Olen vapaaehtoisesti koiraton
On ihanaa nauttia elämästä vapaana ilman koiraa ja sen tuomia rajoitteita elämään.
Kommentit (60)
Olen vastentahtoisesti koiraton. Ei ole rahaa :( Bruttopalkkani on alle 2000 e /kk ja koiran hinta on 1500-2500 euroa. Ei mitään mahiksia koiraan.
Sama. Tosin olen uuskoiraton, eli olen elänyt myös koira-arkea.
Nyt eläkkeellä en halua ottaa vastuuta kotieläimistä. Riittää, että huolehdin itsestäni.
Valinnanvapaus. Ihan kuten lapsien hankkimisessa. Joillain menee tunteisiin muiden valinnat, koska se koetaan henkilökohtaisena hyökkäyksenä itseä vastaan. Näihin tuntemuksiin on kuitenkin apua saatavilla, jos sitä uskaltaa kysyä.
Meillä on koira ja hävettää tunnustaa, että välillä kadun että tuli hankittua. Tai lahjahan koira tietysti on, se pitäisi muistaa.
Jää kyllä koirat tähän yhteen! Läheiset kysyy, että nyt kun ensimmäisellä on jo ikää, niin koskas tulee uusi pikkuinen, mutta ei meille! Ei tällä iällä jaksa enää niitä yöheräämisiä ja aikaisia aamuja.
Koira on lemmikeistä kaikista rasittavin ja työläin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on koira ja hävettää tunnustaa, että välillä kadun että tuli hankittua. Tai lahjahan koira tietysti on, se pitäisi muistaa.
Jää kyllä koirat tähän yhteen! Läheiset kysyy, että nyt kun ensimmäisellä on jo ikää, niin koskas tulee uusi pikkuinen, mutta ei meille! Ei tällä iällä jaksa enää niitä yöheräämisiä ja aikaisia aamuja.
Ei siinä ole mitään hävettävää. Teit virheen ja opit siitä.
Odotahan kun kohtaat sen oikean, niin mielesi muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Minulle koira on hyödyllinen ja ihana seuralainen.
Koira vie rahat ja ajan, sekä naapureiden hermot. Ei kannata ottaa koiria.
Sama täällä! Nyt on rahaa ostaa urheiluauto, matkustella ja harrastaa jokkista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koira on eläin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koira on eläin.
Niin ihminenkin on. Me olemme nisäkkäitä ja eläimiä molemmat. Vain erilajisia eläimiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koira on eläin.
Niin ihminenkin on. Me olemme nisäkkäitä ja eläimiä molemmat. Vain erilajisia eläimiä.
Ihminen ei voi lisääntyä koiran kanssa, että on siinä sellainen pieni ero kuitenkin.
Mielesi ehtii vielä muuttua kun kasvat aikuiseksi.
Kukas sua sitten vanhana haukkuu?
Vierailija kirjoitti:
Kukas sua sitten vanhana haukkuu?
Lapset
Oikein! Yksi koira vastaan ekologiselta jalanjäljeltään kahta katumaasturia.