Työelämäpeli: GAME OVER
Eilen oli viimeinen päivä määräaikaisessa työssä. Työttömyysluvut huipussaan, avoimia paikkoja ei ole, piilotyöpaikkoja ei löydy, mitään ei löydy.
Game over.
Kommentit (25)
Aijjaijaijai elämä on julmaa
Mun on pakko twerkkaa
Että saisin fyrkkaa
No ei. Ei kukaan mun twerkkauksesta maksa.
Vierailija kirjoitti:
Oivoi. Hain viime viikolla yhtä paikkaa, joka ois ollut juuri sopiva mulle. Tein oikein hienon hakemuksen, päivitin cv:n ja sain uuden suosittelijan työpaikalta.
Äsken tuli viesti, kiitos hakemuksesta, et pääse edes haastatteluun paskakasa.
Tästä se lähtee.
Haa, samat fiilikset täällä. Paitsi että tämä on ulkomaalainen firma, ja hakemukseen tuli liittää projektiluonnos osoittamaan, millaisia kykyjä ja ideoita löytyy. Inspiroiduin aiheesta ihan täysillä ja tein omasta mielestäni upean esityksen, joka meni pidemmälle kuin pelkkä "luonnos". Tein myös harvinaisen selväksi, että tekoälyä ei käytetty missään kohtaa. En ole ikinä aiemmin tehnyt näin hyvää jälkeä. Tunsin ihan oikeasti, että olisin juuri tuolle firmalle täydellinen, ja se minulle.
Tämä oli kuukausi sitten, enkä ole saanut edes viestiä, että thanks but no thanks, you f*cking idiot.
Usko omiin kykyihin otti aikamoisen kolauksen 🥲
Vierailija kirjoitti:
Aijjaijaijai elämä on julmaa
Mun on pakko twerkkaa
Että saisin fyrkkaa
No ei. Ei kukaan mun twerkkauksesta maksa.
Äläs sano. Sain juuri kuulla, että yksi vanha tuttavani on jättänyt vanhan työnsä ja ruvennut vanhoilla (no, keski-ikäisillä) päivillään twerkkaajaksi. Ja se vanha työ oli yhdellä Top 5 kovapalkkaisimmista aloista (en viitsi sanoa mikä, ettei tunnisteta).
Ei mene tasan nallekarkit elämässä, ei.
Sitä tää nykyhallitus haluaa. Pyrkimys oli vähentää työpaikkoja eikä luoda niitä. Konkurssia tulee joka päivä joku firma lappu luukulle.