Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selkä taas niin hemmetin kipeä

Vierailija
29.09.2025 |

Ei ole oikein mikään asento hyvä. Pari kuukautta jo ollut tää kipu. Sattuu ihan pakaroihin ja jalkoihin asti. Ei oikein Burana auta. Makaaminen parasta, mutta ei nyt voi koko aikaa makaakaan. Taustalla selkävika joka pahentunut.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lääkäri on sanonut selästä? Diagnoosi pitää hankkia ensin. Röntgenkuvat ovat tärkeät. Mahdollisesti myös magneettikuvaus. Sitten vasta hoito.

Jos selässä on esim. välilevynpullistumaa, ei missään nimessä kannata mennä manuaaliterapiaan tai hierontaan, ne pahentavat tilannetta. Näin kävi minulla kun ei tutkittu aluksi kunnolla.

Onko kipu lannerangassa, ristiselässä, selän keskikohdassa vai yläselässä?

Ovatko jalkoihin heijastuvat kivut iskiasta? 

Näkyykö röntgenkuvassa nikamien madaltumaa?

Vai mistä on kyse? MIkä on ikäsi?

Vierailija
22/33 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko milloin tutkittu viimeksi? Onko ylipainoa? 

Pari vuotta sitten otettiin magneettikuvat. On ylipainoa, vaikka syön vaan kerran päivässä. En mitenkään jättiannoksia. Lääkkeitä syön, jotka kerää nestettä ja ne vaikuttaa muutenkin aineenvaihduntaan negatiivisesti. Ei pysty pahemmin liikkumaan, jotta sais aineenvaihduntaa edes pikkasen paremmaksi.

Ehkä kannattaisi syödä tiheämmin ja liike on lääke ihan kaikkeen tutkitusti ja itse testatusti. Tuolilla istuessaankin voi tanssia ja maatessa jumpata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teille liike on lääke-tyypeille ja fyssarille patistelijoille: joskus se selkä on niin rikki, että siihen ei liike tai fyssari auta. Hermokipuun ei ole liikettä, mikä sen poistaisi. Mulla on 3 völilevynpullistumaa, repeämiä ja kysta, siinä on turha jumpata silloin kun selkä on niin kipeä, että ei liikkumaan pääse. Itse toki käyn salilla mutta esim. kävely vetää vaan selän jumiin ja vinoon. Fyssareilla ei poppaskonsteja ole

Vierailija
24/33 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teille liike on lääke-tyypeille ja fyssarille patistelijoille: joskus se selkä on niin rikki, että siihen ei liike tai fyssari auta. Hermokipuun ei ole liikettä, mikä sen poistaisi. Mulla on 3 völilevynpullistumaa, repeämiä ja kysta, siinä on turha jumpata silloin kun selkä on niin kipeä, että ei liikkumaan pääse. Itse toki käyn salilla mutta esim. kävely vetää vaan selän jumiin ja vinoon. Fyssareilla ei poppaskonsteja ole

Valitusko sitten auttaa?

Vierailija
25/33 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitusko sitten auttaa?

Eikö tämä ole keskustelupalsta

Vierailija
26/33 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee syviä lihaksia vahvistavia liikkeitä. Pilates voisi olla sinulle hyvä.

Vierailija
27/33 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaisi mitä siellä kuvassa näkyi? Millaiset kipulääkkeet sulla on? 

Itsellä selkärankarauma/ selkärabkarappeuma ja pullistuma sekä modic muutoksia ja kasvain. Hermokipulääkeistä capapentiini auttaa minulla edes vähän, sen avulla pystyn kävelemään suorassa, jonka ansioista selkä saa liikettä. Jos olen aivan kipeä, kävely vain pahentaa, koska kävelen väärässä asennossa. Triptyl auttoi nukkumaan paremmin. 

Mä sain hyvät ohjeet fyssarilta syvien selkälihasten aktivointiin. Ne usein ovat selkäkipuisella poissa pelistä. Niitä liikkeitä voi tehdä maaten, mutta tiedän, että suurin osa ei tällaisia edes ole saanut. 

Miksi syöt vain kerran päivässä? Kuulostaa siltä, että sulla on kyllä nyt jotakin muutakin vikaa, sillä ei kuulosta normaalilta. Onko mahdollista alkaa syömään useimmin? Sulla on nimittäin vajaaravitsemus aivan varmasti, joka ei edistä nyt ollenkaan sinun palautumista, vaan päin vastoin estää sitä. Kilpparin kunto? 

Vierailija
28/33 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesijumppa olisi parasta. Ei rasita niveliä, ylipaino ei estää liikkumista, ja veden paine pistää nesteetkin liikkeelle kehossa. 

Vierailija
29/33 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on selkä kippee ja nokka jäässä.

Vierailija
30/33 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä enemmän makaat sitä kipeämpi on selkä 

pakko vaan saada vatsa ja selkälihakset kuntoon. 

On myös selkäkipua mikä helpottaa makuulla. Etenkin jos on välilevyissä degeneraatiota. Toki siinä pohjalla pitää olla hyvä lihaskunto etenkin syvissä lihaksissa.

Vierailija
31/33 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylös, ulos ja lenkille ap!

Vierailija
32/33 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkälihaslaitteessa ja vetotaljoilla lihakset kuntoon!

Vierailija
33/33 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä selkävika.  Todettu nivelvaurio tai kuluma?  Muuten se on lihaksissa ja voi monipuolisilla harjoitteilla kohentaa  ja jopa poistaa.  Lihakset  voi olla kramppiintuneet ja kutistuneet kipeään asentoon. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi