Pystyykö ihminen tavallaan omilla toimillaan vaikuttamaan siihen milloin Jeesus tulee?
Eli edistämällä maailmanloppua (esim. sodat, työntekijöiden korvaaminen AI:lla jne.)
Kommentit (11)
Juu tavallaan. Esim. Huumeiden käyttö voi toisilla laukaista tuollaiset psykoosit tulille jossa satuolennot alkaa ilmestyä.
Tuskinpa. Raamatussa sanotaan että vain Jumala tietää milloin tulee maailmanloppu.
Ja minusta esim..sotien sytyttäminen on syntiä. "Kaikki minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää se heille"
Kristillisten Jeesus tulee nopeastikkin oikealla lääkityksellä. Mutta kristillisten Jeesus ei ole kuin mielikuvitus olento
No onko aikaisemmin pystynyt. UT:ssa luvattiin tulevaksi jo silloisen sukupolven aikana.
Pahuutta ei tarvita, vaan tasapainoa. On varmaan lohdullista uskoa että "Jeesus hoitaa asiat", mutta ihmisten pitää ottaa vastuu itse, että tulee inhimillinen maailma.
"Herran päivä tulee kuten varas yöllä"
Eli et voi vaikuttaa sen tuloaikaan mitenkään
Adventistit ennusti Jeesuksen tuloa v. 1844, mutta kun ei tullut, niin se tulkittiin niin, että Jeesus astui taivaassa pyhäkköön.
Tietysti. Jos annat vaikka tosi taitavasti Jeesukselle suuseksiä niin voi olla että tulee tosi nopeasti.
Ei, Jessellä on omat aikataulut, ei se niistä muille paljon huutele.
Jeesus meni yli 2000 vuotta sitten. "Ei tule takaisin" niin kuin Aino Kassisella oli tapana sanoa mahdottomista toiveista.
Kun olin lomamatkalla Brasiliassa, mä voihkin ja huohotin erityisen äänekkäästi, jotta Jesus tulisi nopeaan.
N44