Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos sisaruksesi eivät hyväksyisi puolisoasi ja osoittaisivat sen käyttäytymällä häntä kohtaan todella törkeästi

Vierailija
01.10.2025 |

Olisitko edelleen heidän kanssaan väleissä ja tekemisissä?

Kun nyt oletus on että puolisosi on aivan tavallinen ihminen, ei ole rikollinen tms. Sisaruksesi eivät vaan pidä hänestä.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisarukseni otti puolisokseen ihmisen, joka häistä ja yhteisestä lapsesta päätellen on sisarukseni mielestä kiva ihminen.

Meille sukulaisille tuo ihminen on piikittelevä ja röyhkeä, opettaa suvun lapsille kiroilua, sääntöjen rikkomista ja muuta epätoivottua. Hän vähättelee muita äänekkäästi, ja muiden kunnioitus puuttuu täysin.

Kyllä tuolle ihmiselle täytyi sanoa alussa muutaman kerran ihan napakasti, että millainen käytös ei ole sopivaa. Kyllä se siitä on aavistuksen tasoittunut, joten kannatti huomauttaa.

Ei ole sinun tehtävä puuttua! 

Kyllä saa puuttua, jos opettaa suvun lapsille kiroilua tai vähättelee muita. 

Vierailija
42/52 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisarukseni otti puolisokseen ihmisen, joka häistä ja yhteisestä lapsesta päätellen on sisarukseni mielestä kiva ihminen.

Meille sukulaisille tuo ihminen on piikittelevä ja röyhkeä, opettaa suvun lapsille kiroilua, sääntöjen rikkomista ja muuta epätoivottua. Hän vähättelee muita äänekkäästi, ja muiden kunnioitus puuttuu täysin.

Kyllä tuolle ihmiselle täytyi sanoa alussa muutaman kerran ihan napakasti, että millainen käytös ei ole sopivaa. Kyllä se siitä on aavistuksen tasoittunut, joten kannatti huomauttaa.

Ei ole sinun tehtävä puuttua! 

Minun tehtäväni on suojella lapsiani. En todellakaan katso hiljaa sivusta, kun joku aivan uusi tuttavuus puhuu lasten kuullen sopimattomia ja opettaa lapsia huijaamaan. Olen samaa mieltä, että tuon sisarukseni puolison tehtävä olisi itse kontrolloida omaa käytöstään. Ja kun hän ei siihen kykene, niin olisi sisarukseni asia puuttua tilanteeseen. Kun nämä kumpikaan ei toteudu, niin kyllä todellakin on minun tehtäväni huolehtia, että lapseni saavat tavata sukuaan jatkossa tervehenkisemmässä seurassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En olisi tekemisissä kuin joidenkin ns. pakollisten sukujuhlien verran.

Mitä on pakolliset sukujuhlat?

Häät ja hautajaiset. Aikamoinen statement on olla noihin menemättä.

Vierailija
44/52 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me emme kyllä osallistuneet miehen siskon häihin, koska välit ovat poikki. Koskaan ei ole anteeksi pyytänyt käytöstään, vaikka syytä olisi. Kutsu kuitenkin tuli, häälahjatoiveineen 😄

Vierailija
45/52 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä puolisoa valitse sisaruksilleni, joten vähentäisin kanssa käymistä heidän kanssaan.

Mulla on tilanne, että sisarukset ovat mieheni hyväksynyt samantien, mutta äitimme ei.

Pitkään äiti järkkäs mulle treffejä tavallisten miesten kanssa. Jakoi mun puhelin numeroa ympäriinsä. Vihjaili mun vanhoille luokkakavereille, että olisin kiinnostunut..

Mun äidille(ravintoloitsija) ei raitis mies sopinut. Mies joka oli vielä lähes kasvissyöjä ja it-alalla. Aivan uppo-outo siis.

Äiti toi tarjolle puolijuoppoja, joilla lapsia monen naapuruston tyttösen kanssa. Semmonen tavallinen mies olisi pitänyt ottaa.

Meille tuli tässä 30vuotta täyteen yhdessä, niin äiti totes kahvipöydässä, että kaipa se on alettava hyväksymään.. ei se vissiin mihinkään ole menossa. Sanoo nainen, joka itse juoksee vieraissa ja pisin parisuhde on kestänyt nippanappa 7 vuotta.

Mulla meni kuppi nurin. Miksei se voi olla hiljaa? Pysykööt poissa, kun ei loukkaamatta osaa olla. 

Sorry lähti pahasti sivuraiteelle, mutta kun tarpeeksi lähelle tuli, niin piti purkaa.

Kiitos ja anteeksi.

Vierailija
46/52 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelisin kyllä perustelut todella tarkkaan. Tunnen sisarukseni hyvin ja jos eivät pitäisi puolisoehdokkaastani, niin olisi ennenkuulumatonta ja kyllä vaikuttaisi paljon. Jos käyttäytyisivät ihan törkeästi häntä kohtaan, niin jotain olisi oltava tosi pahasti pielessä. Vaatisin saada tietää nämä seikat. Jos sisarukset eivät suostuisi kertomaan, niin pitäisi ottaa itse selvää, eli suhde jatkuisi mutta tuntosarvet ois sen jälkeen yliaktiiviset. Sisaruksille taas suuttuisin kyllä pahoin, jos eivät kertoisi mikä vikana 

Vierailija
47/52 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No reaktioni riippuisi varmaan aika paljon siitä, minkälaisia ihmisiä sisarukseni olisivat. Olisiko tuo kumppanin hyljeksiminen vain ns. viimeinen naula arkkuun, jolloin katkaisisin sen enempiä miettimättä välit. Jos taas sisarukseni olisivat ennestään sydämellisiä, hyviä ja oikeudentuntoisia ihmisiä, ja jostain syystä käyttäytyisivät nöin törkeällä tavalla kumppania kohtaan, niin olisin luultavasti vähän varuillani, vaikka puolisoa ei sisaruksia varten valitakaan. Rakastuneen ihmisen oma arviointikyky ei ole aina kovin hyvä, ja jos päästään terveet ja tasapainoiset sisarukset käyttäytyisivät noin törkeällä tavalla, niin puolisossa olisi luultavasti jokin räikeä red flag.

Vierailija
48/52 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu mistä roikkuu. Onko puolisosi asiallinen vai törkeä? Omassa suvussa useampi sukuun nainut nainen, jotka käyttäytyvät jopa rikollisesti muita kohtaan. Miehet tietysti näitä puolustavat, sillä saavat näiltä pimsaa, mutta muu suku on aika nihkeänä.

Raamatussa on aika selkeää, että perhe on numero uno ja sukuun oikeastaan tulee katkoa välit. Mies jättää lapsuudenperheensä vaimoon yhtyessään, jne.

Mutta jos olet itse nainen ja puolisosi on mies, niin kannattaa katsoa onko se mies sellainen, jonka varaan voi elämänsä ja henkensä heittää, vai kenties mieslapsi.

Joo, minulle tuli vähän sama mieleen.

Jotkut saattavat rakastua niin täysillä, että eivät huomaa rakkauden kohteesta ihan kaikkea sitä, mitä ystävät ja lähisukulaiset huomaavat. Rakkaus on sokea.

Usein ihmiset ovat lojaaleja sille rakkautensa kohteelle, eivätkä suostu kuulemaan hänestä mitään vähänkään arvostelulta haiskahtavaa. Läheisten tehtävä on kuitenkin pitää läheistensä puolia. Epäilyistä suuttunut helposti katkoo suhteensa kaikkiin näihin epäilijöihin. Sitten hän saattaakin olla aika lailla yksin ja uuden rakkautensa armoilla.

Voi olla, että ap näkee vain kunnollisen tyypin, joka ei ole esimerkiksi rikollinen. Kaikki haitalliset ja hyväksikäyttävät ihmiset eivät kuitenkaan saa koskaan mitään rikostuomioita ja saattavat pärjätä erittäin hyvin esimerkiksi työurallaan. He saattavat näyttää hyviltä, ja huonot puolet paljastuvat vasta kun henkilö on täysin toisen pauloissa ja suhteet katkottu muihin.

Että jos tilanteessa ei ole kyse aivan törkeästä dissaamisesta, kyllä minä edes istuisin alas ja keskustelisin sisarusten kanssa.

Vierailija
49/52 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni ei itsekään viihdy juhlissa vaimonsa seurassa. En tiedä miksi olettaa meidän muiden viihtyvän hänen seurassaan yhtään sen paremmin.

Vierailija
50/52 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ristiäiset / nimiäiset

Vierailija
51/52 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi enää missään tekemisissä. Paitsi tietysti sukujuhlissa olisi pakko nähdä mutta silloinkin pitäisin etäisyyttä enkä keskustelisi suoraan yhtään mistään.

Sukujuhliin ei ole pakko mennä? Ei ole ei, mutta en antaisi mulkun sisaruksen tuhota välejäni kaikkiin muihin sukulaisiin.

Vierailija
52/52 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu mistä roikkuu. Onko puolisosi asiallinen vai törkeä? Omassa suvussa useampi sukuun nainut nainen, jotka käyttäytyvät jopa rikollisesti muita kohtaan. Miehet tietysti näitä puolustavat, sillä saavat näiltä pimsaa, mutta muu suku on aika nihkeänä.

Raamatussa on aika selkeää, että perhe on numero uno ja sukuun oikeastaan tulee katkoa välit. Mies jättää lapsuudenperheensä vaimoon yhtyessään, jne.

Mutta jos olet itse nainen ja puolisosi on mies, niin kannattaa katsoa onko se mies sellainen, jonka varaan voi elämänsä ja henkensä heittää, vai kenties mieslapsi.

Joo, minulle tuli vähän sama mieleen.

Jotkut saattavat rakastua niin täysillä, että eivät huomaa rakkauden kohteesta ihan kaikkea sitä, mitä ystävät ja lähisukulaiset huomaavat. Rakkaus on sokea.

Usein ihmiset ovat lojaaleja sille rakkautensa kohteelle, eivätkä suostu kuulemaan hänestä mitään vähänkään arvostelulta haiskahtavaa. Läheisten tehtävä on kuitenkin pitää läheistensä puolia. Epäilyistä suuttunut helposti katkoo suhteensa kaikkiin näihin epäilijöihin. Sitten hän saattaakin olla aika lailla yksin ja uuden rakkautensa armoilla.

Voi olla, että ap näkee vain kunnollisen tyypin, joka ei ole esimerkiksi rikollinen. ........

Ap ei näe tässä mitään. Kysymys heräsi toisesta ketjusta jossa joku kertoi puolisonsa sisarusten käyttäytyneen todella törkeästi ja että puolisollakin on siksi heihin välit poikki.  Ja joku tätä kyseenalaisti, että eihän puolisolla ole tuossa mitään syytä katkoa välejä sisaruksiinsa. 

Minä ajattelen päinvastoin. Jos minun puolisoani kohdellaan törkeästi sisarusteni taholta, olen todellakin puolisoni puolella. En näe mitään syytä hyväksyä tuollaista käytöstä sisaruksiltani.

Kaikista ei tarvitse pitää, mutta kaikkien kanssa on tultava toimeen. Törkeä käytös puolisoani kohtaan ei ole asia jonka voisi vain ohittaa. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan