Eikö nää "mee töihin!"-huutelijat tajua, että työttömissä on paljon niitä, jotka eivät pysty tekemään mitä vaan työtä?
Mä olen pitkäaikaistyötön enkä voi tehdä mitään fyysisesti raskasta enkä myöskään vuorotyötä, joten en todellakaan voi "ottaa vastaan" mitä tahansa työtä.
Kommentit (242)
Ei ne tajua sitäkään että kaikkia töitä ei voi ottaa vastaan ihan senkään takia että lähes kaikille aloille vaaditaan juuri sen alan koulutus.
Ei ne tajua paljon muutakaan. Ihme että osaavat edes tulla tälle palstalle.
Kaikki voivat tehdä työtä! Menkää töihin!
Vierailija kirjoitti:
Olet siis laiska.
En ole laiska vaan kipeä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olet siis laiska.
katsotaan sitä sun kohdalla sitten kun terveys ei ole enää sitä parasta 1 luokkaa, sitten kun on rajoitteita niin loppuu huutelu myös. joudun itse karsimaan osan työpaikoista nimenomaa näistä syistä.
M46
Pystyt silti istumaan koneen äärellä heti aamulla ja naputtelemaan tekstiä vauvaan?
Kolmikymppiset rasittuvat ja ahdistuvat jos joutuu tekeen 8-tuntista päivää. Herääminenkin on ahdistavaa. Työkyvyttömyyseläkkeelle.
Ihan kuin niitä töitä olisi tuosta vaan tarjolla, mihin mennä.
Tottakai ne tajuaa. Niiden tehtävä ketjussa on muokata asenteita. Työttömät halutaan leimata työhaluttomiksi ja laiskoiksi, jotka ei ansaitse päivärahoja.
Uutisista on selvästi käynyt ilmi, miten firma toisensa perään irtisanoo tai menee konkurssiin. Tämä on kaikkien luettavissa.
Ilmeisesti vieläkin on niin huijattavia ihmisiä, että uskovat työttömien laiskuusväitteitä.
Ja monelle olisi terveyden/sairauden takia sopinut mieluummin osa-aikainen työ kuin hallituksen tuputtama kokoaikainen, jota ei edes ole
Vierailija kirjoitti:
Olet siis laiska.
Ja sinä olet tyhmä.
Kunhan kysyn, mikä sitä vuorotyötä estää?
Vierailija kirjoitti:
Pystyt silti istumaan koneen äärellä heti aamulla ja naputtelemaan tekstiä vauvaan?
En istu koneen äärellä, mutta kyllä pystyn "naputtelemaan tekstiä vauvaan". Silläkö perusteella mun pitäisi pystyä tekemään vaikka siivoustyötä?
Ap
Tälleen työnantajanäkökulmasta työttömissä on myös paljon ainesta mitä en koskaan palkkaisi edes kolaamaan lumia hallin pihasta ja lakaisemaan lattioita.
Vierailija kirjoitti:
Kunhan kysyn, mikä sitä vuorotyötä estää?
Terveysongelmat.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet siis laiska.
En ole laiska vaan kipeä.
Ap
Kipeät ovat sairaslomalla, eläkkeellä tai kuntouttavassa päivätoiminnassa.
Vierailija kirjoitti:
Ja monelle olisi terveyden/sairauden takia sopinut mieluummin osa-aikainen työ kuin hallituksen tuputtama kokoaikainen, jota ei edes ole
Itselleni sopisi osa-aikainen todella hyvin, juurikin terveyssyistä mutta "kiitos" tämän hallituksen, ottivat suojaosan pois joten osa-aikaisella on turha olla.
Oikeastaan kaikille terveysongelmaisille työttömille pitäisi suoraa tarjota puolet etuudesta todeten, että ei tarvitse hakea töitä, mutta tämän enempää tukea ei tule. Valinta olisi työttömän.
On ihmisiä, jotka tarttuvat jokaiseen keskusteluun, jossa on pienikin mahdollisuus olla häijy ja ilkeillä. Se on heidän elämänsä suola. Ei heistäkään varmasti kaikki ole töissä - kunhan mölyävät.
Olet siis laiska.