Miksi käytätte huuhteluaineita?
Saastutatte luontoa ja pakotatte lapset haistelemaan voimakkaita hajuja vaatteissan, todella tyhmää!
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Huuhteluaineen voi helposti korvata ihan ruokaetikalla. Poistaa pesuainejäämät, hajut ja tekee vaatteista pehmeät. Bonuksena vähentää värien haalistumista ja on lähes ilmaista (noin euron 1,5l).
Pesukone menee pilalle etikasta. Tiivisteet yms. kärsivät. Tuttu pesukonekorjaaja sanoi näin.
Ei sitä niin paljon laiteta että voimakas haju tulisi. Pieni liraus vain riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän Lumme Sensitive Hajusteeton huuhteluainetta.
Miksi käytät sitä? Mitä lisäarvoa se antaa pyykillesi?
Pehmeyttä.
Oletko edes kokeillut pestä ilman huuhteluainetta? Ihan pehmeää on sekin pyyki nykyään.
Viime talvena aloin käyttää kun tuskastuin sähköisiin vaatteisiin. Huomasin vasta sitten että pyyhkeet ja petivaatteetkin on pehmeämmät. Nyt en siitä luovu.
Hiuhteluaineet myös tuhoaa elastaanin
Vierailija kirjoitti:
Liika on liikaa, mutta minä tykkään ja ei kiinnosta jonkun hysteerikon ininät. Ihmeellistä, että täällä näitä kaikenlaisia hajuallergisia näyttää riittävän. Ulkomailla olen joutunut etsimällä etsimään pesuainetta, jossa haju ei olisi ihan tyrmäävä. Useimmissa maissa käytetään TODELLA voimakkaan hajuisia pesuaineita. Ne jopa pistää jo mun nenään rajuna, vaikka olen hajusteintoilija. Sitten Suomessa kuljetaan ulkonakin nenä pitkänä, että onko joku lenkkeilijä pessyt millä aineella vaatteensa. Hankkikaa elämä. Lopettakaa itsenne ympärillä pyöriminen.
Huuhteluainetta ei tosiaan ole tarkoitus hölvätä koko pullollista (eikä muitakaan tuoksuja). Poltan itsekin kotona suitsukkeita jne., mutta rajansa kaikella.
Vierailija kirjoitti:
Mä käytän sensitive omo pesujauhetta sekä omo sensitive huuhteluainetts. Kummatkin täysin tuoksuttomia, pyykistä tulee pehmeää eikä vaatteet kutita. Pyyhkeisiin laitan huuhteluaineen tilalle ruokasoodaa, pysyy kuohkean, kuivaavat hyvin, hajut lähtevät, eivätkä mee lötköiksi, väritkin säilyvät. Terveisin herkkäihoinen tuoksuallergikko joka muutaman kerran yrjönnyt ns suolet tien varteen hajustepyöräilijän ohi mennessä. Ps, axe tuotteet yrjöttävät myös, kurkku menee tukkoon ja kieli turpoaa, migreeni & näköhäiriöitä..
No nyt on herkkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huuhteluaineen voi helposti korvata ihan ruokaetikalla. Poistaa pesuainejäämät, hajut ja tekee vaatteista pehmeät. Bonuksena vähentää värien haalistumista ja on lähes ilmaista (noin euron 1,5l).
Pesukone menee pilalle etikasta. Tiivisteet yms. kärsivät. Tuttu pesukonekorjaaja sanoi näin.
Pitää paikkansa vanhojen luonnonkumitiivisteiden osalta.
Uudemmat koneet käyttää neopreenitiivisteitä ja niille etikka ei tee mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle puhtaan pyykin kuuluu tuoksua hyvälle, enkä tykkää karheista vaatteista tai lakanoista. Ainoastaan pyyhkeet pesen ilman.
Minä taas käytän huuhteluainetta pyyhkeisiin, muuten jäävät karheiksi.
Miksihän minun pyyhkeet eivät jää karheaksi vaikka en käytä huuhteluainetta? Ap.
Kuivausrumpu? Itse kuivaan pyyhkeet kuivausrummussa ja niistä tulee ihanan pehmeitä. Ilman huuhteluaineita. Pyyhkeisiin ei kannata laittaa huuhteluaineita. Imukyky kärsii.
Niikö huuhtelee kullii ku se haisee ja o ruma.
Vierailija kirjoitti:
Mä käytän sensitive omo pesujauhetta sekä omo sensitive huuhteluainetts. Kummatkin täysin tuoksuttomia, pyykistä tulee pehmeää eikä vaatteet kutita. Pyyhkeisiin laitan huuhteluaineen tilalle ruokasoodaa, pysyy kuohkean, kuivaavat hyvin, hajut lähtevät, eivätkä mee lötköiksi, väritkin säilyvät. Terveisin herkkäihoinen tuoksuallergikko joka muutaman kerran yrjönnyt ns suolet tien varteen hajustepyöräilijän ohi mennessä. Ps, axe tuotteet yrjöttävät myös, kurkku menee tukkoon ja kieli turpoaa, migreeni & näköhäiriöitä..
"kuivaavat hyvin, hajut lähtevät, eivätkä mee lötköiksi, väritkin säilyvät"
Kätevää kyllä, ei tarvitse pyyhettä ripustaa naulakkoon kun pysyy jäykkänä tötterönä lattialla pystyssä.
Parisen vuosikymmentä sitten kaikkialla tupakoitiin yleisesti, autot pruuttasivat saasteet katutilaan ilman mitään katalysaattoreita tai hiukkasloukkuja, sähköä tuotettiin kivihiilellä ja kaikki tuupattiin taivalle suoran putken kautta jne. Eihän kaikki silloinkaan hyvin voineet, mutta en muista, että huuhteluaineiden hajusta olisi moni valittanut.
Nyt ollaan menossa siihen, että työpaikoilla on jo käytännössä kielletty parta- ja hajuvesien käyttö (no, ei suuri menetys, koska harvapa niitä nykypäivänä arkisin käyttää?). Tämä ei kuitenkaan vaikuta riittävän vaan kaikkien pitäisi ilmeisesti olla täysin hajuttomia - eli seuraavaksi menee varmaankin deodorantit ja hajustetut rasvat kieltoon vai iskeekö kielto ensin pesu- ja huuhteluaineisiin.
Ehkä tulevaisuudessa pitää antaa jo ulko-ovella sähkönenälle hajunäyte tekoälyn analysoitavaksi - jos hajustetasot ylittävät ppm-pitoisuudet, niin ovi pysyy kiinni ja edessä on palkaton karenssipäivä kotona.