Kaveri asuu asuntovaunussa.
Miksi ketju poistettiin? Kirjoitin kuinka kaverini myi asuntonsa ja on asunut nyt pari vuotta ostamassaan asuntovaunussa myös talvet ja olevani hyvin huolissani tilanteesta ja etsin apua ja neuvoja! Mitään loukkaavaa koko ketjussa ei ollut.
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
MONET ASUU . Leirintä alueet on täynnä ja laskettelukeskukset. Ne harrastaa liikuntaa. On töissä. Monet asuu työpäivät jossain muualla kuin missä on koti. Ja esiintyjät asuu. Sirkus asuu. Keikka työläiset asuu. Rekkamiehet nukkuu autossa. Rikolliset pakettiautoissa. Myyntimiehet motellissa. Monet asuu talvi asuttava saa vaunussa. Kuin veneessä. Laivassa. ÄLÄ VAINOO ihmisiä. Monet ostaa ensiasunnoissa vaunun tai laivan. Mökin. Monet asuu vaunussa niin että vaihtaa maata. Toisilla on vaunu eri maassa puoli vuotta siellä puolet täällä. Asuntoauto tai vaunu. Pakettiauto. Ei mitään uutta näin on aina ollut. Niistäkin maksetaan vakuutusmaksut kuin ajoneuvo vero ja lämmityskulut. Kateus ei nyt auta . Leirintä paikka maksaa myös.
Kirjoita nyt hyvä ihminen kunnollisia lauseita. Todella raskas tuo sun tyyli kirjoittaa eikä tuollaista jaksa lukea. Tulee väkisin mieleen joku kouluja käymätön latvalaho.
Jos joku keski-ikäinen ystäväni muuttaisi yhtäkkiä kivitalostaan asuntovaunuun, pistäisi kamansa myyntiin ja alkaisi reissata ympäri maita ja mantuja niin mä nostaisin hattua. Mäkin haluan mutta ennen eläkettä ei ole taida olla mahdollisuutta. Ja siksi sä kai tästä huudatkin kun sua v i t u t t a a kun toinen toteuttaa haaveitaan. Myönnä pois että sua järkyttää tasan se että joku ei elä kuten sä haluat ja näet oikeaksi vaan uskaltaa tehdä kuten itse tahtoo vaikka se poikkeaa normista. Huomaa että sulle on ongelma nimenomaan se ettei ole sitä taloa, miestä, lapsia? ja kehtaa vielä huidella maailmalla kun sä et uskalla.
Vierailija kirjoitti:
Tiettävästi kukaan kavereistani ei asu vakituisesti asuntovaunussa tai -autossa. Jos jollakin heistä olisi asiat näin huonosti, niin ottaisin hänet ainakin talveksi kolmiooni asustamaan.
Ottaisit? Siis aikuisen joka on valinnut itse asumisensa, haluaa olla kotonaan ja kieltäytyy sun kuppaisen kolmion nurkastas? Miten? Kolkkaus kloroformilla ja käsiraudalla patteriin kiinni talven yli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a. Mutta sinun reaktiosi oli ja on outo. Ihan vainoamiselta kuulostaa.
Itselle tulee mieleen kiusanteon yritys. Muka "huolissaan".
Itse olet kiusaaja.
Asuin asuntovaunussa 4 vuotta koska säästin rahaa omaan asuntoon. Asuntovaunussa asuminen maksoi 1/10 osaa siitä mitä vuokralla maksaa. Sain käydä töissä suihkussa tai sitten kävin isoveljeni luona joten peseytyminen ei ollut ongelma. Asuntovaunussa oli myös lämmin koska oli lämmittimiä. Ostin sitten ilman lainaa oman asunnon. Lainakuluihin olisi mennyt paljon rahaa ja vastikkeisiin joten säästin arviolta 40000 euroa.
Jos sinua ap mietityttää toisten mielenterveys yksin asuessa niin se kertoo vain siitä, että omassa pääkopassasi ei ole kapasiteettia sille. Itsellä takana vuosia täyserakkoelämää ja vuosia puolierakkona kaupungissa, mielenterveydessä ei ole mitään ongelmia. Päin vastoin, olen 1000% vakaampi kuin esimerkiksi sinä vaikutat olevan.
Kerta kaikkisen oksettavaa että väität tällaisena selän takana kiusaajana ja kyräilijänä olevasi henkilön "kaveri".
Vierailija kirjoitti:
Lisäksihän asuminen on jopa vaarallista, myös ympäristölle kun ne laitteet toimivat ainakin osittai kaasulla ja hän ei koskaan ole ollut mikään "auton rassaaja", autonsakkin huollattaa liikkeissä, mutta tiedän että vaihtelee omatoimisesti näitä pulloja siihen ja eiköhän tuollaiset asennukset ole laittomia ihan syystä. Aiheuttaa vaaraa itselle ja ympäristölle etenkin tämä kaasu juttu. Pelkään todella että jotain paha tapahtuu tuon takia.
Nyt puhuu selkeästi täysin asiasta mitään tietämätön. Oletko kuullut sanaa painoventtiili? Kaasupulloissa käytetään tuollaista. Pullon vaihto on max. muutaman minuutin homma. Kiinteitä kaasuasennuksia et saa alkaa itse tekemään, ne ovat luvanvaraisia töitä. Mikäli pullon vaihto olisi jotenkin luvanvaraista, niin miksi hiuoltoasemat ja monet muut kaupat myyvät näitä vapaasti? Asuntovaunusssa- tai autossa on yleensä 2 kpl pulloja käytössä, ja yhden saat pitää varalla. Tosin uudemmissa vaunuissa lämmityksenä alkaa olla Webasto, tämä käyttää polttoaineena dieseliä tai polttoöljyä. Tällä onnistuu myös kuuman käyttöveden lämmitys. Kaasua käyttäisi ainoastaan jääkaappi ja liesi. Tosin, mikäli on mahdollista kytkeä vaunu sähköihin, niin ainoa kaasun käyttäjä on liesi.
Aloitushan on selvä trollaus. Tai sitten aloittajalla on henkisiä ongelmia. Mutta noin yleisellä tasolla; monet vaunut ja matkailuautot on rakennettu talviasuttaviksi. Niissä on siis eristykset ja lämmittimet. Lämmitin toimii yleensä kaasulla, mutta diesel lämppäreitäkin on. Nestekiertoinen Alden läppäri on jo tosi mukava, vaunu tai auto lämpiää pattereilla kuin mikä tahansa asunto. Myös lattialämmitystä löytyy.
Kaasupullon vaihtaminen on täysin laillista puuhaa itse. Yleensä näissä käytetään painoventtiilipullon sijaan sivuventtiilipulloja, jotka liitetään kierteillä. Eli vanhasta pullosta kaasuhana kiinni, kierreliitin irti, uusi pullo tilalle, kierreliitin kiinni ja kaasupullo auki. Helppoa kuin mikä.
Vessa näistä löytyy, ja monesta suihkukin. Aivan yksin siis metsässä ei voi kuitenkaan asua ilman mitään palveluita, koska vesivarasto on täydennenttävä ja vessakasetti tyhjennettävä. No voi asua tietty jossain metsässä mutta vähintään sitten noin kolmen päivän välein tultava huoltoon johonkin, jos on varavessakasetti, niin noin viikon välein viimeistään.
Itse voisin mielellään siirtyä asumaan matkailuautoon ja kiertelemään eri maita, mutta se vaatisi täyden etätyön tai lottovoiton eikä mulla ole kumpaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Iso vaunu kaikilla herkuilla hakkaa mennen tullen jonkun homeisen vuokraliiterin.
Toki se vaunukin voi olla homeessa ja kosteusvaurioitunut kondenssivesistä.
Jos vuokraa pitkäaikaisvaunupaikan leirintäalueelta, sisältää vuokra suihkun/saunan yms käytön
Vierailija kirjoitti:
Jos vuokraa pitkäaikaisvaunupaikan leirintäalueelta, sisältää vuokra suihkun/saunan yms käytön
Usein alueetkin sijaitsevat kauniilla paikoilla, ei huono
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja todellakin taitaa olla hieman höperö. Ihan hirveää soopaa ja tyhjän jauhamista. Varsinkin jos ystävä on jotenkin ilmaissut että tilanteensa on ok. Vai pitäisikö tämän ystävän hankkia helvetillisen kokoinen omakotitalo velkoineen ja pari farmariautoa pihaan, sekä kultainen noutaja
Ei pidä. En sanonut niin, mutta kyllä mielestäni ihmisellä tulee olla koti.
Se vaunu on koti. Ole huolissasi niistä joilla on vain pahvilaatikko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksihän asuminen on jopa vaarallista, myös ympäristölle kun ne laitteet toimivat ainakin osittai kaasulla ja hän ei koskaan ole ollut mikään "auton rassaaja", autonsakkin huollattaa liikkeissä, mutta tiedän että vaihtelee omatoimisesti näitä pulloja siihen ja eiköhän tuollaiset asennukset ole laittomia ihan syystä. Aiheuttaa vaaraa itselle ja ympäristölle etenkin tämä kaasu juttu. Pelkään todella että jotain paha tapahtuu tuon takia.
Nyt puhuu selkeästi täysin asiasta mitään tietämätön. Oletko kuullut sanaa painoventtiili? Kaasupulloissa käytetään tuollaista. Pullon vaihto on max. muutaman minuutin homma. Kiinteitä kaasuasennuksia et saa alkaa itse tekemään, ne ovat luvanvaraisia töitä. Mikäli pullon vaihto olisi jotenkin luvanvaraista, niin miksi hiuoltoasemat ja monet muut kaupat myyvät näitä vapaasti? Asuntovaunusssa- tai autossa on yleensä 2 kpl
Matkailukalustossa käytetään kierreliittimiä, eikä painoventtiileitä.
Mun tuttu asui hetken Ruotsissa asuntovaunussa. Oli katsonut etukäteen työpaikalla on iso parkkipaikka.
Tyhjensi kotinsa, muistaakseen vei vanhemmileen tärkeimmät, muut kiertoon. Asuntovaunu oli tosi halpa, siis muutaman tonnin. Autoon hommas peräkoukun ja vähän reenaasi. Järkkäsivät sähkön. Työpaikalla oli kivat taukotilat ja kuntosali.
Pääsi jonkun työkaverin kyydissä, jos piti käydä keskustassa. Työ oli muutenkin lyhyt, vajaa vuoden. Palkka oli hyvä ja lähes kaikki jäi säästöön.
Vuokratuloja sai enemmän mitä kulutti.
Kun tuli Suomeen, myi vaunun pois ja sai vähän rahaa siitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt puhuu selkeästi täysin asiasta mitään tietämätön. Oletko kuullut sanaa painoventtiili? Kaasupulloissa käytetään tuollaista. Pullon vaihto on max. muutaman minuutin homma. Kiinteitä kaasuasennuksia et saa alkaa itse tekemään, ne ovat luvanvaraisia töitä. Mikäli pullon vaihto olisi jotenkin luvanvaraista, niin miksi hiuoltoasemat ja monet muut kaupat myyvät näitä vapaasti? Asuntovaunusssa- tai autossa on yleensä 2 kpl
Kyllä mun vaunu sekä lempeää että lämmittää vettä kaasulla. Lisäksi tietysti se jääkaappi ja liesi pelaa kaasulla, jääjaappi toku myös verkkovirralla ja akulla.
Eikä vaunuissa/autoissa ole tullut vielä koskaan mulle ainakaan vastaan painoventtiliä, kyllä ne on kierreventtiilillä. Mut tää nyt on turhaa besserwisseröintiä 😂 Eli jatkakaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt puhuu selkeästi täysin asiasta mitään tietämätön. Oletko kuullut sanaa painoventtiili? Kaasupulloissa käytetään tuollaista. Pullon vaihto on max. muutaman minuutin homma. Kiinteitä kaasuasennuksia et saa alkaa itse tekemään, ne ovat luvanvaraisia töitä. Mikäli pullon vaihto olisi jotenkin luvanvaraista, niin miksi hiuoltoasemat ja monet muut kaupat myyvät näitä vapaa
Siis lämpeää, ei lempeää. On siel toki lemmittykkin joskus mut nyt teki rikkinäinen näyttö vähän tekstiin kepposia. 😂
Jonkun verran ymmärrän aloittajaa, etenkin koska kertoi kyseessä olevan yksinäisen naisen. Naisille kun tuo reissailu ulkomaita myöten, on jo itsessään erikoista ja sisältää paljon riskejä. Ei naisen ole hyvä yksin matkustaa. Sitten liitetään siihen vielä kalusto jota ei varmasti osaa huoltaa, peruuttaa ja muutenkaan käyttää. Kyllä tuollainen on iso riski! On kuitenkin aloittaja mukaan keski-ikäinen NAISihminen kyseessä jolla ei ole miestä auttamassa, käyttämässä ja siirtelemässä välineistöä ja turvana jos jotain hajoaa tai tapahtuu.
Meillä muija huoltaa ja liikuttaa kalustoa kun mulla ei riitä siihen sen enempää kortti kuin taidotkaan. Reissannut myös yksikseen jo ihan teinistä asti ties millä interreilillä ja reppureissulla. Eikä ole minua tarvinnut pitämään kädestä kiinni reissuillaan, helpompi ajaakkin kun en roiku kourassa. Toki on mukaan huolinut, niin vaunuunsa kuin muillekkin retkilleen kun on sille päälle sattunut. Ja on se kiertänyt tän pallon ympäri paristi jo ennen tapaamistammekin ihan itsekseen, tämän tosin lentäen, junilla, busseilla ja ties millä.
Niin muakin... Sun mielenterveytes. Oletko ajatellut että se saatatkin olla sä joka tässä nyt sitä apuu tarvis?