 6! Miettikää millainen kohu tuollaisesta epäreiluudesta olisi tullut tänä päivänä, mutta tuolloin oli vaan nieltävä kaikki ja yritettävä paremmin, koska opettaja määrää.
Jenkeillä on muuten eräs todella yleinen kirjoitusvirhe; kun pitäisi kirjoittaa että heidän eli their, kirjoittavat lähes poikkeuksetta sen there, eli siellä. En ole koskaan nähnyt kekenkään suomalaisen kirjoittavan tuota väärin. :)
kenenkään, korjaus tuohon, eli kyse ei ollut Kekestä ;D