Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rahattomuus ja työttömyys. Sekoan kohta.

Vierailija
30.09.2025 |

Alan hajota tähän tilanteeseen.

Olen köyhän perheen lapsi, joka kärvisteli nuorena kun muut samanikäiset meni harrastuksissa ja teki sitä ja tätä. Pääsin opiskelemaan silloin htvin työllistävää, korkeapalkkaista alaa. Opiskeluajat kärvistelin kun ei ollut varaa mihinkään muuhun kuin välttämättömyyksiin. Olen lykännyt monia nuoruuteen kuuluvia haaveitani melkein kolmekymppiseksi.

Nyt valmistuin ja töitä ei ole löytynyt. Ei edes harjoittelupaikkaa, sen suorituksen sain sovittua muuten. En saa mitään töitä ja olen hakenut kaikkea. Myös ihan jokaista hanttihommaa.

Alan uskoa sitä ennen mielestäni hullua väitettä että köyhyys on periytyvää.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se menee 👴🏻👍🏻

Vierailija
22/26 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhyys on periytyvää ei ole mikään väite vaan tutkittu juttu.

Sosioekonominen perimä vaikuttaa eniten siihen miten varakas/varaton sinusta tulee myöhemmin. Jos vanhemmat ovat puskeneet sinua kehittämään itseäsi ja harrastamaan teet tämän oletettavasti myöhemminkin. Jos vanhemmillasi oli yhteyksiä ja hyvät sosiaaliset taidot on suurella todennäköisyydellä sinullakin, sama tulee arvoihin ja varakkuuteen. Köyhä ihminen jonka vanhemma vain raatoivat eivätkä opiskelleet enempää, eivät käyttäneet rahoja fiksusti esim. sijoittaneet henkiseen tai fyysiseen aspekteihin niin ei mikään ihme ettet aikuisenakaan hoksaa mitä teet väärin. Tapa miten maailmaa tarkastelet millä tunnereaktioilla on periytyvää käytöstä.

ämän hetkinen maailmantilanne tosin puskee ihmisiä köyhyyteen ja työttömyyteen mutta ne joilla henkisiä kuin fyysisä opittuja ja saatuja välineitä on omaan menestykseen kyllä menestyvät paremmin vaikeimmissakin ti

Se on toki näin, köyhemmistä oloista ponnistanut on usein joutunut tekemään paljon enemmän töitä saavuttaakseen saman kuin joku, jolla on perheen rahallinen tuki. Mutta erityisesti se, mikä tällaisina aikoina on ratkaiseva työpaikan saamiseen, on suhteet. Hakijoita on nyt joka paikkaan niin älyttömästi, että se, että tunnet jonkun, joka tuntee jonkun työpaikassa, jossa paikka on auki, niin se valitettavasti ratkaisee. Vrt vaikka tapaus Stubb. Ja nyt jos joku sanoo, että sehän oli vain joku poikkeustapaus, niin ei, ihan se on käytäntö. Tähän kun joku yleensä aina sanoo, että hän on päässyt ihan ilman suhteita työpaikkaan kiinni, niin silloin ei varmasti ole hakijoissa ollut ketään tuttua tai tutun lasta. Ap:n tilanne on valitettavasti monelle todellisuutta tällä hetkellä, ei ole ap yksin tässä tilanteessa. Vaikka ei se tietenkään ap:tä lohduta. Mutta ei saa luovuttaa! Vaikka todennäköisyydet on kaikki vastaan, niin kyllä se joskus sattuu kohdalle. Pakko uskoa niin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerideittaile

Vierailija
24/26 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi kolme vuotta sitten millään tajunnut, että työn vastaanottaminen siivojana matalapalkkapuolella oli se juttu, jolloin nyt olen päivittänyt puhelimet, tietokoneet, tv:t ja jopa TV:n soundbaarit huipputuotteiksi ja vaikeuksia alkaa tulla keksiä pikkuhiljaa rahalle käyttöä. Ehkä alan sijoittajaksi...

Vierailija
25/26 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki ole valmiita muuttamaan ulkomaille. Itse ainakaan en pystyisi. Kaikki läheiseni on täällä Suomessa. Ulkomailla on kiva käydä, mutta mulla tulee hirveä koti-ikävä nopeasti

Vierailija
26/26 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lama

Kanattaa pitää itsensä kunnossa eikä ainakaan koskea päihteisiin. Ei kannata erehtyä paskoihin ihmissuhteisiinkaan.

Olen hakenut ulkomailta työtä ja voin kertoa että se on vaikeaa ja edes asuntoa ei saa. Näki että joitain työnhakija naisia käytti paikalliset hessut hyväksi asunnon takia.

Vaikeaa aikaa ja poliitikot ei helpota raahaamalla puoli maailmaa kilpailelmaan samoista vähistä töistä ja kaikesta muusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi