Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö nää "mee töihin!"-huutelijat tajua, että työttömissä on paljon niitä, jotka eivät pysty tekemään mitä vaan työtä?

Vierailija
30.09.2025 |

Mä olen pitkäaikaistyötön enkä voi tehdä mitään fyysisesti raskasta enkä myöskään vuorotyötä, joten en todellakaan voi "ottaa vastaan" mitä tahansa työtä.

Kommentit (247)

Vierailija
181/247 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vaikka pystyisi tekemään työtä, niin nykyään ei enää suojaosien poiston takia kannata ottaa osa-aikatöitä vastaan. Kokoaikatyötä, jonka palkalla pärjää ilman tukia, ja josta jää rahaa myös matkusteluun yms. ei riitä kaikille.

Osa-aikatyön vastaanottaminen ei johda kokoaikatyöhön, sen olen itse lukuisia kertoja viimeisen 10 vuoden aikana saanut kokea. Esim. erääseen keittiöön minua ei otettu kokoaikatyöhön vaikka tein siellä liki vuoden verran kiitettävästi 6 h/päivä töitä palkkatuella. Ne halusivat vaan ottaa taas seuraavan halpatyöläisen tilalle.

Tätäkään ongelmaa ei ole lainkaan kun sosialismi lakkautetaan.  Ei ole enää tukia jotka syövät työnteon kannattavuutta.

Tämäkin ongelma on SOSIALISMIN AIHEUTTAMA!

Vierailija
182/247 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamattuvyöhykkeen hihhuliPersutkin ovat jo pitkäaikaistyöttömiä.

Veivät sieltä ABC-asemankin.Ei ole paikkaa missä hihhuloida Persusanomaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/247 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ansiosidonnaista leikattiin ja naisten työt on pätkätyötä. Ei auta, että miehellä on varma työpaikka. Mies voi pettää ja jättää, alkaa seurustella työkaverin kanssa. Naiset ei halua lapsia.

Kohta ei ole junnuja jääkiekossa eikä pelaajat saa siis enää palkkaa.

So sad.  Sosiaaliturva pois!

Vierailija
184/247 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka kolmas työtön on todellisuudessa työkyvytön. Tämä on tutkittu fakta. 

Itselläni on diagnoosi ja lääkärin lausunto sairaudesta, joka rajoittaa käsien toimintaa. Käsistä menee nykyään tunto parissa tunnissa työskennellessä. Silti ei pääse sairaseläkkeelle eikä sitä oikeastaan kannattaisikaan hakea, koska nyt saa paremmin tukea mm. lääkkeisiin. 

nämä töihin huutelijat lopettaa huutelun tasan siihen kun saavat sellaisen rajoitteen ettei enää samanlaisia töitä tehdä! 

Vierailija
185/247 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vaikka pystyisi tekemään työtä, niin nykyään ei enää suojaosien poiston takia kannata ottaa osa-aikatöitä vastaan. Kokoaikatyötä, jonka palkalla pärjää ilman tukia, ja josta jää rahaa myös matkusteluun yms. ei riitä kaikille.

Osa-aikatyön vastaanottaminen ei johda kokoaikatyöhön, sen olen itse lukuisia kertoja viimeisen 10 vuoden aikana saanut kokea. Esim. erääseen keittiöön minua ei otettu kokoaikatyöhön vaikka tein siellä liki vuoden verran kiitettävästi 6 h/päivä töitä palkkatuella. Ne halusivat vaan ottaa taas seuraavan halpatyöläisen tilalle.

Tätäkään ongelmaa ei ole lainkaan kun sosialismi lakkautetaan.  Ei ole enää tukia jotka syövät työnteon kannattavuutta.

Valtion budjetti on 80 miljardia josta terveysmenot 16 miljardia. Lääkäreiden ja sotejohtajien palkat alas. Ne maksetaan veroista.

Vierailija
186/247 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli töitä on tarjolla, mutta ei sellaista jota huvittaa ostaa vastaan koska pitäisi saada maailmanympärimatkoja.

Olen ollut töissä koko ikäni, ikinä en ole matkustellut, vaan säntillisesti säästänyt. Tukiloinen on tottunut niin hulppeaan elintasoon, että tukien varassa on matkusteltukin ja siitä ei luovuta edes töihin menemisen uhalla.

Vierailija
187/247 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätäkin aiheuttaa Persujen haaveilema KANSALLISSOSIALISMI.

Vierailija
188/247 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ansiosidonnaista leikattiin ja naisten työt on pätkätyötä. Ei auta, että miehellä on varma työpaikka. Mies voi pettää ja jättää, alkaa seurustella työkaverin kanssa. Naiset ei halua lapsia.

Kohta ei ole junnuja jääkiekossa eikä pelaajat saa siis enää palkkaa.

Tukiloisen maailmankuvasta kertoo sekin että olet valmis ottamaan puolison ansiosidonnaisen takia eron.

Vierailija
189/247 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HUOMAATKO miten paljon yrityksiä on mennyt KONKURSSIIN tämän hallituskauden aikana? Todella houokuttelevaa edes leikkiä ajatuksella yrittäjyydestä, minä olen miettinyt sitä mutta en todellakaan halua kusta elämääni sen vuoksi että konkurssi iskee -> kaikki yr

Miksi sitten äänestät vasemmistoa jonka ainoa tehtävä on tehdä yrittämisestä mahdollisimman vaikeaa ja kannattamatonta!

Olin vuosia äänestämättä koska ihan sama mitä tekee, työttömiä ja heikopiosaisia silti potkitaan päähän. Ja sitäpaitsi, miksi -oletat- että olen äänestänyt vasemmistoa? Et edes tunne minua.

Valitat hallituksesta -> olet vasemmistoa. Kuka muu tässä olisi aktiivisesti ja kaiken aikaa huomaamatta että kaikki talousongelmat on edellisen hallituksen perua, ja toistaalta hokisi joka ainoan ketjun tällä ja kaikilla muillakin palstoilla täyteen hallitus- kokoomus ja persukritiikkiä aamusta iltaan?

Jos se kävelee, ui, ääntelee kuin ankka niin kyllä se silloin vasuri on, väitti se sitten itseään miksi tahansa. Tjsp. 

Vierailija
190/247 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta.

Mihin meinaatte perikuntien asunnot myydä, kun työikäiset ei saa lainaa pankista?

Sulle jää se rivitalon sähkölämmitys paska ikuisesksi riippakiveksi.

Vierailija
191/247 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja monelle olisi terveyden/sairauden takia sopinut mieluummin osa-aikainen työ kuin hallituksen tuputtama kokoaikainen, jota ei edes ole

Täysin vapaasti teet osa-aikaista työtä, mutta älä hae loppuelatustasi tuista.

Vierailija
192/247 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta.

Mihin meinaatte perikuntien asunnot myydä, kun työikäiset ei saa lainaa pankista?

Sulle jää se rivitalon sähkölämmitys paska ikuisesksi riippakiveksi.

Kaikki 1960 - 1970 ja 1980- luvun asuinalueet voidaan purkaa.

Vierailija
193/247 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HUOMAATKO miten paljon yrityksiä on mennyt KONKURSSIIN tämän hallituskauden aikana? Todella houokuttelevaa edes leikkiä ajatuksella yrittäjyydestä, minä olen miettinyt sitä mutta en todellakaan halua kusta elämääni sen vuoksi että konkurssi iskee -> kaikki yr

Miksi sitten äänestät vasemmistoa jonka ainoa tehtävä on tehdä yrittämisestä mahdollisimman vaikeaa ja kannattamatonta!

Olin vuosia äänestämättä koska ihan sama mitä tekee, työttömiä ja heikopiosaisia silti potkitaan päähän. Ja sitäpaitsi, miksi -oletat- että olen äänestänyt vasemmistoa? Et edes tunne minua.

Valitat hallituksesta -> olet vasemmistoa. Kuka muu tässä olisi aktiivisesti ja kaiken aikaa huomaamatta että kaikki talousongelmat on edellisen hallituksen perua, ja toistaalta hokisi joka ainoan ketjun tällä ja kaikilla muillakin palstoilla täyteen hallitus- kokoomus ja persukritiikkiä aamusta iltaan?

Jos se kävelee, ui, ääntelee kuin ankka niin kyllä se silloin vasuri on, väitti se sitten itseään miksi tahansa. Tjsp. 

Väärin, en edelleenkään ole vasemmistoa enkä ole heitä äänestänytkään.

Vierailija
194/247 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli töitä on tarjolla, mutta ei sellaista jota huvittaa ostaa vastaan koska pitäisi saada maailmanympärimatkoja.

Olen ollut töissä koko ikäni, ikinä en ole matkustellut, vaan säntillisesti säästänyt. Tukiloinen on tottunut niin hulppeaan elintasoon, että tuki

Jos olisit töissä et olisi täällä ulisemessa PersuPropagandaa.

Vierailija
195/247 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tätäkin aiheuttaa Persujen haaveilema KANSALLISSOSIALISMI."

Sinimustat on niitä kansallissosialisteja, eivät persut.  Luulisi paatuneimmallekin punikille olevan selvää.

Vierailija
196/247 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja monelle olisi terveyden/sairauden takia sopinut mieluummin osa-aikainen työ kuin hallituksen tuputtama kokoaikainen, jota ei edes ole

Täysin vapaasti teet osa-aikaista työtä, mutta älä hae loppuelatustasi tuista.

Kaupan alalla 60 % on osa-aikatyötä ja lisäksi nuoria töissä harjoittelija palkalla.

Et sä perikunnan asunnosta tulevaisuudessa rahaa saa.

Vierailija
197/247 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos otat mökin perintönä niin joudut ottamaan myös sen sähkölämmityspaskan, koska perinnöstä ei voi ottaa vain osaa. Eli se on kaikki tai ei mitään.

Vierailija
198/247 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sä haluat sun vanhemman kesämökin perinnöksi niin joudut ottamaan myös sen muuttotappiokaupungin omakotitalon tai kerrostalo-osakkeen.

Vierailija
199/247 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pysty mihinkään työhön! Kohta eläkkeellä, muutama vuosi enää.

Mutta nurisolla on nt pallo. 

Vierailija
200/247 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet siis laiska. 

En ole laiska vaan kipeä.

Ap

Päästä?

Yhdestä raajasta ja hermostosta.

Ap

Jos on lääkkeet kohdillaan. Miksi pystyisit tekemään yksivuorotyötä mutta et kaksivuorotyötä? Vai onko tämäkin nyt sit vaan keksitty tekosyy? Kaksivuorotyötä olis tietysti tarjolla,mut tekosyyllä lyttäät että et voi tehdä. Ja yksivuorotyötä ei voi tehdä,kun tukia saa saman verran? Lauantaina voisi tehdä töitä,sinulle sopivaan aikaan, eli näinkin aikasin kun nyt tänne kirjoitat?

Voin tehdä työtä minä tahansa viikonpäivänä klo 8-20 välillä.

Ap<

Miksi vasta kahdeksalta?  Itse esimerkiksi olen töissä päiväkodissa, ihan tavallisessa päiväkodissa, en vuoropäiväkodissa, ja työvuorot ovat klo 06-18 välillä. Siten, että esimerkiksi

ma 6:15-13:40,

ti 8-15:39,

ke 10-17:39,

to 7:30-15:09 ja

pe 10:21-18.  

Tämä on aivan tavallinen viikko varhaiskasvatuksessa. Pystyisitkö tekemään? Mitään säännöllistä kiertoa ei ole, seuraavan viikon työvuorot saadaan tietää edellisellä viikolla, kun lasten hoitovaraukset tiedetään. Kyseessä siis päivätyö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän