Ottaessani eron miehestäni 20 vuoden jälkeen, kerronko oikean syyn, vai en?
Olen pettänyt miestäni avioliittomme aikana noin viiden eri miehen kanssa. Suurimman osan kanssa ei ole tapahtunut mitään viestittelyä ja pusuja pahempaa, mutta viime keväänä höyrähdin yhden kanssa sänkyyn. Emme kyllä tämän kanssa pitäneet mitään yhteyttä ennen eikä jälkeen tapahtuneen, oli känninen päähänpisto.
Melkein yhtä monta kertaa kuin näitä pettämisiä on tapahtunut, olen päättänyt etten enää petä, mutta myöntää täytyy, että olen liian laiska, itsekäs, ja heikko, että lupaukseni pitäisi.
Nyt mulla kiikarissa taas uus tyyppi, jonka kanssa ei ole tapahtunut vielä mitään, mutta tunnistan ja tunnustan, että jos hän näyttää vihreää valoa, niin mua viedään taas enkä estele.
Siksi päätin, että mun pitää varmaankin jättää mieheni, hän ansaitsee parempaa. On hyvä mies, jota minä en selkeästikään osaa arvostaa enkä rakastaa, niinkuin pitäisi.
Tiedän, ansaitsen kaiken kuran, antakaa tulla vaan jos huvittaa. Ja juu, luultavasti kadun ja jään ypöyksin loppuelämäkseni, mutta olen varautunut että niin käy. Senhän minä itseasiassa ansaitsisinkin.
Mutta itse kysymys: Kertoessani että otan eron, kerronko syyn hairahduksineen? Vai sanonko vaan, että en rakasta enää tms.
Pohdin että toisaalta, jos kertoisin syyn ja petokset, mies pääsisi minusta ehkä nopeammin yli kun alkaisi vihata minua ja tajuaisi mikä hirviö oikeasti olenkaan, mutta toisaalta, en haluaisi oikeasti loukata häntä, minulla ei ole siihen mitään syytä ja toivon hänelle pelkkää hyvää... ja toki pelkään reaktiotaan jo erouutiseen, saati pettämisiin. Tekisikö jotain itselleen tai minulle julman paljastuksen jälkeen, en voi tietää...
Kommentit (61)
Jos aloittaja on työtön ja joku sanoi sille mene töihin?
Eikös seksityö lasketa jo virallisesti vai miten se nyt on....?
Miksi eroaisit? Juuri julkaistiin ruotsissa kirja, missä julkisesti kerrotiin, kuinka mies petti vaimoaan 100 eri naisen kanssa. Anna mennä vaan ja ehdota pariterapiaa ja luota miehen armollisuuteen!! Synnithän on tehty anteeksiannettaviksi.
T kaikki miehet, me ollaan sun puolella sisko!
Vierailija kirjoitti:
Jos aloittaja on työtön ja joku sanoi sille mene töihin?
Eikös seksityö lasketa jo virallisesti vai miten se nyt on....?
Hehhe. Enkä oo työtön.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin niinkuin jätettynä miehenä sanoisin, että älä jumankauta käytä tuota fraasia
"Sä ansaitset parempaa kuin minä"
"Ero on miehelle helpompi kun hän vihaa sinua"
Siinähän sinä asetat itsesi jotenkin parisuhteessa yläpuolelle, ikäänkuin jaloutesi vuoksi sinä olet tässä se hyväntekijä miehelle, vaikka itse olet se väärin tekijä.
Tee päätös itsesi kannalta. Sanot ettet rakasta enää, eli et siis halua jatkaa suhdetta? Jos näin on, niin sano että et enää rakasta ja haluat eron. Ei ole miehelle oikein että olet yhdessä hänen kanssaan silloin.
Eli toimintamalli seuraava.
Jos haluat erota, sano se ääneen ja eroa. Jos mies kysyy syytä, sano ettet rakasta. Jos silti tinkaa lisää vastauksia, tunnusta seikkailusi ja eroa.
Jos et halua erota, tunnusta seikkailusi ja sano että tule
Sunhan ei oo mikään pakko roikkua tuossa limbossa, jossa päättämätön miehesi haluaa sua roikottaa. Jos se on susta ikävää, tee siitä loppu ja unohda haaveet jostain eron jälkeisestä tekemisestä. Mies on paljastanut todellisen luontonsa. Sitä on syytä uskoa.
Hän asuu kodissani, eikä saa itseään lähtemään. Yritti jopa ehdottaa, että minä lähtisin. Katselee kyllä asuntoja, mutta ei kai sekään ihan tuossa tuokiossa onnistu, vaikka on rahaa.
Olen monta kertaa sanonut, että hänen pitää muuttaa.
Käytännössä on siis vaikeaa "tehdä loppu" jos toinen ei saa aikaiseksi. Minulla ei ole mitään haaveita eronjälkeisestä tekemisestä, vaan hänellä. Kaikki illuusiot karisseet.
Nyt haluaisin jatkaa eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
"Olen pettänyt miestäni avioliittomme aikana noin viiden eri miehen kanssa. Suurimman osan kanssa ei ole tapahtunut mitään viestittelyä ja pusuja pahempaa"
On se hurjaksi mennyt tämä irstailu nykyään. Ihme ellei taivaalta sada pian tulta ja tulkiveä uuden ajan sodomaan.
Aina tuota on ollut joka puolella, missä on rahaa ja tilaisuuksia. Jörn donnerkin oli vanha pukki.
Itseä kyllä rehellisesti ihmetyttää, että mikä siinä yhtymisessä on niin ihmeellistä. Siis että jaksaa vuosi toisensa jälkeen siitä innostua, joko oman puolison tai toisten kanssa. Woo hoo kusielintä toista vasten, amazing.
No ensin, tottakai eroat, kun kerta siltä tuntuu. Syy, no riippuu tyypistä, jos on äidin vässykkä takertuja, kerro pääsee helpommin eroon tai jos on jykeväleukainen äijä, älä kerro.
kerran täällä vain ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Kertoisin varmaan jonkun puolitotuuden, että olen ihastunut toisiin miehiin toistuvasti ja tuntuu, että on väärin pysyä miehen kanssa jos jatkuvasti tuntee vetoa tai on tunteita muita kohtaan. Ikään kuin varoittelua, että saatan pettää jos jään tähän suhteeseen.
Miehelle ei jää pahaa mieltä siitä, että häntä on petetty, mutta todennäköisesti pahoittaa mielensä sen verran, että ero on hänellekin vähän helpompi.
Mitä helvettiä! Ei sitä toista ihmistä tarvitse paapoa ja keksiä jotain "helliä" tapoja päästä eroon. Jos on pettänyt, ei ole ajatellut tai kunnioittanut toista ihmistä eikä hänen tunteitaan tai tehtyjä lupauksia. Ajattelutyö olisi pitänyt tehdä siinä vaiheessa.
Tuo mukamas nätisti jättäminen on vain oman egon pönkittämistä ja hellittelyä. Koska enhän minä ole mikään sika...
Wake up and smell the roses.
Vierailija kirjoitti:
Et ole ollut liittosi aikana mitenkään poikkeavan petollinen, yleistä etenkin, kun mennään tosi nuorena yhteen ja kaikenlaista on jäänyt kokematta.
Jos haluat vapauden, eroa. Pettämisistä ei tarvitse kertoa.
En ole kyllä yhtä varma miehesi puhtoisuudesta, en montaa keski-ikäistä miestä tunne, joka ei olisi esim. pikkujouluissa valmis pettämään.
Niin ehkä tässä olisi parempi puhua siitä pettämisestä ja koittaa vaikka kasvaa ihmisinä. Joko ruotsalaiseen malliin avoimeen polygamiaan tai sitten selvittää ongelmat ja kohti monogamiaa.
Vierailija kirjoitti:
No ensin, tottakai eroat, kun kerta siltä tuntuu. Syy, no riippuu tyypistä, jos on äidin vässykkä takertuja, kerro pääsee helpommin eroon tai jos on jykeväleukainen äijä, älä kerro.
kerran täällä vain ollaan.
Ihan naiivia. Kuin pääsisit eroon synneistäsi kuolemalla. Ne seuraavat sinua seuraavaan elämääsi ja tekevät siitä helvetin. :D
Sanot että olet ihastunut toiseen ja haluat eron.
Miksei miehet ikinä myönnä olevansa laiskoja, itsekkäitä, ja heikkoja pettäessään :D
Jos ottaisitte vähän taukoa suhteesta ja asuisitte erillään, niin ehkä oppisit arvostamaan kumppaniasi? Saatat alkaa kaipaamaan häntä niin ettet halua ketään muuta, ainakaan yhtä paljoa.
Onko mies kovasti eroamista vastaan?
Toivottavasti jännämies kostaa tuollaiselle pettäjä naiselle. Naiset ei tajua että mies voi hermostua ja puukottaa naisen joka pettää. Monet naiset menettäneet henkensä joten suosittelen ettet petä.
En voi sanoa, että mitä sinun miehesi haluaa, mutta minä haluaisin tietää, jos minua on petetty. Se todellakin auttaisi minua menemään eteenpäin. Toki se myös romuttaisi itsetuntoni, mutta minulle totuuden tietäminen on tärkeämpää.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti jännämies kostaa tuollaiselle pettäjä naiselle. Naiset ei tajua että mies voi hermostua ja puukottaa naisen joka pettää. Monet naiset menettäneet henkensä joten suosittelen ettet petä.
Eli suosittelet käytännössä naisille elämää ilman miestä, koska emotionaalisina ja väkivaltaisina olette uhka naisen hengelle.
Eihän tuo vielä mitään, minun ex-vaimoni petti menemäälä sänkyyn ainakin kymmenen miehen kanssa, osa vielä minun tuttaviani. Tälläistä meno on nykyään kun naiset on niin vapaantuneita
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo vielä mitään, minun ex-vaimoni petti menemäälä sänkyyn ainakin kymmenen miehen kanssa, osa vielä minun tuttaviani. Tälläistä meno on nykyään kun naiset on niin vapaantuneita
Kiva, ettet yleistä yhtään. Jos sulla on huono maku naisten suhteen, niin se ei ole muiden syytä.
Itselle oli jo ihan tarpeeksi raskasta pelkkä ero ja tuska siitä. Olisi ollut ihan liikaa kuulla siihen päälle, että kaikki yhteiset vuodet ovat olleet valhetta. Eli älä kerro, älä väännä veistä haavassa.
Jos mies ei tiedä pettämisestä, älä kerro. Sillä keventäisi vain omaa taakkaasi ja heittäisit sen miehen kannettavaksi. Ja eroa nyt heti, ennen, kuin haaveilet seuraavasta petoksesta
Haluan erota, sillä haluan paneskella ympäriinsä eri miesten kanssa ja muutama on jo näköpiirissä.
Siinäpä lyhykäisyydessään, eiköhän mies tuosta ymmärrä.
Kertoisin varmaan jonkun puolitotuuden, että olen ihastunut toisiin miehiin toistuvasti ja tuntuu, että on väärin pysyä miehen kanssa jos jatkuvasti tuntee vetoa tai on tunteita muita kohtaan. Ikään kuin varoittelua, että saatan pettää jos jään tähän suhteeseen.
Miehelle ei jää pahaa mieltä siitä, että häntä on petetty, mutta todennäköisesti pahoittaa mielensä sen verran, että ero on hänellekin vähän helpompi.