Lupasin palata kertomaan, kuinka paljon villasukkia meni kaupan kirpparilla
Lupasin tulla kuun lopussa kertomaan. Vastaus: Ei yhtään paria ole mennyt kaupaksi.
Kommentit (51)
Minulla on jemmassa loppuelämäksi lahjaksi saatuja, itsekudottuja , laadukkaita villasukkia. Eihän niitä saa kaupunkikäytössä, leutoina talvina, edes kulutettuakaam.
ostan villasukkia myyjäisistä yms, koska en itse osaa kutoa ja pidän sellaisista, mutta hyvä sukat kestää kyllä vuosia, jos ei ihan joka päivä samoja käytä, joten ei niitä kovin usein tule ostettua. Lisäksi kutomisharrastus alkaa olla nykyään niin yleistä, että villasukista alkaa olla jo ylitarjontaa, mikä on varmasti harmillista heille, jotka niitä osaavat ja tykkäävät kutoa.
Vierailija kirjoitti:
Paljon hinta oli? Olen itse ostanut villasukkia kirppikseltä 15€-30€ hintaan.
😮
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ap tajua. Mä olen sellainen "mummeli" joka olisi takuulla ostanut. Rakastan villasukkia. T. Valis
Eikö sellaiset hyvin tehdyt kestä vuosia? Eli ostaisit ehkä 2-3 paria vuosikymmenessä...
Kyllä kestää ja villasukat voi nyös korjata tai käyttää vaikka varret uuteen sukkaan.
Niin, eli villasukkien käyttäjä tarvitsee noin yhden parin sanotaan nyt joka toinen vuosi.
Heitetään että villasukkien käyttäjiä on puolet väestöstä eli 3 miljoonaa.
Näistä itse tai sukulaisilta saanee sukat valtaosa, sanotaan 2 miljoonaa.
Jää 1 miljoona potentiaalista asiakaskuntaa (joka varmasti on hyvin yläkanttiin).
Joka vuosi sukat ostaisi siis 500 000 henkilöä.
Sukkien myyntiin tekijöitä on varmasti tuhansia, mutta sanotaan 1000kpl.
Teoreettinen myyntimäärä per myyjä olisi siis 500 paria vuodessa per myyjä.
Sukista ei taida kovin hirveää katetta saada, 10e?
Tuloja yksi myyjä saisi siis tässä 5000e per vuosi, ja jos yhteen sukkapariin menee 5h, kuluisi aikaa 2500 tuntia.
Ei siis kenenkään kannata vielä päivätyötään sukkistiksi vaihtaa, kun potentiaalinen tuntipalkka on luokkaa 2e/h, maksimissaan viitisen tonnia vuodessa (jota oikeasti sukilla ei varmaan tienaa kukaan).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ap tajua. Mä olen sellainen "mummeli" joka olisi takuulla ostanut. Rakastan villasukkia. T. Valis
Eikö sellaiset hyvin tehdyt kestä vuosia? Eli ostaisit ehkä 2-3 paria vuosikymmenessä...
Kyllä kestää ja villasukat voi nyös korjata tai käyttää vaikka varret uuteen sukkaan.
Niin, eli villasukkien käyttäjä tarvitsee noin yhden parin sanotaan nyt joka toinen vuosi.
Jää 1 miljoona potentiaalista asiakaskuntaa (joka varmasti on hyvin yläkanttiin).
Joka vuosi sukat ostaisi siis 500 000 henkilöä. <
Mulla menee sukkapariin kyllä ainakin tupla-aika tuohon verrattuna, siis ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka vuosi sukat ostaisi siis 500 000 henkilöä. <
Täytyy olla aika vinha neuloja, jos saa 500 sukkaparia vuodessa aikaiseksi.
Harmi, mut ei villasukista mitään makseta.
Kirppiksellä menee kaupaksi miesten villasukat. Koot 43-46. Värinä harmaa ja musta. Mutta tämäkään ei ole aivan varmaa.
Pelastusarmeija Tampere ottaa vastaan villasukkia. Ja ne jaetaan ennen joulua esim asunnottomille tai muuten varattomille,
Itse tykkään käyttää raidallisia villasukkia.
Pirkanmaalla Tamperella kodittomia eläimiä auttavat pirkanmaan eläisuojeluyhdistys (pesu), kissojen katastrofiyhdistys (kky), maukula, Koikkarin Kissala ja vielä Kisu ottavat kaikki vastaan uusia villasukkia. Nämä siis toimivat kaikki Tampereella, joskin kisu kautta Suomen. Mutta kisullakin aktiivista toimintaa Tampereella ja facebook sivujen kautta saa näihin kaikkiin toimijoihin yhteyden!