Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MTV Uutiset: Köyhän perheenäidin epätoivo: "Kysyin lapsilta, pärjätäänkö ilman lämmintä ruokaa" (kiitos hallitus)

Vierailija
30.09.2025 |

MTV Uutiset kertoo artikkelissa Marian perheen tarinan, jossa toimeentulotuen leikkaukset iskevät kipeästi lapsiperheeseen. THL arvioi, että jopa 30 000 lasta ajautuu köyhyyteen hallituksen päätösten seurauksena. Marian perhe elää matalapalkkatöistä huolimatta velkojen ja niukkuuden keskellä, jossa välillä pohditaan, onko varaa edes lämpimään ruokaan. Hän kuvaa, miten köyhyys periytyy ja saa lapset vähättelemään itseään. Hallitus tavoittelee 70 miljoonan euron säästöjä, mutta käytännössä hintana on lapsiperheiden arjen romuttuminen.

On vaikea lukea tätä ilman raivoa. Hallitus säästää lasten ruoasta, mutta rahaa kyllä löytyy maahan muuttajien luksushuviloille, yritystuille ja poliitikkojen kahville. Marian kertomus riisipuurosta ja maitopurkista ei ole mikään yksittäistapaus - tämä on todellisuus monille. Ja silti meillä on päättäjiä, jotka puhuvat "vastuun kantamisesta" samalla kun lapsilta viedään mahdollisuus harrastuksiin ja normaaliin arkeen. Eikö oikeasti hävetä, että Suomessa äidit joutuvat kysymään lapsiltaan, pärjätäänkö ilman lämmintä ruokaa?

Kommentit (1964)

Vierailija
1861/1964 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies ei ole käynyt armeijaa niin sillä on mielenterveys ongelmia. 

Sotilaspassi näytille. 

Oletko oikeasti noin tyhmä? Nykyään ei tarvitse olla kuin astma, niin armeijaan ei pääse. 

Seli seli, kukaan ei usko, että sulla on astma. 

Hullu sä olet. 

Vierailija
1862/1964 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä varten on lääkärintarkastus, että ei armeijaan hulluja oteta. 

Voi olla myös fyysinen syy miksi armeijaan oteta. Koita jo nyt tajuta. Ainoa hullu tässä olet sinä itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1863/1964 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta oletteko vielä lukenet tästä ketjusta, että puolet peruskouluista lopetetaan ja opettajat irtisanotaan!!!! 

Vit tu mikä sekopää taas löysi tiensä ketjuun. Sama persereikä spämmää aina irtisanomissuojan poistumisesta. On selvästi joku mt-tapaus joka asuu hikisessä yksiössä eikä ole mitään elämää netin ulkopuolella. 

Mua ei haittaa yhtään, päinvastoin. Ketju olisi muuten yli 90 % köyhien haukkumista ja paheksuntaa, useimmiten ihan aiheetonta. Nuo spämmäilyt antaa tavallaan kivan hengähdystauon. Niiden takia en ole esim. vielä kertaakaan itkenyt tämän ketjun kommenttien takia. Muuten varmaan olisin. Sen verran kamalia ja loukkaavia viestit pääsääntöisesti ovat.

Vierailija
1864/1964 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi tuttua miestä, toisella astma ja toisella diabetes ja molemmat on käyneet armeijan. 

Hullu sä olet ja siksi et ole käynyt armeijaa. 

Vierailija
1865/1964 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies ei ole käynyt armeijaa niin sillä on mielenterveys ongelmia. 

Sotilaspassi näytille. 

Oletko oikeasti noin tyhmä? Nykyään ei tarvitse olla kuin astma, niin armeijaan ei pääse. 

Seli seli, kukaan ei usko, että sulla on astma. 

Hullu sä olet. 

Niin mä olen edelleen 46v nainen eikä mulla ole asevelvollisuutta. Astma mulla toki on, mutta kun ei tosiaan ole sitä asevelvollisuutta. 

Voi olla myös fyysinen syy miksi armeijaan ei oteta. Astma on yksi syy. Syy voi olla myös esim. nuorena murtunut nilkka joka aiheuttaa ongelmia. 

Ainoa hullu tässä näyttää olevan sä ja sulla alkoi nyt isoratas heittää tyhjää todella pahasti koska flippasit täysin. 

Vierailija
1866/1964 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta oletteko vielä lukenet tästä ketjusta, että puolet peruskouluista lopetetaan ja opettajat irtisanotaan!!!! 

Vit tu mikä sekopää taas löysi tiensä ketjuun. Sama persereikä spämmää aina irtisanomissuojan poistumisesta. On selvästi joku mt-tapaus joka asuu hikisessä yksiössä eikä ole mitään elämää netin ulkopuolella. 

Väittää, että hänellä on mies ja aikuisia lapsia. Olen heistä aidosti huolissani, jos näin on. Viesti viestiltä epäilen asiaa kuitenkin yhä enemmän.

Varmaan joku sivupersoona... Toivottavasti.

Sun sivupersoonan takia et käynyt armeijaa. 

Hullu 

En mä naisena käynyt armeijaa. Jos sinä olisit mies, niin et pääsisi edes kasarmialueelle/ kutsuntoihin mielenterveysongelmesi vuoksi.

Vierailija
1867/1964 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kaksi tuttua miestä, toisella astma ja toisella diabetes ja molemmat on käyneet armeijan. 

Hullu sä olet ja siksi et ole käynyt armeijaa. 

En ole hullu vaan sä olet. Mä olen edelleen 46v nainen eikä mulla ole asevelvollisuutta. Tiedän kaksi miestä joita ei huolittu armeijaan astman vuoksi. Ihan turha sun tästä kiukutella ja skitsoilla.

Vierailija
1868/1964 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Latvalaho sekosi ihan täysin. :D 

Vierailija
1869/1964 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Latvalaho sekosi ihan täysin. :D 

Suomessa on 181000 työkyvyttömyyseläkkeellä jotka ei lähde aamulla töihin, naapurit huomaa sen. Olette päästänne eläkkeellä. 

Vierailija
1870/1964 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tykinruoaksi silti kelpaa tässä äärikoikeistohallituksen maassa

Vierailija
1871/1964 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kerrostaloissa seurataan ketkä käy töissä. 

Te päästänne pipipäät ette käy edes määräaikaisia töitä tekemässä. 

30-vuotiaana jo päänuppi levinnyt ja maataan kotona. 

Vierailija
1872/1964 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstaseko flippas täysin. Aukaiskaapa ikkunat ja kuunnelkaa, kuuluuko piipaa-autoa. 100% varmasti joku niistä on kohta menossa hakemaan tätä tapausta.

Vierailija
1873/1964 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmiset voivat olla näin tyhmiä. Siis ostaa 20 eurolla lihapiirakoita.   Itse olisin ostanut 2 kg perunoita = 1.69e, 1 kg porkkanoita = 1.19e,  700g jauhelihaa =4.79e , 500g paketti soijaruhetta 3.38, 1 kg riisiä =0.85e, 15 kpl kananmunia = 2.79e ja tuo kaikki MAKSAA TÄNÄ PÄIVÄNÄ 14.69e ,, vielä jää rahaa maitoon , rasvaan ja ohrajauhoihin ,josta saa 30minuutissa paistettua pari pellillistä ohrarieskoja.( nuo hinnat on tän päivän hintoja prismasta)  . Noista saa tehtyä helpolla ruokaa moneksi päiväksi .

JUMANKAUTA ,KUN KLYHÄT  VOI OLLA tyhmiä.

Vierailija
1874/1964 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstaseko flippas täysin. Aukaiskaapa ikkunat ja kuunnelkaa, kuuluuko piipaa-autoa. 100% varmasti joku niistä on kohta menossa hakemaan tätä tapausta.

Sä istut huoltoasemalla aina tunnin kahvitauolla, onneksi pakettiauton kyljessä on teidän työpaikan nimi niin tietää mihin ilmoittaa. 

Vierailija
1875/1964 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos poliisit ja palolaitos on kauan kahvitauolla pitääkö ilmoittaa Helsingin ylimmälle johtajalle. Ne on työpaikan autoilla. 

Vierailija
1876/1964 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos poliisit ja palolaitos on kauan kahvitauolla pitääkö ilmoittaa Helsingin ylimmälle johtajalle. Ne on työpaikan autoilla. 

Kannattaisi mennä omissa vaatteisa ja siviiliautolla. 

Vierailija
1877/1964 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palolaitoksen auto on aina hemmetin kauan yhden ravintolan edustalla joka päivä, että ei ainakaan työt paina. 

Vierailija
1878/1964 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sä olet ok. Nuo jotka köyhiä haukkuu on psykopaatteja ja narsisteja. Ja itse käyvät ulkomailla sun muuta. Jos niillä on koira niin se saa huonoa kohtelua. Psykopaatti on psykopaatti ja narsisti on narsisti."

Kiitos. <3

Vierailija
1879/1964 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää välittäkö noista köyhien haukkujista. Ne on narsisteja. Niillä on itsellä omistusasunnot ja matkustavat ulkomailla ja köyhä ei saisi edes syödä lihapiirakkaa. 

Vierailija
1880/1964 |
02.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen työikäisten haukkumista ja ansiosidonnais leikkauksen puolustelua. 

Sitten itketään, kun kukaan ei tule perikunnan asunnon asuntonäyttöön. 

Tuttu on myynyt jo viisi vuotta perikunnan asuntoa. 

Työikäisten kuuluu saada palkkaa ja meillä olisi oikeus samoihin tukiin mitä on aikaisemminkin ollut.