1,8 km kävelymatka töihin, kun muutettiin... 😞
Jaksaisitteko kävellä sen kolme kertaa viikossa, jos tekisitte kahtena päivänä etätöitä?
Kommentit (82)
No joo. Taas joku provo yrittää epätoivoisesti saada asiaa tällaisesta. Ja ylimieliset mammat lähtee vielä mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Mun lapset kulkee jalan tai skootilla tuonpituisen koulumatkan viidesti viikossa, kellekkään ei ole tullut mieleenkään että se olisi liian pitkä.
Skootilla on sama kuin menisi mopolla, ei paljon energiaa vaadi, eikä saa liikuntaa. Kävely olisi hyväksi
Ihan totta? Silloin kun kävin töissä minulla oli 52 km työmatka yhteen suuntaan ja kuljin sen pyörällä, ihan joka päivä, jopa lumisateessa. Nyt ei ole töitä, muuta kuin laiskiaisille. Ahkerat istuvat kotona väsäämässä turhia hakemuksia.
Vierailija kirjoitti:
No joo. Taas joku provo yrittää epätoivoisesti saada asiaa tällaisesta. Ja ylimieliset mammat lähtee vielä mukaan.
Itse asiassa kyseessä ei ollut provo, vaan yritys saada tsemppiä kyseiselle työmatkalle. Ajattelin, että kun kyllin moni ällistelee heikkoa kuntoani, matkan lyhyyttä, jne, tuleva kävelyurakka tuntuu helpommalta kestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa kyseessä ei ollut provo, vaan yritys saada tsemppiä kyseiselle työmatkalle. Ajattelin, että kun kyllin moni ällistelee heikkoa kuntoani, matkan lyhyyttä, jne, tuleva kävelyurakka tuntuu helpommalta kestää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tämän aloituksen otti tosissaan??.
Varmaan aika moni kun on niin paljon tuohtuneita kommentteja😂.
Jostainhan ne vanhemmat tulee jotka eivät opeta lapsiaan liikkumaan ja kävelemään. Lykkäävät 4v päiväkotiin 400m matkan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli ennen työmatka 100m mutta toimisto muutti, nyt matkaa yli 50km ja pitäis muka lähitöihin siirtyä kokonaan.
Täällä maaseudulla on ihan normaalia käydä töissä kymmenien kilometrien päässä. Tiedän useamman ihmisen jolla työmatka n.80km.
80km tyhjällä suoralla tiellä menee alle tunnissa. 50km keskustan läpi menee yli tunti. Ja polttoainetta menee tuplasti.
Missä mä kirjoitin, että suora ja tyhjä tie? Ei todellakaan ole eikä onnstu alle tuntiin aamuliikenteessä ajaa tuollaista matkaa.
Sitten et asu maalla kuten minä
Voi luoja. Mä asun alle 5000 asukkaan maalaiskunnassa. M
Mä asun 1000 asukkaan kylässä ja täältä ajan lähimpään keskukseen noin 80km päähän alle tunnissa. Eli haista vịttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et jaksa kävellä kolmea kertaa viikossa noin 15-20 minuuttia suuntaansa ? Ja tuo 20 minuuttia menee löntystellen
Kilometri 10 minuuttiin tarkoittaa jo 6 km tuntiin, mikä on kävelylenkkivauhti (tavallista kävelyä, ei kilpakävelytekniikkaa). En usko, että 1,8 km 20 minuttiin menee löntystellen, vaan reippaasti kävellen. Tai sitten kävelijällä pitää olla pitkät jalat eli pitkät askeleet.
Mutta anyways, kevyt kävely tuollainen pari kilsaa on.
Olen 160 cm pätkä, kaksi kilometriä menee alle 20 minuutin vaikka koira pysähtyy välillä haistelemaan, ei siinä edes hengästy
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli ennen työmatka 100m mutta toimisto muutti, nyt matkaa yli 50km ja pitäis muka lähitöihin siirtyä kokonaan.
Täällä maaseudulla on ihan normaalia käydä töissä kymmenien kilometrien päässä. Tiedän useamman ihmisen jolla työmatka n.80km.
80km tyhjällä suoralla tiellä menee alle tunnissa. 50km keskustan läpi menee yli tunti. Ja polttoainetta menee tuplasti.
Jos on 50 km työmatka niin eikö tosiaan pääse kuin keskustan läpi, Suomessa ei ole yhtään keskustaa jossa 50 kilometriä tulisi edes ajeltua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on 50 km työmatka niin eikö tosiaan pääse kuin keskustan läpi, Suomessa ei ole yhtään keskustaa jossa 50 kilometriä tulisi edes ajeltua
Temmeksessä kun asuu ja käy töissä Tuirassa niin aikalailla 50 km tulee matkaa ja keskustan läpi on mentävä.
:DDD Mene töihin.
t. 8,5km 5 x viikossa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tulee "kävelytiet luistinratana talvi" niin tuskallista olisi ja hidasta, mutta normi keleillä ihan ok.
Talvella kannattaa olla polkupyörä missä on nastarenkaat. Pyörällä menee jääkentän yli että hurahtaa ilman mitään ongelmia, samalla kun kävelijät hoippuroivat ja kaatuvat.
Pyöräilijän ei myöskään ole pakko mennä kävelytiellä vaan voi ajaa ajoradalla missä autojen renkaat karhentavat ja tasoittavat jään nopeasti ja missä on jopa sula asfalttipinta ison osan talvea.
Jos on pyörätie olemassa pyöräilijöitä varten, niin todellakin pyöräilijät eivät tunge sinne ajoradalle liikennettä tukkimaan! Jos on liian liukas keli pyöräilyyn, sitten jätetään pyörä kotiin.
Jaksan, sillä joka aamu sauvakävelen 2.10 km, myös työpäivänä aamuna. Se kuuluu rutiinini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on kyllä pitkä matka. Ei ihme, että tympii.
Minulla oli kerran työkaveri joka ajoi 200 metrin työmatkan autolla.
Meidän naapurissa asuu kuntosaliyrittäjä, joka ajaa autolla 200 m kuntosalille. Itseasiassa koko perhe suhaa autoilla edes takaisin tuota 200 metrin matkaa....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Temmeksessä kun asuu ja käy töissä Tuirassa niin aikalailla 50 km tulee matkaa ja keskustan läpi on mentävä.
Asun Niemisjärvellä ja töissä käyn Korpilahdella. Aika jännä reitti pitäis valita jos en ajais Jyväskylän läpi.
Vierailija kirjoitti:
Jaksaisihan tuon. Ottaa vaikka banaanin kävelyn jälkeen, ettei energiat mene.
Tuo matka ei edes kuluta niin paljon, että tarvisi eväät matkalle. Ei ihme, että ihmiset ovat lihavia.
1,8 km tuntuu matkalta, jonka jaksaisi muutaman kerran viikossa kävelläkin. Oma työmatka on 4 km suuntaansa. Yleensä pyörällä menen kesät talvet, mutta jos keli on niin huono, ettei pyörällä pääse, niin sitten joudun kävelemään. Ja tuo matka on jo liian pitkä kävelemiseen, jos pitäisi se säännöllisesti kävellä työn ohessa.
Olisin onnellinen, jos olisi joskus vielä noin lyhyt työmatka! :D
Kävelen vartissa 1,6 km matkan juna-asemalle muutaman kerran viikossa. Menen semmosta perustahtia, ei tuu hiki kuitenkaan. Oi että kun olisi tuolla 20min kävelyllä jo perillä...
Ja ap, jos tuo nyt tuntuu joltain ponnistukselta niin sitä suuremmalla syyllä tarvitset sitä pientä kävelymatkaa arkeesi. Hetki tuollaista kevyttä arkiliikuntaa ulkoilmassa ennen töitä tekee hyvää ja työpäivän jälkeen kävelemällä tuulettuu pää. Ajattele sitä mahdollisuutena, saat 40min raitista ilmaa ja kävelyä sen sijaan että kökkisit jossain bussissa. Ja on ilmaista!
Autolla ajat mennen tullen.