Eikö nää "mee töihin!"-huutelijat tajua, että työttömissä on paljon niitä, jotka eivät pysty tekemään mitä vaan työtä?
Mä olen pitkäaikaistyötön enkä voi tehdä mitään fyysisesti raskasta enkä myöskään vuorotyötä, joten en todellakaan voi "ottaa vastaan" mitä tahansa työtä.
Kommentit (242)
Sepä se on kun eläkkeelle ei pääse..minulla on perinnöllinen lihassairaus mistä kukaan ei oikein ole varma miten etenee ja vaikuttaa eli roikun lopun elämää työttömänä kun sairaspäivät on käytetty loppuun..kuntoutetaan varmaan jossain vaiheessa yms yms mut ei minusta töihin ole missään nimessä.
Vierailija kirjoitti:
Turvat ruttuun kelaelätit saatana ja TÖIHIN! siitä.
Aina löytyy tekosyyt miksi ei tarvisi tehdä töitä. Sitten kun minäkin voin vain omalla ilmoituksella lopettaa veronmaksun ja teidän elätyksen, sen jälkee on ihan helvetin se ja pystyttekö töihin vai ei.
Hanki ihmeessä apua mielenterveysongelmiisi. Et ole aivan terve sinäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet siis laiska.
En ole laiska vaan kipeä.
Ap
Ei koske välttämättä sinua, mutta mutta uskallan väittää, että se ei yksinkertaisesti ole mahdollista että jokaisella n. 267000 työttömästä olisi joku sellainen sairaus tai vamma, joka estäisi työn tekemisen.
Työttömän päivät ovat yhtä via dolorosaa. Ei siihen enää lisää kuormaa kaivata.
"Eläkkeitä maksetaan 40,2 miljardia vuodessa." https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/kokonaiselak…
"Eläkeläiset ovat maksaneet vain pienen osan eläkkeistään itse." https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009960101.html
Ansiosidonnaista maksettiin vuonna 2024 vain 2 miljardia https://www.tyj.fi/tilastot
Mutta ansiosidonnaisesta leikattiin lapsikorotukset pois ja se porrastettiin eli lapsia ei synny.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Peruskouluista katoaa lähivuosina puolet.
Peruskoulujen määrä Suomessa on lähes puolittumassa 15 vuoden sisällä, kertoo opetus- ja kulttuuriministeriön selvitys."
Ennen vaaleja Orpo lupasi, että koulutus on hallituksen erityissuojeluksessa. Jotta suurituloisimpien veronkevennykset voidaan edes osin rahoittaa, leikkaa hallitus koulutuksesta. Rahaa rikkaille, tulevat sukupolvet kärsivät. Melkoinen kasvutoimi!
Miksi valehtelet,niitä ei kukaan rahoita,nyt on tilanne se että näiltä rosvotaan nyt hivenen vähemmän,sinä et siis näitä rahoita,on järkyttävää,että joiltain viedään yli puolet hänen ansioistaan,se on törkeää rosvousta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystyt silti istumaan koneen äärellä heti aamulla ja naputtelemaan tekstiä vauvaan?
Luulisi sitten etätyön tai puhelinmyyntityön onnistuvan.
Ei ole enää aitoa tarvetta puhelinmyynnille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmikymppiset rasittuvat ja ahdistuvat jos joutuu tekeen 8-tuntista päivää. Herääminenkin on ahdistavaa. Työkyvyttömyyseläkkeelle.
Koululaisilta ei enää kaikilla paikkakunnilla vaadita kouluun menoa kahdeksaan, koska kuulemma rasittuvat liian aikaisesta heräämisestä. En tiedä mitä tuollaisista kasvaa. Ei varmaan ainakaan mitään hyödyllistä
Kelan elättämiä demariloiseläjiä entisten jatkoksi niistä tulee, eikä mitään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystyt silti istumaan koneen äärellä heti aamulla ja naputtelemaan tekstiä vauvaan?
Luulisi sitten etätyön tai puhelinmyyntityön onnistuvan.
Etätyö onnistuisi hyvin ja niin onnistuisi moni muukin työ ihan vaikka toimistollakin, pystyn kyllä sen verran liikkumaan. En vaan ole onnistunut sellaista työtä saamaan. Puhelinmyyntiä provikkapalkalla en suostu tekemään.
Ap
Tässä on valtion budjetti https://valtionbudjetti.fi/
Valtion budjetti on 80 miljardia, josta työttömyystuet 4 miljardia.
Terveysmenot 16 miljardia.
Kokoomuksen eduskunta-avustajat avaavat 95% näistä ketjuista, turha niihin on kiinnittää mitään huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet siis laiska.
En ole laiska vaan kipeä.
Ap
Päästä?
Yhdestä raajasta ja hermostosta.
Ap
Jos on lääkkeet kohdillaan. Miksi pystyisit tekemään yksivuorotyötä mutta et kaksivuorotyötä? Vai onko tämäkin nyt sit vaan keksitty tekosyy? Kaksivuorotyötä olis tietysti tarjolla,mut tekosyyllä lyttäät että et voi tehdä. Ja yksivuorotyötä ei voi tehdä,kun tukia saa saman verran? Lauantaina voisi tehdä töitä,sinulle sopivaan aikaan, eli näinkin aikasin kun nyt tänne kirjoitat?
Huutelijat ovat kokoomuksen ja persujen vähä-älyisiä äänestäjiä, joista valtaosa ei ole koskaan itse hakenut töitä. Eihän esim. Riikka Purralla ole lainkaan työkokemusta. Se Mäkkäri oli tet-harjoittelu. Petterin työkokemus ennen politiikkaa on 2 vuotta ammattioppilaitoksen työelämäkoordinaattorina, eli hän soitteli ilmaisia työharjoittelupaikkoja ammattikoululaisille. Siksi hän kuvittelee, että töihin on helppo päästä. Toki ilmainen työvoima aina ahneelle porvarille kelpaa.
= he ovat vihatrolleja. Ilmianna heidät, älä vastaa heidän aloituksiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Nimimerkki7 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimimerkki7 kirjoitti:
Mä sanon suoraan minä en ainakaan edes halua töihin niin kauan kuin ulosottojärjestelmä on tuollainen mikä se on. Kun ei se velka lyhene niin eihän se silloin velanmaksua ole.
"Toimeentulotuen hakijalle säädettäisiin aiempaa vahvempi velvoite hakea ensisijaisia etuuksia toimeentulotuen sijaan. Ensisijaisia etuuksia ovat mm työttömyysturvaetuudet ja opintotuki. Koskee myös YRITTÄJIÄ joiden yritystoiminta ei ole kannattavaa."
https://valtioneuvosto.fi/-/1271139/toimeentulotuen-kokonaisuudistus-la…
Mä olen työkkärinlistoilla koska se on käytännössä pakollista.
Mikä semmoinen pakko on,et hae etuutta saat olla täysin rauhassa viranomaisilta.Jos taas haet etuuksia,siihen on norm
Kyllä mulla on työkkärikäyntejä. Mulla ei vaan ole nyt ollut työnhakuvelvoitetta. Joten en ole saanut olla rauhassa .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunhan kysyn, mikä sitä vuorotyötä estää?
Terveysongelmat.
Ap
Millainen terveysongelma pitää olla että ei vois vaikka lauantaina käydä töissä?
Lauantaisin voisin käydä töissä, mutta en voi tehdä työvuoroja, jotka alkavat joka päivä (tai viikko) eri aikaan. Onko vuorotyön käsite sinulle jotenkin vieras?
Ap
Ei ole vierasta. Ihmettelen vaan mikä terveysongelma pitää olla että ei vaikka tällä viikolla voi mennä aamuvuoroon ja seuraavalla viikolla vähän myöhemmin. Fyysinen terveysongelma vai onko ongelma päässä?
Eli päässä vippaa. Muut nepsyttelijät pystyvät kyllä käymään töissä
Neuropsykiatrinen häiriö, kuten adhd, ei ole neurologinen sairaus. En ole "nepsy".
Ap
Mä olen tehnyt 32 vuotta töitä ja opiskelin toisen ammatin sairauden takia. Voin tehdä vain istumatyötä. Sairaudet ovat fyysisiä. On vaikea saada töitä. Olin 30 vuotta yhdellä samalla työnantajalla. Tein fyysisesti rasittavaa työtä. Selkäsairaus todettiin kun olin vasta 30v.
55v.
Paljon on myös niitä, jotka eivät edes halua mennä töihin, koska tuet ovat niin hyvät. Miksi nähdä vaivaa?
"Yhteensä Kela maksaa noin 16 miljardia etuuksia. Viime vuonna Kela maksoi euromääräisesti eniten eli 5 miljardia euroa sairausvakuutusetuuksia, joihin kuuluvat muun muassa lääkekorvaukset, sairaspäivärahat ja vanhempainpäivärahat."
https://tietotarjotin.fi/uutinen/792280/kela-maksaa-noin-16-miljardia-e…
Vierailija kirjoitti:
Olet siis laiska.
sairaudetkin vaikuttaa. esim. jos käyttää keppiä selkäsairaudessa koko päivän. yms monet sairaudet. lahjakkuus puuttuu. työturvallisuus-lainsäädäntö ,et saa tehdä ellet ole koulutettu. siksi on opinnot. monella ei varaa opiskella uusia ammatteja, rahaaa. jos on jo opintovelkaa, opiskellut 5-7 vuotta tai vaikka vain 3vuottakin, sitä olettaa,että vastineeksi saa työtä. on perhe jne. ei voi taas keräillä uusia ammatteja. aina vaan opiskelee,milloinkas se työelämä alkaa.
onko raksamihestä verohallinnon sihteeriksi. ja joo mun kaveri, toisella kepin kanssa liikkuminen ja tarvitsee apua, ei edes ruokakaupassa voi asioida, kun ei pysty kantamaan sillä yhdellä kädella mitään kun toinen kepissä ja vetää kieroon selkä ja kivut. toinen tuttu molekyylibiologiaan erikoistunut jne tietoturva-asiat päälle. ei päääääääääSE kaupan aöalle, sanotaan- voi voi kun sää ny oot vähän niinku ylikoulutettu. samoin oli autokuskin paikka. me ei tänne tollasii " rohvessooreja" haluta. . mutta noinkin pitkällä koulutuksella ei tietenkään ole laillista lupaa tehdä ihan mitä vaan, ai ajaa veturia. - nää paikat on tarkoitettu tradenomeille tai kaupan alan ihmisille. no hautuumaa- nää on ensisijaisesti opiskelijoille ja seurakunta supistaa muutenkin henkilöstöstä. jokainen ammatti vaatii sen oman koulutuksensa,eli vaikeutta on. akateemisetkin saa usein projekteja jotka loppuu jossain vaiheessa,ei tutkimusrahoitusta jne. katsopa työttömyystilastot, noi kaikki ihmiset eivät ole laiskoja, vaan perheissä suuri hätä ja stressi. perheet perustettu ja koulut käyneet jotta saa työn ja perheestä elatuksen tehtyä. hei- mee pois nolo.
Eli päässä vippaa. Muut nepsyttelijät pystyvät kyllä käymään töissä