Eikö nää "mee töihin!"-huutelijat tajua, että työttömissä on paljon niitä, jotka eivät pysty tekemään mitä vaan työtä?
Mä olen pitkäaikaistyötön enkä voi tehdä mitään fyysisesti raskasta enkä myöskään vuorotyötä, joten en todellakaan voi "ottaa vastaan" mitä tahansa työtä.
Kommentit (242)
Hallitus leikkasi myös sairaspäivärahaa eli 3000 brutto palkalla saa sairaspäivärahaa 1300 netto kuukaudessa, jos sairastuu syöpään.
Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea.
Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot eikä lainat ole asumismenoja eikä saa omistaa kesämökkiä eikä venettä eikä moottoripyörää eikä asuntovaunua, ne pitää myydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystyt silti istumaan koneen äärellä heti aamulla ja naputtelemaan tekstiä vauvaan?
Luulisi sitten etätyön tai puhelinmyyntityön onnistuvan.
Puhelinmyyntiä provikkapalkalla en suostu tekemään.
Ap
Eli ei työt maistu.
Olet valikoiva, etkä suostu tiettyjä töitä tekemään.
Tuet pois heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Peruskouluista katoaa lähivuosina puolet.
Peruskoulujen määrä Suomessa on lähes puolittumassa 15 vuoden sisällä, kertoo opetus- ja kulttuuriministeriön selvitys."
Ennen vaaleja Orpo lupasi, että koulutus on hallituksen erityissuojeluksessa. Jotta suurituloisimpien veronkevennykset voidaan edes osin rahoittaa, leikkaa hallitus koulutuksesta. Rahaa rikkaille, tulevat sukupolvet kärsivät. Melkoinen kasvutoimi!
No, kun lapsia ei synny niin koulut loppuvat.
Hallitus leikkasi lapsikorotukset pois työmarkkinatuesta eli 3 lapsen äiti saa työmarkkinatukea 595 netto kuukaudessa.
Hallitus leikkasi lapsikorotukset pois ansiosidonnaisesta ja porrasti ansiosidonnaisen.
Lapsikorotukset siirrettiin verotukseen. Veroista saa vähentää lapsivähennyksen. Paljon parempi systeemi on tämä ja luulis ainakin rahanahneita houkuttelevan töihin, koska silloin hyötyy enemmän tuosta vähennyksestä. Porkkanaa tässä kohtaa raipan sijaan, mutta ilmeisesti se ei kelpaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet siis laiska.
En ole laiska vaan kipeä.
Ap
Päästä?
Yhdestä raajasta ja hermostosta.
Ap
Jos on lääkkeet kohdillaan. Miksi pystyisit tekemään yksivuorotyötä mutta et kaksivuorotyötä? Vai onko tämäkin nyt sit vaan keksitty tekosyy? Kaksivuorotyötä olis tietysti tarjolla,mut tekosyyllä lyttäät että et voi tehdä. Ja yksivuorotyötä ei voi tehdä,kun tukia saa saman verran? Lauantaina voisi tehdä töitä,sinulle sopivaan aikaan, eli näinkin aikasin kun nyt tänne kirjoitat?
Voin tehdä työtä minä tahansa viikonpäivänä klo 8-20 välillä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turvat ruttuun kelaelätit saatana ja TÖIHIN! siitä.
Aina löytyy tekosyyt miksi ei tarvisi tehdä töitä. Sitten kun minäkin voin vain omalla ilmoituksella lopettaa veronmaksun ja teidän elätyksen, sen jälkee on ihan helvetin se ja pystyttekö töihin vai ei.
Hanki ihmeessä apua mielenterveysongelmiisi. Et ole aivan terve sinäkään.
Ei tuo kommentti mihinkään mielenterveysongelmiin viittaa, täyttä asiaa on. Taisi osua omaan nilkkaan?
Toimeentulotukea ei saa lasten ruokiin, jos omistaa kesämökin.
Vierailija kirjoitti:
Jos sairastuu syöpään niin kesämökki pitää myydä, että saa ruokarahat lapsille.
Vierailija kirjoitti:
"Eläkkeitä maksetaan 40,2 miljardia vuodessa." https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/kokonaiselak…
"Eläkeläiset ovat maksaneet vain pienen osan eläkkeistään itse." https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009960101.html
Ansiosidonnaista maksettiin vuonna 2024 vain 2 miljardia https://www.tyj.fi/tilastot
Mutta ansiosidonnaisesta leikattiin lapsikorotukset pois ja se porrastettiin eli lapsia ei synny.
Taas tuo paska jankutus eläkkeistä. Monilla on netto työeläke 900 - 1300e.
Vierailija kirjoitti:
Hallitus leikkasi myös sairaspäivärahaa eli 3000 brutto palkalla saa sairaspäivärahaa 1300 netto kuukaudessa, jos sairastuu syöpään.
Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot eikä lainat ole asumismenoja eikä saa omistaa kesämökkiä eikä venettä eikä moottoripyörää eikä asuntovaunua, ne pitää myydä.
No siinähän myyt ne, jos nyt jotain satut edes omistamaan.
Vierailija kirjoitti:
Nimimerkki7 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimimerkki7 kirjoitti:
Mä sanon suoraan minä en ainakaan edes halua töihin niin kauan kuin ulosottojärjestelmä on tuollainen mikä se on. Kun ei se velka lyhene niin eihän se silloin velanmaksua ole.
"Toimeentulotuen hakijalle säädettäisiin aiempaa vahvempi velvoite hakea ensisijaisia etuuksia toimeentulotuen sijaan. Ensisijaisia etuuksia ovat mm työttömyysturvaetuudet ja opintotuki. Koskee myös YRITTÄJIÄ joiden yritystoiminta ei ole kannattavaa."
https://valtioneuvosto.fi/-/1271139/toimeentulotuen-kokonaisuudistus-la…
Mä olen työkkärinlistoilla koska se on käytännössä pakollista.
Mikä semmoinen pakko on,et hae etuutta saat olla täysin rauhassa viranomaisilta.Jos taas haet etuuksia,siihen on norm
Nimenomaan!
Helvetti, ihan vapaasti lojukoot kämpillään kunhan tekevät sen omaan piikkiinsä, eivätkä ole maukumassa verovaroista itselleen elätystä. Silloin ei näin NETTOveronmaksajana voisi paskakilon vertaa kiinnostella näiden kelan elättämien demaripirujen töiden välttely. Vaan kun se saatana tapahtuu muiden rahoilla, se alkaa kiinnostella aika helvetisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Peruskouluista katoaa lähivuosina puolet.
Peruskoulujen määrä Suomessa on lähes puolittumassa 15 vuoden sisällä, kertoo opetus- ja kulttuuriministeriön selvitys."
Ennen vaaleja Orpo lupasi, että koulutus on hallituksen erityissuojeluksessa. Jotta suurituloisimpien veronkevennykset voidaan edes osin rahoittaa, leikkaa hallitus koulutuksesta. Rahaa rikkaille, tulevat sukupolvet kärsivät. Melkoinen kasvutoimi!
Peruskouluun runsaasti lisää rahaa,jospa nyt moniosaajien jälkikasvu oppisi vaikka lukemaan ja laskemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sairastuu syöpään niin kesämökki pitää myydä, että saa ruokarahat lapsille.
Itseppä äänestit vasurit valtaan tuhoamaan valtion talouden. Nuo muuten vihaa sitä että kuolleelta jää jotain omaisuutta joka menisi perinnöksi lapsille.
"Omat pääomatulosi ja muut tulosi voivat vähentää työmarkkinatuen määrää. Ne ovat siis tarveharkinnassa huomioon otettavia tuloja. Pääomatuloja ovat esimerkiksi vuokra-, metsä-, korko-ja osinkotulot (myös osakesäästötilille maksettavat osinkotulot)."
https://www.kela.fi/tyomarkkinatuki#paaomatulot-ja-muut-kuin-palkkatulot
Vierailija kirjoitti:
Tälleen työnantajanäkökulmasta työttömissä on myös paljon ainesta mitä en koskaan palkkaisi edes kolaamaan lumia hallin pihasta ja lakaisemaan lattioita.
Tietysti, he ovat niitä osatyökyvyttömiä tai kokonaan työkyvyttömiä. Lisäksi on myös niitä joille kaikki fyysinen työ on myrkkyä ja reippaasti toimiminen ihan utopiaa. Sanon näin vaikka olen itse työtön mutta olen työkyvytön fyysiseen työhön. Olen ollut myös pomona ja nähnyt kaikenlaisia "hiihtäjiä". On ihan toivottomia tapauksia mutta onneksi suurin osa on täysipäisiä ja ahkeria ihmisiä, jotka ymmärtää mitä tarkoittaa olla hyödyksi työnantajalle ja ansaita palkkansa.
Vierailija kirjoitti:
Paljon on myös niitä, jotka eivät edes halua mennä töihin, koska tuet ovat niin hyvät. Miksi nähdä vaivaa?
Miten niin tuet on liian hyvät?? Ei todellakaan ole!!! Ei se noin tonnin tuki yhteensä nyt mikään niin ihmeellinen ole..
Ja vuokra-asunnon asumistukeen tuli varallisuusraja saa olla vain tietyn verran tilillä rahaa eikä saa olla tuottavaa omaisuutta kuten sijoitusasunto tai osakkeita eikä saa vuokrata mökkiä.
https://www.kela.fi/miten-tulot-ja-menot-vaikuttavat#vuokra-asunto
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet siis laiska.
Ap
Päästä?
Yhdestä raajasta ja hermostosta.
Ap
Jos on lääkkeet kohdillaan. Miksi pystyisit tekemään yksivuorotyötä mutta et kaksivuorotyötä? Vai onko tämäkin nyt sit vaan keksitty tekosyy? Kaksivuorotyötä olis tietysti tarjolla,mut tekosyyllä lyttäät että et voi tehdä. Ja yksivuorotyötä ei voi tehdä,kun tukia saa saman verran? Lauantaina voisi tehdä töitä,sinulle sopivaan aikaan, eli näinkin aikasin kun nyt tänne kirjoitat?
Voin tehdä työtä minä tahansa viikonpäivänä klo 8-20 välillä.
Ap
Melko erikoiset kellonaikoihin sidotut vaivat näyttää olevan kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet siis laiska.
Ap
Ei koske välttämättä sinua, mutta mutta uskallan väittää, että se ei yksinkertaisesti ole mahdollista että jokaisella n. 267000 työttömästä olisi joku sellainen sairaus tai vamma, joka estäisi työn tekemisen.
Ei varmasti olekaan kaikilla, mutta väitän, että monella on, tuskinpa olen mikään harvinaisuus. Kortistoon työnnetään kaikki, jotka ovat käyttäneet kaikki sairauslomapäivät eivätkä pääse eläkkeelle.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ja vuokra-asunnon asumistukeen tuli varallisuusraja saa olla vain tietyn verran tilillä rahaa eikä saa olla tuottavaa omaisuutta kuten sijoitusasunto tai osakkeita eikä saa vuokrata mökkiä.
https://www.kela.fi/miten-tulot-ja-menot-vaikuttavat#vuokra-asunto
Kela maksaa yksin asuvalle asunnon lämmitykseen 46 euroa kuukaudessa ja muista perheenjäsenistä saa lisää 16 euroa henkilö, siis vuokra-asuntoon.
Marinin hallituskaudella oli parhaimmillaankin 193 tuhatta työtöntä,lisäksi julkiselle oli tempputyöllistetty 55 tuhatta,tätä vieläkin joku fani pitää hyvänä hallituksena,uskomatonta sokeutta.Lisäksi 1 tunti työtä kuukaudessa oli työllisen kirjoissa,asiat saadaan näyttämään miltä halutaan,tempuilla.