Eikö nää "mee töihin!"-huutelijat tajua, että työttömissä on paljon niitä, jotka eivät pysty tekemään mitä vaan työtä?
Mä olen pitkäaikaistyötön enkä voi tehdä mitään fyysisesti raskasta enkä myöskään vuorotyötä, joten en todellakaan voi "ottaa vastaan" mitä tahansa työtä.
Kommentit (242)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunhan kysyn, mikä sitä vuorotyötä estää?
Terveysongelmat.
Ap
Millainen terveysongelma pitää olla että ei vois vaikka lauantaina käydä töissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet siis laiska.
En ole laiska vaan kipeä.
Ap
Kipeät ovat sairaslomalla, eläkkeellä tai kuntouttavassa päivätoiminnassa.
Käytin jo kaikki 300 sairauslomapäivää ja eläkkeelle en päässyt (enkä olisi halunnutkaan). En tarvitse kuntouttavaa päivätoimintaa vaan työkykyäni vastaavan työn.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunhan kysyn, mikä sitä vuorotyötä estää?
Terveysongelmat.
Ap
Millainen terveysongelma pitää olla että ei vois vaikka lauantaina käydä töissä?
Lauantaisin voisin käydä töissä, mutta en voi tehdä työvuoroja, jotka alkavat joka päivä (tai viikko) eri aikaan. Onko vuorotyön käsite sinulle jotenkin vieras?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kolmikymppiset rasittuvat ja ahdistuvat jos joutuu tekeen 8-tuntista päivää. Herääminenkin on ahdistavaa. Työkyvyttömyyseläkkeelle.
Miten tuo ivaaminen en ja pilkka asiaa auttaa?
Järjestelmä tämän tilanteen on luonut.
Hölmö tilanne.
Paapotaan. Ei yhteisöllistetä vaan erotetaan sinne omiin nurkkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet siis laiska.
Ap
Käytin jo kaikki 300 sairauslomapäivää ja eläkkeelle en päässyt (enkä olisi halunnutkaan). En tarvitse kuntouttavaa päivätoimintaa vaan työkykyäni vastaavan työn.
Ap
Tässä se tuli. Työttömiä patistetaan pois kotoa työtoimintaan tai harjoitteluun mutta eivät suostu menemään. Mieluummin lorvivat kotona.
Mä sanon suoraan minä en ainakaan edes halua töihin niin kauan kuin ulosottojärjestelmä on tuollainen mikä se on. Kun ei se velka lyhene niin eihän se silloin velanmaksua ole.
Eihän ne mitään tajua ! Kaikki työttömät leimataan laiskoiksi juopoiksi joilta pitäisi viedä tuet pois. Tästähän kumpuaa sitten ties millaista haukkumisaloitusta kun tämä kaikki on vain yksin ja ainoastaan työttömien syytä
"Peruskouluista katoaa lähivuosina puolet.
Peruskoulujen määrä Suomessa on lähes puolittumassa 15 vuoden sisällä, kertoo opetus- ja kulttuuriministeriön selvitys."
Ei kukaan pysty tekemään "mitä vaan työtä". Jos pystyisi, kaikkihan me oltaisiin aivokirurgeja tai lentäjiä.
Maanantaina menet lakki kuurassa pankin ovelle, näin helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet siis laiska.
Ap
Ap
Tässä se tuli. Työttömiä patistetaan pois kotoa työtoimintaan tai harjoitteluun mutta eivät suostu menemään. Mieluummin lorvivat kotona.
Ei mua ole patisteltu mihinkään eikä kukaan ole edes ehdottanut työtoimintaa, kun ei mulla ole tarvetta sellaiselle.
Ap
Nimimerkki7 kirjoitti:
Mä sanon suoraan minä en ainakaan edes halua töihin niin kauan kuin ulosottojärjestelmä on tuollainen mikä se on. Kun ei se velka lyhene niin eihän se silloin velanmaksua ole.
"Toimeentulotuen hakijalle säädettäisiin aiempaa vahvempi velvoite hakea ensisijaisia etuuksia toimeentulotuen sijaan. Ensisijaisia etuuksia ovat mm työttömyysturvaetuudet ja opintotuki. Koskee myös YRITTÄJIÄ joiden yritystoiminta ei ole kannattavaa."
https://valtioneuvosto.fi/-/1271139/toimeentulotuen-kokonaisuudistus-la…
Vierailija kirjoitti:
Tottakai ne tajuaa. Niiden tehtävä ketjussa on muokata asenteita. Työttömät halutaan leimata työhaluttomiksi ja laiskoiksi, jotka ei ansaitse päivärahoja.
Uutisista on selvästi käynyt ilmi, miten firma toisensa perään irtisanoo tai menee konkurssiin. Tämä on kaikkien luettavissa.
Ilmeisesti vieläkin on niin huijattavia ihmisiä, että uskovat työttömien laiskuusväitteitä.
Kyllähän siellä työttömien joukossa on näitä elintapatyöttömiä, jotka eivät halua mitään töitä tehdä. Näitähän aina silloin tällöin tunkee julkisuuteenkin saadakseen oman hetkensä siellä. Näitä tosin taitaa olla aika pieni vähemmistö työttömien joukossa. Suurin osa haluaisi kunnon työn kunnon palkalla ja yrittävät sellaista löytää.
Vierailija kirjoitti:
Mutta syömään pystyvät.
Ei tänne kukaan oo pyytänyt syntyä. Kun oma syntymä ei ole itsestä kiinni, on yhteisestä kakusta jaettava kaikille, jokainen on arvokas itsenään.
Tammikuusta alkaen irtisanomiseen riittää asiallinen syy.
Vierailija kirjoitti:
Mutta syömään pystyvät.
Ja paljon
"Paikallinen sopiminen tuli voimaan 1.1.2025.
Usein paikallisella sopimisella tarkoitetaan työpaikkakohtaista sopimista jostakin työehtosopimuksen määräyksestä, kuten työajoista, vuosilomista tai palkoista."
Vierailija kirjoitti:
Mutta syömään pystyvät.
Aika kamalaa jos siihen ei pystyis ollenkaan ..
Työttömissä on hyvin hyvin vähän niitä jotka ei pysty tekemään mitään. Nuo vaan pitää niin jumalatonta meteliä joka paikassa vaivoistaan että joku typerys saattaa kuvitella että noita olisi enemmänkin. Ja kyllä, tuokin on ongelma mutta ei työttömyysongema vaan ihan toisenlainen. Jos maan suurtyöttömyyttä ruvetaan hoitamaan työkyvyttömyys edellä niin se suurtyöttömyys jää hoitamatta kuten on vuosien mittaan nähty.