Lupasin palata kertomaan, kuinka paljon villasukkia meni kaupan kirpparilla
Lupasin tulla kuun lopussa kertomaan. Vastaus: Ei yhtään paria ole mennyt kaupaksi.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon hinta oli? Olen itse ostanut villasukkia kirppikseltä 15€-30€ hintaan.
Mä ostin tokmannilta sukat,joissa on 50% villaa maksoi 4e. Ihan passelit.
On passeli hinta jos haluaa tukea lapsityötä. Parempi olisi tukea suomalaista käsityötä.
Kyllähän lapsilla pitää töitä olla.
Vierailija kirjoitti:
Minä olisin ostanut, jos työmarkkinatuen ja asumistuen suojaosia ei olisi poistettu.
boooooooring
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On passeli hinta jos haluaa tukea lapsityötä. Parempi olisi tukea suomalaista käsityötä.
Laita omat lapsesi orjatyöhön.
Vierailija kirjoitti:
Minä olisin ostanut, jos työmarkkinatuen ja asumistuen suojaosia ei olisi poistettu.
Kaikki mikä tulee sanan jos jälkeen on mielikuvitusta.
Olisin ostanut ellei työmarkkinatuen ja asumistuen suojaosia ei olisi poistettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kotimainen Black Horse brändi laukkasi miesten alusasumarkkinalle vuonna 1975 Hattulan Parolasta, Suomesta." maksoi toki 13€
Kyllä minä ostan talvisin monta paria villasukkia koko perheelle huutonetistä. Meillä on portaat jossa on liukuesteet ja ne kuluttaa villasukkia ja sen vuoksi niitä ostan usein. Talvella meidän vanhassa talossa on myös tosi kylmät lattiat että välillä pitää olla kahdet villasukat päällekkäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, parempi työ kuin itsensä myyminen kadulla.
Hesassa lämpimässä kerrostalossa ei varmaan juurikaan ole villasukille käyttöä mutta toista se on täällä maalla kun talossa on vaan 15 astetta talvella ja jääkylmät lattiat.
Villasukkien myymisessä on ehkä hiukan hankalaa se, että niin moni saa niitä ilmaiseksi, joko itse tekemällä tai lahjaksi. Tätini esimerkiksi kutoo parikymmentä paria vuodessa ja antaa niitä kaikille tutuille jotka suostuvat ottamaan vastaan. Ja kuten on jo todettu, harva tarvitsee puolta tusinaa villasukkaparia.
15-20 euron sukkapari pitäisi olla jo todella mieluisilla väreillä ja tyylillä tehty, että maksaisin, mutta se kyllä johtuu lähinnä siitä, että osaan tehdä itse sukkani eikä mikä tahansa kelpaisi muiden tekemänä.
Vierailija kirjoitti:
Hesassa lämpimässä kerrostalossa ei varmaan juurikaan ole villasukille käyttöä mutta toista se on täällä maalla kun talossa on vaan 15 astetta talvella ja jääkylmät lattiat.
Tuo kuvaus poikkeaa täysin siitä, minkälaisissa taloissa palstalaiset täällä kertovat asuvansa. ohis
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ostan talvisin monta paria villasukkia koko perheelle huutonetistä. Meillä on portaat jossa on liukuesteet ja ne kuluttaa villasukkia ja sen vuoksi niitä ostan usein. Talvella meidän vanhassa talossa on myös tosi kylmät lattiat että välillä pitää olla kahdet villasukat päällekkäin.
Ymmärrän tämän täysin. Meillä minä ja teini tykätään villasukista ja todellakin vanhassa talossa ne on tarpeen. T. Valis
Mulla on aina villasukat jalassa, huono verenkierto ja kylmät lattiat joten ostan villasukkia usein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, parempi työ kuin itsensä myyminen kadulla.
Tai kaivostyöt ja syvänmerenkalastus. Tällaisia ovat kevyet kotityöt kuten esim kutominen katsotaan olevan lapselle ihan hyödyllinen taito.
Melkein jokaisella on suvussa, lähipiirissä, työpaikalla, naapurustossa tai muussa tuttavapiirissä joku joka neuloo. Villasukille on tosi vähän ostajakuntaa, kun ihmiset saavat ja hankkivat sukkansa muualta kuin ihan täysin ulkopuoliselta. Itsekin neulon ja neulon samalla useammalle sukulaiselle/tuttavalle.
Vierailija kirjoitti:
Villasukkien myymisessä on ehkä hiukan hankalaa se, että niin moni saa niitä ilmaiseksi, joko itse tekemällä tai lahjaksi. Tätini esimerkiksi kutoo parikymmentä paria vuodessa ja antaa niitä kaikille tutuille jotka suostuvat ottamaan vastaan. Ja kuten on jo todettu, harva tarvitsee puolta tusinaa villasukkaparia.
Mun äidilläni on tuo ongelma. Ja siis todellinen ongelma. Eläkeläisellä, jolla harrastukset ovat sukankudonta ja television katselu (jolloin käsillä pitää olla tekemistä) on tällä hetkellä 67 ylimääräistä sukkaparia. Ja niitä sukkia on jo koko suvulla ja suvun kavereilla ylioma tarpeen, joten niitä on myös sekä äidin hammaslääkärillä, remonttimiehillä, naapureilla ja Tammelantorin alkoholisteilla. Olenkin ehdottanut Puolustusvoimien sukittamista seuraavaksi, kun kerran intoa riittää, mutta ilmeisesti tulossa on sukkastandi, jos mummu vielä jaksaa. 78 v.
Voi apua.
Olen todella pahoillani puolestasi.
Kova työ. Kirppispaikka ja langat maksavat.
Ei taida oikein mikään käsityö mennä tällä hetkellä kaupaksi.
Ihmiset kyllä villasukkia arvostavat.
Minä lahjoitan uudet ylijäämäsukat eläinsuojeluyhdistyksille. Ottavat mielellään vastaan ja myyvät niitä avoimien ovien päivinä, myyjäisissä, arpajaisten palkintoina jne. Kodittomat kissat kiittää!
Temun villasukkien luulisi menevän kaupaksi, hintakin voi kirpputorilla olla vähäinen, vaikka 35 euroa sukkapari.
Minä myin kirpparilla aikuisten villasukkia 15€/pari, varsissa kirjoneuletta, muuten aika perussukkia. Tarjolla oli 8 sukkaparia ja kaupaksi menivät kahdessa viikossa kaikki. Nyt laitoin yhdet sukat miehen mukana hänen työpaikalleen, ja sukkatilauksia tuli heti kuudelle parille, mutta ilmeisesti lisääkin tulossa. Kudon laadukkaista langoista, mutta kyllä jokaisesta sukkaparista tulee muutama euro voittoa, mikä on ihan kiva juttu, vaikka kutominen on mulle pelkkä harrastus.