Miksi käytätte huuhteluaineita?
Saastutatte luontoa ja pakotatte lapset haistelemaan voimakkaita hajuja vaatteissan, todella tyhmää!
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Ne poistavat joistakin vaatteista sähköisyyden ja tuoksuvat mielestäni hyvältä. En käytä kuitenkaan kaikkeen pyykkiin kuten esim. petivaatteisiin ja pyyhkeisiin.
Mäkin. Ja annostelen paljon suositeltua vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Tekee lakanoista sileät ja pehmeät.
Samoin sukista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varmasti ole lapselle hyväksi joutua haistelemaan voimakkaita tuoksuja koko ajan.
En tiedä miten selvittiin lapsuutemme, kun jouduttiin haistelemaan voimakkaita tuoksuja, altistaa itseämme ääniärsykkeille ja mukautumaan vaan yhteiskuntaan. Ainii, meidän vanhemmat ei luonut meille suuria luuloja kasvattamalla meistä jotain herkkiä uniikkeja lumihiutaleita, jotka voi sitten ahdistua kaikesta.
Mä oisin mieluusti haissut huuhteluaineelta. Sen sijaan haisin tupakalta, koska vanhemmat tupakoi sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekee lakanoista sileät ja pehmeät.
Samoin sukista.
Miten karhea ja pehmeä sukka eroavat tunnultaan jaloissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huuhteluaineen voi helposti korvata ihan ruokaetikalla. Poistaa pesuainejäämät, hajut ja tekee vaatteista pehmeät. Bonuksena vähentää värien haalistumista ja on lähes ilmaista (noin euron 1,5l).
Etikka se vasta kamalalle haiseekin ja vie aikaa että haju haihtuu. Käytä sinä etikkaa ja anna muiden käyttää mitä haluavat.
Ihan kaikkea etikkaa ei kannata laittaa pyykinpesukoneeseen. Tai pikku hiljaa on entinen kone..
Ei ole enää nykypäivän ongelma.
Ennen kun käyttivät noita luonnonkumitiivisteitä niin ne tuppasivat etikasta turpoamaan, tippuivat pois ja vesi tuli ulos rikkoen koneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne poistavat joistakin vaatteista sähköisyyden ja tuoksuvat mielestäni hyvältä. En käytä kuitenkaan kaikkeen pyykkiin kuten esim. petivaatteisiin ja pyyhkeisiin.
Turhaan sä täällä selittelet sun huuhteluaineen käyttöä. Käytä jos tekee mieli.
Ööö... Tässähän vastattiin ihan kirjaimellisesti ap:n kysymykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhaan sä täällä selittelet sun huuhteluaineen käyttöä. Käytä jos tekee mieli.
Ööö... Tässähän vastattiin ihan kirjaimellisesti ap:n kysymykseen.
Viha vie lukutaidon?
Erehdyin ostamaan vauvalleni kauniin, käytetyn bodyn. Olikin todella haiseva. Piti pestä 95 asteessa, että haju lähti. En kyllä tiedä, oliko kyseessä edes huuhteluaine, kun oli niin myskinen. Onko jotkut huuhteluaineet sellaisia vanhan miehen partaveden hajuisia?
Huuhteluainekodit ovat kyllä melkoisia paikkoja. Eteisessä naamalle lyövä käry on kuin eläkemummon parfyymilaatikossa.
Ostin juuri kivan paidan kirpparilta, mutta siinä on ihan kamala huuhteluaineen katku. Pesin jo 60 asteessa, tuuletin 2 päivää parvekkeella ja käsittelin etikkaliuoksella. Vieläkin tahtoo haista.
Vierailija kirjoitti:
Huuhteluainekodit ovat kyllä melkoisia paikkoja. Eteisessä naamalle lyövä käry on kuin eläkemummon parfyymilaatikossa.
Karsinee vierailupaikkoja. Voinee kieltäytyä vierailu kutsusta ja sanoa, ettei voi tulla huuhteluaineen hajun vuoksi.
Mä käytän sensitive omo pesujauhetta sekä omo sensitive huuhteluainetts. Kummatkin täysin tuoksuttomia, pyykistä tulee pehmeää eikä vaatteet kutita. Pyyhkeisiin laitan huuhteluaineen tilalle ruokasoodaa, pysyy kuohkean, kuivaavat hyvin, hajut lähtevät, eivätkä mee lötköiksi, väritkin säilyvät. Terveisin herkkäihoinen tuoksuallergikko joka muutaman kerran yrjönnyt ns suolet tien varteen hajustepyöräilijän ohi mennessä. Ps, axe tuotteet yrjöttävät myös, kurkku menee tukkoon ja kieli turpoaa, migreeni & näköhäiriöitä..
Liika on liikaa, mutta minä tykkään ja ei kiinnosta jonkun hysteerikon ininät. Ihmeellistä, että täällä näitä kaikenlaisia hajuallergisia näyttää riittävän. Ulkomailla olen joutunut etsimällä etsimään pesuainetta, jossa haju ei olisi ihan tyrmäävä. Useimmissa maissa käytetään TODELLA voimakkaan hajuisia pesuaineita. Ne jopa pistää jo mun nenään rajuna, vaikka olen hajusteintoilija. Sitten Suomessa kuljetaan ulkonakin nenä pitkänä, että onko joku lenkkeilijä pessyt millä aineella vaatteensa. Hankkikaa elämä. Lopettakaa itsenne ympärillä pyöriminen.
Kuinka paljon tässäkin ketjussa valehdellaan!
En käytä. Jos käyttäisin niin käyttäisin hajutonta. Jostain syystä monet suomalaiset naiset haluavat haista huuhteluaineelle.
Huuhteluaineet vievät esim. pyyhkeistä imukyvyn. Siis eivät kuivaa vaikka ihoa niin hyvin kuin huuhteluaineella käsitelty.
Molempi parempi, eiks je?